سرویس: اجتماعی 17:07 - جمعه 14 آبان 1395

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان

روزانه 1500 نفر با قطار شهری جابجا می‌شوند/ افزایش 7 ساعته، زمان کاری مترو تا پایان سال

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: هم اکنون روزانه حدود هزار و 500 نفر از این خطوط مترو استفاده می‌کنند که پیش‌بینی ما با راه‌اندازی تمام ایستگاه‌ها و تحت عبور قرار گرفتن آن‌ها روزانه 100 هزار تا 150 هزار سفر است.

به گزارش اصفهان شرق، علیرضا صلواتی درباره برنامه‌های خطوط قطار شهری اصفهان با اشاره به افتتاح ایستگاه تختی مترو اصفهان اظهار کرد: در گام‌های بعدی که برای قطار شهری در نظر گرفته شده است به افزایش جذب مسافران مدنظر قرار دارد که با افتتاح 4 ایستگاه جدید به ویژه ایستگاه تختی بر آن افزوده می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هرچه به مرکز شهر نزدیک می‌شویم بر تعداد مسافران خطوط قطار شهری اضافه می‌شود، گفت: با راه‌اندازی کامل خط و آماده شدن ایستگاه‌های کلیدی که در این خط‌ داریم، شمال به جنوب اصفهان وصل خواهد شد که یکی از مسیرهای پرتردد شهر محسوب می‌شود.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه هم اکنون ساعت کار قطار شهری صبح 7 تا 15 بعدازظهر است، عنوان کرد: طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال افزایش فعالیت کار خطوط را تا ساعت 22 خواهیم داشت.

وی درباره برنامه‌های تسهیل دسترسی شهروندان به ایستگاه‌های این خطوط گفت: با هماهنگی‌های و بسترسازی‌هایی که قرار شده از سوی شرکت اتوبوسرانی و تاکسیرانی انجام شود توسط این ناوگان‌ها تغذیه ایستگاه‌های مترو را انجام خواهیم داد.

صلواتی ضمن امیدواری برای رسیدن به سهم 15 درصدی قطار شهری در حمل و نقل درون شهر تصریح کرد: هم اکنون روزانه حدود هزار و 500 نفر از این خطوط استفاده می‌کنند که پیش‌بینی ما با راه‌اندازی تمام ایستگاه‌ها و تحت عبور قرار گرفتن آن‌ها روی روزانه 100 هزار تا 150 هزار سفر است.

وی از چشم‌اندازی در رسیدن سهم حمل و نقل عمومی در خطوط تندرو و معمولی به 45 درصد گفت و خاطرنشان کرد: در این سهم تاکسیرانی نقش 10 درصدی، دوچرخه‌سواری با سهم 15 درصد و قطار شهری 15 درصد دیگر را شامل می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان از تفاوت آمار حمل و نقل درون شهری از وسیله نقلیه شهری به ناوگان عمومی در 5 سال آینده بر طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده خبر داد و بیان کرد: با کاهش حمل و نقل و حضور خودروهای شهری به یک‌سوم سهم کنونی، می‌توانیم هم از لحاظ زمانی، هم از منظر آلودگی هوا و صوتی و هم در کاهش تصادفات منجر به جرح و فوت تأثیرگذار است.

وی از اقدام 5 ساله‌ای گفت که در راستای کاهش فاصله شهروندان با ایستگاه‌ها انجام می‌شود و افزود: برای کاهش تصادفات و ترافیک شهری در راستای تسهیل عبور و مرور به سمتی حرکت خواهیم کرد که شهروندان در کم‌تر از 400 متر به اولین ایستگاه متصل به شبکه منظم و پایدار دست پیدا کند.

صلواتی در پایان درباره زمان‌بندی قطار شهری پس از راه‌اندازی و تکمیل کامل خط گفت: طبق افقی که برای سال آینده در نظر داریم، هر ده دقیقه یک‌بار شاهد حضور قطار شهری خواهیم بود تا بتوانیم به جابجایی روزانه 100 هزار نفر برسیم.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.