سرویس: دولت 15:04 - جمعه 14 آبان 1395

روایت سعید زیباکلام از توطئه‌های دشمنان علیه ایران

‌تئوری جدید آمریکا در آستانه انتخابات ایران کاهش تحریم‌هاست/برجام مسیر تحکیم انقلاب نیست

استاد دانشگاه تهران گفت: تئوری جدید آمریکا در آستانه انتخابات ایران این است که تحریم‌ها را کمتر کند تا آن‌هایی که در راستای سیاست‌های راهبردی ما کار می‌کنند ادامه‌دهنده راه باشند و تمامی این موارد را تحلیل‌گران غربی بررسی می‌کنند.

به گزارش اصفهان شرق، سعید زیباکلام  در همایش «پایان تفکر انقلاب اسلامی با استکبار ستیزی منافقانه لیبرال‌ها» اظهار داشت: در سال 57 و 58 ابتدای انقلاب استکبار برای‌مان روشن بود و در واقع معنای استکبار را همه ما به خوبی می‌دانستیم.

وی ادامه داد: استکبارستیزی این است که استکبار را بشناسیم و در واقع بدانیم که نظامی که با اعمال قدرت درصدد تضعیف ملتی باشد استکبار است و باید به مقابله با آن پرداخت.

عضو هیئت علمی فلسفه دانشگاه تهران گفت: استکبار امروز شکل جدیدی به خود گرفته و استکبار آمریکا متبلورترین مجموعه استعماری است و ادعای کدخدایی دارد.

وی گفت: متأسفانه امروز ما شاهد این هستیم که با کدخدا مذاکره می‌شود و انگار چیزی به نام استکبار وجود ندارد و ما نمی‌توانیم بدون رابطه با دنیا ادامه حیات دهیم.

زیباکلام تصریح کرد: امروز برخی از این صحبت می‌کند که برجام فاز اول ماست، این حرف یعنی ما با کدخدا کنار بیایم و این موضوع در واقع خدشه وارد کردن به استکبارستیزی است.

وی با بیان اینکه استکبار امروز نمودهای مختلف پیدا کرده است، افزود: از حدود 10 سال پیش به این نتیجه رسیده‌اند که شبکه‌های مختلف ماهواره‌ای تنها راه ابراز قدرت نیست و با تحریم‌ها به این تئوری رسیده‌اند که ایران باید یا به فروپاشی برسد و یا تسلیم شود که البته جان کری در جلسه‌ای بیان داشته به هیچ عنوان این دو اتفاق در ایران نمی‌افتد.

استاد دانشگاه تهران گفت: بعضی از آقایان می‌گویند ما نمی‌توانیم بدون رابطه با دنیا ادامه حیات دهیم و این دوستان آمریکا و هم‌پیمان‌هایش را دنیا می‌دانند.

زیباکلام با اشاره به اینکه در میان عوام گفته می‌شود که در تخلفات همه دستشان در دست هم است، افزود: این حرف بسیار اشتباه است و اصلاً این‌طور نیست که همه حاکمیت ما فاسد و رانت‌خوار باشند، بلکه افرادی بسیار پاک دست در نظام وجود دارند و در اصل تعداد رانت‌خوارها و افراد فاسد بسیار اندک است و این مسئله نیز به خدشه در روحیه استکبارستیزی بازمی‌گردد.

وی اظهار داشت: باید به عده‌ای که با انقلاب غریبه‌اند و احساسی به انقلاب ندارند همچنین مقابل استکبار نمی‌ایستند حساس شویم، ما باید 13 آبان را ارج نهیم چون این روز بسیار بزرگ است.

استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه صرفاً نباید به جشن گرفتن روزهای بزرگی همچون 22 بهمن و 13 آبان بسنده کنیم، تصریح کرد: اردوی غرب به‌ سرعت در حرکت است و ما باید خدشه‌هایی که به انقلاب وارد شده را از بین ببریم و خود را دل‌خوش به جشن و سرود نکنیم، بلکه باید به استکبارستیزی 57 که از آن فاصله گرفته‌ایم، برگردیم.

وی گفت: تئوری جدید آمریکا در آستانه انتخابات ایران این است که تحریم‌ها را کمتر کند تا آن‌هایی که در راستای سیاست‌های راهبردی ما کار می‌کنند ادامه‌دهنده راه باشند و تمامی این موارد را تحلیل‌گران غربی بررسی می‌کنند.

استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه فکر کوتاه آمدن آمریکایی‌ها در مسئله تحریم را باید از سر بیرون کرد و آن‌ها از مواضع خود پایین نمی‌آیند گفت: آن‌ها می‌خواهند ما به 57 برگردیم و متأسفانه رئیس‌جمهور ما از این صحبت می‌کند که بر جام فاز اول ماست.

وی خاطرنشان کرد: برای انقلاب خون‌ها ریخته شده و نباید به‌راحتی از این مسئله گذشت و برجام مسیر تحکیم انقلاب نیست.

در پایان این همایش از جدیدترین اثر سعید زیباکلام با عنوان “انحلال در نظام استکباری” رونمایی شد.

انتهای پیام/تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.