سرویس: اجتماعی 15:06 - پنجشنبه 13 آبان 1395

مدیر‌کل میراث فرهنگی اصفهان خواستار شد؛

استفاده از نقش مهم چین در توسعه تعاملات فرهنگی و اقتصادی/توسعه گردشگری راه ابریشم

مدیر‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان با اشاره به نقش کشور چین در تبادلات اقتصادی مختلف جهان گفت: استفاده از نقش مهم چین در توسعه تعاملات فرهنگی و اقتصادی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

به گزارش اصفهان شرق، اللهیاری در دیدار با فعالان و اندیشمندان گردشگری چین اظهار داشت: بی‌شک کشور بزرگ چین با تاریخ و تمدن بیش از 5 هزار سال در حالی که در مبدأ جاده ابریشم قرار گرفته بود، همواره نقش مهمی در توسعه تعاملات فرهنگی و اقتصادی جهان شرق و غرب در طول تاریخی ایفا کرده است.

وی افزود: در این میان ایران نیز که در مرکز این جاده بزرگ قرار داشت همچون پلی واسطه ارتباط فرهنگی و اقتصادی جهان شرق و غرب بود، بنابراین به همین دلیل تعاملات فرهنگی میان ایران و چین سابقه‌ای دیرینه دارد به گونه‌ای که درسده‌های گذشته ایرانیان نقش مهمی را در انتقال فرهنگ آئین بودا از هندوستان به چین ایفا کرده‌اند و یا اینکه چینی‌ها با اشعار شعرای ایرانی همچون سعدی آشنایی داشتند.

مدیر‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان بیان کرد: ارتباطات مستمر ایران و چین به گذشته محدود نمی ‌شود، بلکه این ارتباطات حتی تا دوران کنونی نیز ادامه دارد، به گونه‌ای که همگی ما هیچ‌گاه دوستی با چین و خدمات این کشور به ایرانیان را حتی در دوران اجرای تحریم‌های ناعادلانه علیه ایران فراموش نمی‌کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌‌های طبیعی، اقتصادی و تاریخی استان اصفهان نیز تصریح کرد: وجود 2 هزار و 200 اثر تاریخی در استان اصفهان در کنار 7 اثر ثبت‌شده در فهرست میراث جهانی در کنار رشته‌های متعدد صنایع دستی که نشان‌دهنده عمق اصالت فرهنگ و تمدن ایرانیان در فلات مرکزی ایران است، در کنار اقلیم متنوع، همواره شرایط مناسبی را برای توسعه گردشگری فراهم ساخته است، بنابراین امیدوار هستیم برگزاری نشست‌های این چنینی به افزایش مبادلات فرهنگی و اقتصادی از منظر گردشگری منتج شود.

زیبایی‌های اصفهان وصف‌‌‌‌ناپذیر است

مدیر‌گروه طرح توسعه گردشگری راه ابریشم چین در این دیدار گفت: درباره شهرت اصفهان به تمثیل “نصف جهان” مطالب زیادی شنیده بودم، ولی با سفر به اصفهان دریافتیم که این تمثیل مبنای درستی دارد، زیرا به راستی زیبایی‌های اصفهان وصف‌‌‌‌ناپذیر است.

ژن فنگ بیان کرد: با توجه به تاریخی بودن 2 استان اصفهان و شی یان و همچنین انعقاد قرار‌داد خواهر‌خواندگی میان دوشهر اصفهان و شی یان، امیدوار هستیم بتوانیم ظرفیت‌های این استان بزرگ و پهناور و در عین حال زیبا را به بیش از 200 میلیون گردشگر چینی که هرساله از این کشور به تمامی نقاط جهان سفر می‌کنند به تصویر بکشیم.

وی خاطرنشان کرد: شما ایرانیان تمثیلی دارید که ما نیز به آن اعتقاد داریم و آن اینکه “دل به دل راه دارد” به راستی فرهنگ و تمدن دو2 کشور بزرگ چین و ایران به یکدیگر نزدیک هستند و ما با سفر به ایران به دنبال اثبات این دوستی و صمیمیت میان دو ملت بزرگ هستیم.

به گزارش تسنیم، هیئت 38 نفره شامل دانشمندان، فعالان گردشگری و فعالان رسانه‌ای استان شی یان چین برای شناسایی و اجرای طرح احیای گردشگر مسیر جاده ابریشم در سفری از کشورهای مسیر جاده ابریشم بازدید کردند.

انتهای پیام/تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.