سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 17:07 - پنجشنبه 13 آبان 1395

متخصص بیماریهای داخلی عنوان کرد:

با سرماخوردگی مقابله کنیم

سرماخوردگی بیماری معمولی و بسیار متداولی است که احتمال ابتلا بدان در همه فصل های سال هست.

به گزارش اصفهان شرق، متخصص بیماریهای داخلی  شایع ترین راه انتقال این بیماری، دست دادن است و ویروس مستقیما به وسیله آب دهان و دماغ بیمار هنگام عطسه و سرفه سرایت می کند. وی گفت:. چنانچه سرماخوردگی به درازا انجامد، امکان دارد با افزوده شدن باکتری ها، شخص به گلودرد یا سینوزیت باکتریایی دچار شود. افزون بر این، به علت تضعیف دستگاه ایمنی بدن، تن انسان مستعد ابتلا به دیگر بیماری ها می گردد.
متخصص بیماریهای داخلی با اشاره به اینکه  نشانه های بیماری مزبور، کسالت، فرسودگی، بی اشتهایی، لرز، تهوع، برآمدگی و التهاب گلو، سردرد (در قسمت ابروها و پیشانی)، دردهای عضلانی پشت سر و گردن، درد کمر، مفاصل و احساس سنگینی در ناحیه چشم هاست و گاه موجب بروز تب تا 40 درجه می گردد.
نظری افزود:استراحت کردن و آشامیدن فراوان مایعات مخصوصا به صورت گرم، مانند چای و شیر، سبب می گردد که بیماری سرماخوردگی هر چه زودتر بهبود یابد.شستشوی پیاپی مجاری بینی و انتهای حلق با سرم نمکی و یا گرم محلول آب و نمک در طول مدت روزاز سوی پزشکان یادآوری می شود. نمک، خاصیت ضد عفونی کنندگی داشته و از گسترش عفونت های دارای ریشه باکتریایی جلوگیری می کند.
انتهای پیام/خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.