سرویس: اقتصادی 10:35 - پنجشنبه 13 آبان 1395

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:

آب مورد نیاز صنایع نباید کاهش یابد/نمی‌توانیم همه صنایع تعطیل شده را احیا کنیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: آب مورد نیاز صنایع نباید کاهش یابد چراکه آب به آن میزان که در صنعت باعث اشتغال‌‌زایی می‌شود در کشاورزی سنتی اشتغال‌زایی نخواهد شد.

به گزارش اصفهان شرق، محمدرضا نعمت‌زاده در جلسه اقتصاد مقاومتی اظهارکرد: اصفهان بعد از تهران بزرگترین استان صنعتی کشور است که دارای 260 هزار اشتغال مستقیم است.

وی افزود: واحدهای صنعتی بسیاری به تعطیلی کشیده شده‌اند که در این میان واحدهای کوچک آسیب‌پذیرتر هستند و باید حمایت شوند، البته ما نمی‌توانیم همه صنایع تعطیل شده را احیا کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: 82 هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط در کشور وجود دارد که به دنبال فراهم آوردن تسهیلات برای آنان هستیم، خوشبختانه نزدیک به 15 هزار واحد صنعتی در کل کشور موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

وی تصریح کرد: بانک‌ها نیز در راستای ارائه تسهیلات به صنایع کوچک و متوسط به میدان آمده‌اند که تقاضامندیم پرونده‌های ارجاع شده به نظام بانکی هرچه زودتر پرداخت شود تا نتیجه آن در رشد اقتصاد و صنعت دیده شود.

نعمت‌زاده عنوان داشت: بسیاری از صنایع اصفهان خوداتکا هستند اما بسیار دیگری از آن‌ها نیازمند حمایت بوده که طرح‌های بالای 60 درصد استان اصفهان باید حمایت شوند تا 50 هزار شغل جدید ایجاد شود.

وی تأکید کرد: روش‌ها و الگوهای مصرف آب باید مدیریت شود البته آب مورد نیاز صنایع نباید کاهش یابد چراکه آب به آن میزان که در صنعت باعث اشتغال‌‌زایی می‌شود در کشاورزی سنتی اشتغال‌زایی نخواهد شد.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.