سرویس: اقتصادی » اقتصاد مقاومتی 08:00 - پنجشنبه 13 آبان 1395

معاون اول رئیس‌جمهور در اصفهان:

میلیون‌ها جوان بیکار در کشور وجود دارد/ اصفهان باید اتکا به آب را کاهش دهد

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: استان اصفهان باید توسعه پیدا کند و در عین حال در مسیر توسعه باید اتکایش بر آب را کم کند ضمن اینکه کشاورزی استان باید روش‌های مختلف و جدید کشت را الگوی خود قرار دهند.

به گزارش اصفهان شرق، اسحاق جهانگیری در جلسه اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: استان اصفهان از همه لحاظ از جمله فرهنگی، اقتصادی، کشاورزی، استان مهمی است و همه ظرفیت‌های توسعه در آن وجود دارد اما مهم‌ترین محدودیت استان بحث آب محیط زیست و حمل و نقل است.

وی افزود: مهم این است که اراده همه ما بر این باشد که استان مسیر رو به رشدش را با سرعتی که داشته پیش رود و کند نشود.

جهانگیری ادامه داد: نیروهای متخصص و صاحب نظر در بخش‌های دانشگاهی و خصوصی هستند که می‌توانند برای همه چالش‌های اصفهان نسخه مناسب بپیچند.

وی با بیان اینکه کشور با چالش‌های متنوعی رو به روست، ادامه داد: مهم این است که با دقت برنامه‌ریزی کرده باشیم، در حال حاضر در بخش سیاست خارجی به نقطه خوبی رسیده‌ایم و در حال تعامل با دنیا هستیم و می‌توانیم از ظرفیت‌های دنیا استفاده کنیم.

 معاون اول رئیس‌جمهور افزود: با شرایط ایجاد شده می‌توانیم کالاهای خود را صادر کرده و منابع مورد نیاز خود را نیز از سایر کشورها تأمین کنیم.

رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی کشور گفت: کشور برای توسعه نیاز به برنامه‌ریزهای دقیقی دارد و در این زمینه اقتصاد مقاومتی مجموعه سیاست‌هایی است که به عنوان نقشه راه می‌تواند کشور را از مشکلات موجود عبور دهد.

جهانگیری با بیان اینکه میلیون‌ها جوان بیکار در کشور وجود دارد، تصریح کرد: یقیناً وقتی حجم بیکارها را مورد توجه قرار می‌دهیم باید میلیون‌ها دلار سرمایه‌گذاری شود تا شغل برای این افراد ایجاد شود.

معاون اول رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه در دولت با محدودیت‌های جدی مواجه هستیم، اذعان داشت: بعد از اجرای برجام صادرات نفت کشور به بالای 2 میلیون بشکه رسیده است در بخش مالیات نیز مالیات‌های استان‌ها رشد داشته و اتفاقاً یکی از استان‌هایی که مالیات در آن رشد نداشته استان اصفهان است اما با این شرایط بازهم دولت با محدودیت شدید بودجه‌ای روبه‌رو است و بودجه موجود فقط می‌شود امور جاری کشور را اداره کرد.

وی گفت: انتظار داریم وقتی در جلسات استان پر پتانسیلی مثل اصفهان شرکت می‌کنیم ده‌ها پیشنهاد داده شود و صدور مجوز انجام این پیشنهاد‌ها را طلب کنید.

جهانگیری با بیان اینکه قرار نیست با فشار محدودیت‌ها فکر کنیم همه مسائل به هم ریخته و اوضاع عجیب‌وغریبی به وجود آمده است، خاطرنشان کرد: همه استان‌های کشور مشکلات و محدودیت‌هایی دارند، این محدودیت‌ها وجود دارد ولی قابل‌حل هستند.

معاون اول رئیس‌جمهور بیان داشت: باید با تکیه بر ظرفیت‌ها و موضوع اقتصاد مقاومتی می‌توانیم از مشکلات عبور کنیم.

وی با بیان اینکه سیستم بانکی کشور در 6 ماهه اول امسال 233 هزار میلیارد تومان وام پرداخت کرده است، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 40 درصد رشد داشته است که نشان می‌دهد بانک‌ها فعال شده‌اند، منابع را جذب کرده و در خدمت قرار داده‌اند.

جهانگیری با بیان اینکه ما سال‌های گذشته عزا داشتیم که ذخایر گندم کم داریم، تصریح کرد: اما امسال بیش از مصرف سالمان گندم داریم و همه سیلوها پر شده است.

معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه به مشکلات آبی استان اصفهان اشاره کرد و اظهار داشت: در جلسه مفصلی مسائل آبی استان منتقل شده بنده نیز شناخت کاملی از این مشکلات دارم.

وی ادامه داد: در این در جلسه بحث‌ها به‌ صورت کامل باز شد، امروز مفصلاً در دولت به موضوع آب استان اصفهان پرداخته شد.
جهانگیری ادامه داد: اینکه استان اصفهان در دوره طولانی خشک‌سالی قرار گرفته یک واقعیت است و این‌که آب باید با اولویت توزیع شود نیز یک واقعیت است.

معاون اول رئیس‌جمهور تأکید کرد: تصمیم گرفتیم دغدغه‌های شما را برطرف کنیم در این زمینه آب را حتماً به منطقه مرکزی ایران منتقل ‌می‌کنیم چه از خلیج‌فارس و چه از منابع دیگر.

وی با بیان اینکه بدترین وضعیت آب در استان خوزستان است، خاطرنشان کرد: طرح بهشت‌آباد حتماً اجرا می‌شود، کوهرنگ 3 نیز حتماً اجرا می‌شود و با برداشت‌های غیرمجاز نیز حتماً برخورد خواهد شد.

جهانگیری با بیان اینکه مصوبه 9 ماده‌ای به‌ صورت جدی پیگیری خواهد گفت: قبول داریم کشاورزان اصفهانی حق آبه داشتند بنابراین نخواهیم گذاشت کشاورزان زحمت‌کش خسارات ببینند، برای همه این مشکلات فکر خواهد شد.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه همه تلاش دولت این است که مردم با رضایت زندگی کنند، تصریح کرد: ما نسبت به گزارش‌های استان تصمیم می‌گیریم، استان اصفهان باید توسعه پیدا کند و در عین حال در مسیر توسعه باید اتکایش بر آب را کم کند ضمن اینکه کشاورزی استان باید روش‌های مختلف و جدید کشت را الگوی خود قرار دهند.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “میلیون‌ها جوان بیکار در کشور وجود دارد/ اصفهان باید اتکا به آب را کاهش دهد”

  1. حاج ولی گفت:

    سلام
    ضمن تشکر از حضور مرد دوم دولت تدبیر و امید در اصفهان ؛ ایشان آمار وجود چند میلیون بیکار را ارائه فرمودند که همه به آن واقف هستند ، ایکاش تدبیری برای ایجاد اشتغال و ایجاد امید اراده و اجرا می شد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.