سرویس: اقتصادی 10:35 - جمعه 14 آبان 1395

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

نباید انتظار برطرف شدن مشکلات در ظرف مدت 10 ماه را داشته باشیم

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نباید انتظار برطرف شدن مشکلات در ظرف مدت 10 ماه را داشته باشیم، در 10 ماه تمام خطوط تولید کشور نمی‌توانند به‌ روز شوند و به اهداف سند 2014 برسیم.

به گزارش اصفهان شرق،  علی یزدانی در جلسه بررسی مشکلات صنایع شهرضا در کارخانه سی تک، اظهار کرد: تمام تحلیلگران خارجی از جمله مجمع جهانی اقتصاد و ملی از جمله بانک مرکزی به بهتر شدن اوضاع در دولت یازدهم اعتراف کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در سال 2017 در رشد اقتصادی پیشتاز منطقه خواهیم بود، افزود: برخی با این تفکر که تحریم‌ها کاغذ پاره است اقداماتی انجام دادند که موجب شد تمام راه‌ها به روی ما بسته شود و نظام بانکی 10 سال به عقب برگردد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اذعان کرد: نباید انتظار برطرف شدن مشکلات در ظرف مدت 10 ماه را داشته باشیم، نمی‌توان در 10 ماه تمام خطوط تولید کشور به‌روز شوند و به اهداف سند 2014 برسیم.

یزدانی میزان رشد مورد نیاز برای 10 سال آینده را، رشد 8 درصدی دانست و ادامه داد: وزارت صنعت نمی‌تواند به‌ تنهایی به این درصد از رشد برسد، باید همه وزارتخانه‌ها، قوای سه گانه مجریه، قضائیه و مقننه، اصحاب رسانه و مردم تلاش کنند تا به این سطح از رشد برسیم.

وی با اشاره به عدم توانایی دولت در تهیه نسخه واحد برای بهره‌وری، عنوان کرد: بهره‌وری در صنعت شامل افزایش راندمان و بهره‌وری همه عوامل تولیدی شامل منابع انسانی و منابع مالی، مدیریت هزینه و کاهش ضایعات است که افزایش آن موجب کاهش قیمت تمام‌شده و افزایش حضور در بازارهای رقابتی می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت علت پیروزی در جنگ را فرماندهی واحد دانست و تصریح کرد: اگر بر اساس اصول اقتصاد مقاومتی در کشور حرکت کنیم، اقتصاد ما به‌ طور قطع رشد کرده و بخش مهمی از آسیب‌ها حل خواهد شد.

یزدانی ادامه داد: برای حل مشکلات بخش صنعت، کارگروه ملی تثبیت و رفع موانع تولید همه هفته با مدیریت وزیر صنعت در این وزارتخانه برگزار می‌شود که بسیاری از راهبردهای آن بر اساس اصول اقتصاد مقاومتی ایجاد می‌شود.

وی با انتقاد از اتکای سیستم مالیاتی کشور به روش‌های سنتی، اظهار کرد: در دستگاه‌های جدید، تولیدکننده نباید مالیات دهد، استقرار صندوق‌های مکانیزه در فروشگاه‌ها گامی در راستای همین هدف است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه نباید گره در کار تولیدکننده ایجاد کنیم، اظهار کرد: در سال جاری به دلیل اتخاذ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی 400 میلیارد تومان بدهی واحدهای جریمه‌شده در شهرک‌ها را مشمول بخشش قرار داده‌ایم، اما هنوز هم بسیاری از تولیدکنندگان برای استفاده از این امتیازات مراجعه نمی‌کنند.

یزدانی با بیان اینکه 96 درصد صنایع کشور، صنایع کوچک و متوسط است، گفت: تمامی این شرکت‌ها با مالکیت بخش خصوصی در حال فعالیت است.

وی مسأله آب استان اصفهان را یکی از مهم‌ترین مسائل کشور در شورای عالی کشور دانست و گفت: با توجه به کمبود آب و خشک‌سالی موجود در کشور، بهترین راهکار در حوزه صنعت استفاده از پساب تصفیه‌شده است.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “نباید انتظار برطرف شدن مشکلات در ظرف مدت 10 ماه را داشته باشیم”

  1. حاج ولی گفت:

    سلام شما که می خواستید صد روزه همه مسایل و مشکلات را حل کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.