سرویس: اقتصادی 12:02 - چهارشنبه 12 آبان 1395

100 روزی که اشتباه تعبیر شد

فقط ۱۰۰ روز تا آخرین چکّه آب!

همین ابتدای کار دولت تدبیر بود که رییس دولت، وعده ای ۱۰۰ روزه برای حل مشکلات و مسائل روزمره و غیر روزمره کشور داد و از پس آن وعده برخی نوشتند کاری شد و جماعتی هم نقد کردند که اقدام و عملی نشد که نشد.

به گزارش اصفهان شرق، 100، عددی بود که هم شیک و خاص می نمود و هم اینگونه القا می کرد که این تعداد روز، زمان نسبتا خوبی برای حل و فصل برخی مشکلات و معضلات هست. هر چند هستند مسائلی همچون تورم، بیکاری و آمار ازدواج و طلاق که معمولا و طبق رویه جاری شده این چندین سال، ظاهرا اگر 100 روز و 100 ماه که هیچ، 100 سال هم بگذرد حل که نمی شوند هیچ، تازه روز به روز فزونتر و افزونتر از دیروز می شوند.

هر چند باز هم در حرف و شعار و نقل و بیان کم و زیاد می شوند اما نمود عینی بر سر سفره و جیب ملت داشتنشان بحث و نقد و سخن دیگری است.
حالا اما این 100 روز وعده معروف نشسته بر تارک دولت اعتدال، با شکل و شمائلی دیگر روی دکه مطبوعات و رسانه های این روزهای اصفهان نشسته است.
آب؛ موضوع این سال های دیار پهناور سپاهان که هر از گاهی تیتر رسانه ها می شود؛ اما این بار با اخطار و هشداری جدی و همزمان با سفر استاندار دیروز و معاون رییس دولت امروز به این خطه تیتر اول همین مطبوعات و خبرگزاری ها شده است.
همه آنها در اقدامی هماهنگ از تمام شدن آب آشامیدنی تا 100 روز آینده خبر می دهند و بیشترشان هم با یک تیتر دو نشان زده اند. عکس زاینده رود خشک رود را تصویر کرده اند و در پس آن تصویر، تیترشان را با خودنمایی درشت عدد 100 بر تارک صفحات نشانده اند.
عددی که عمق فاجعه و نزدیکی آن را به خوبی نشان می دهد و شاید باز می خواهد همان خاص بودن عدد 100 را به معاون اول دولت یادآور شود.
خاص بودنی که این بار موضوعش آب کشاورزی و صنعت نیست، بلکه آب شرب مردم است و از همین رو و با این هماهنگی امیدوار است تا شاید مشابه وعده دولت برای حل بحران آب دریاچه ارومیه که برای زاینده رود اصفهان به سرانجامی نرسید، دست کم این بار برای آب خوردن مردم (که ظاهرا به چیزهای دیگر هم گره زده شده بود و بعد از توافقاتی هم نیمه باز شد) به مقصد و سرانجامی برسد.
سرانجامی که تنها چاره حل و فصل 100 درصدی اش بارش باران است و بقیه چاره هایش را باید به گونه ای تدبیر کرد که بعد از اتمام این 100 روز تیتر نزنیم: «100 روز تمام شد؛ جیره بندی آغاز شد» و این بار به جای عکس زاینده رود خشک، صف های آبرسانی سیار و رفت و آمد تانکرهای آب در کلانشهر اصفهان را بر صفحاتمان بنشانیم.

100110010011100111

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.