سرویس: اجتماعی 12:42 - جمعه 14 آبان 1395

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان:

۱۵هزار کارگر اصفهانی از ابتدای سال ۹۵ تا پایان شهریور بیکار شده‌اند

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به وضعیت نامطلوب کارگران در اصفهان گفت: متأسفانه در اصفهان شاهد وضعیت خوبی پیرامون اوضاع کار نبوده‌ایم و از ابتدای سال ۹۵ تا پایان شهریور ماه ۱۵هزار کارگر بیکار شده‌اند.

به گزارش اصفهان شرق، سید عبدالوهاب سهل‌آبادی در شورای هماهنگی مدیران کل دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که با حضور علی ربیعی وزیر کار و پیرامون وضعیت صنعتی اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: اصفهان شهر کار و تولید است به همین دلیل باید بیشترین توجه مسئولان کشوری به این استان باشد، این استان دارای 110 هزار واحد تولیدی و بیش از یک میلیون جمعیت کارگری بوده که احتیاج به نگاهی ویژه از طرف مسئولان هستند.

وی افزود: متأسفانه اکنون بیشترین مشکل را در سطوح مختلف بین دیگر استان‌ها، استان اصفهان داشته که امیدوار هستیم این مشکلات برطرف شود. معاون اول رئیس جمهور پیرامون مشکلات از مسئولان استان اصفهان طرح و برنامه می‌خواهند ولی متأسفانه به مشکلات اصفهان توجهی نکردند. خوشبختانه مسئولان اصفهان فعالیت خوبی داشته‌اند و مشکلات را به‌خوبی تا حد توان برطرف کرده‌اند.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به مشکلات فراوان جامعه کارگری در اصفهان گفت: متأسفانه مشکلات جامعه کارگری در اصفهان بسیار زیاد است و روزی را در اصفهان نداریم که در آن تجمعی از سوی کارگران نباشد. نرخ بیکاری در اصفهان 7.5 درصد بوده که این رقم بسیار بالایی است و باید مورد توجه و بررسی برای رفع مشکلات قرار بگیرد، از فروردین ماه سال 95 تا شهریور ماه 15 هزار کارگر در اصفهان بیکار شده‌اند که این رقم بسیار ناراحت کننده است.

وی افزود: اکنون در اصفهان نرخ بیمه بیکاری 27 درصد شده و باید این ارقام را مشاهده کرده و برای حل مشکلات به نتیجه خوبی دست پیدا کنیم. واحد‌های صنعتی نیز در اصفهان وضعیت مطلوبی نداشته و اکنون 130 واحد صنعتی حقوق‌های معوق دارند که برخی از این حقوق‌ها مربوط به 9 ماه پیش است، با این شرایط سخت کدام کارفرمایی می‌تواند به فکر اشتغال و همچنین تولید شغل باشد.

سهل‌آبادی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در اصفهان با “زاینده‌رودی زنده” مردمی می‌شود، تصریح کرد: اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی را در اصفهان ایجاد کنیم باید زاینده‌رود را از اوضاع نامناسب کنونی خارج کنیم. در سفر معاون اول رئیس جمهوری به اصفهان حداقل خبر خوشی که دکتر جهانگیری می‌توانست به مردم اصفهان بدهد تشکیل هیئتی برای مسئله آب اصفهان بود که متأسفانه چنین اتفاقی نیفتاد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کنونی برخی از افراد در حال ترک این شهر هستند زیرا با وجود نبود آب در زاینده‌رود بیماری‌های بسیار زیادی در اصفهان شیوع پیدا کرده است.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.