سرویس: سیاسی 17:01 - چهارشنبه 12 آبان 1395

جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج):

رزمایش «الی‌ بیت‌المقدس» در اصفهان برگزار می‌شود

جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) گفت: رزمایش الی‌ بیت‌المقدس با شرکت ۸۴ گردان بیت‌المقدس و کوثر بسیج همزمان با ۱۲ استان، در اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق، سردار مجتبی فدا صبح امروز در جمع خبرنگاران درباره برگزاری رزمایش الی بیت‌المقدس اظهار داشت: این رزمایش همزمان با 12 استان سراسر کشور و با شرکت 84 گردان بیت‌المقدس و کوثر بسیج در اصفهان برگزار می‌شود.

وی افزود: این رزمایش در راستای ایجاد آمادگی رزمی، ایجاد توان نظامی، دفاع از کوی و برزن و عملیات امداد و نجات با حضور برادران و خواهران بسیجی به مدت 2 روز در روزهای پنج‌شنبه و جمعه 13 و 14 آبان برگزار می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) بیان کرد: رزمایش الی بیت‌المقدس از صبح روز پنج شنبه 13 آبان با فراخوانی و حضور نیروهای بسیجی در حوزه‌ها و پایگاه‌ها و حرکت به سمت مراکز استقرار اصلی، آغاز و پس از شرکت در راهپیمایی و صبحگاه اقتدار، در کلاس‌های تاکتیکی، عملیاتی و نظامی شرکت می‌کنند.

وی اضافه کرد: بسیجیان در روز دوم با شرکت در میدان تیر نسبت به آموزش‌های ارائه شده، تمرین و بازآموزی کرده و در عصر روز جمعه مرحله ضد استرار رزمایش برگزار می‌شود.

سردار فدا با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های مهم بسیج، ایجاد آمادگی رزم و آمادگی جسمانی است، تصریح کرد: گردان‌های بیت‌المقدس و کوثر بسیج در طول سال، برنامه‌های مختلفی از جمله حفظ انسجام، فراخوانی‌های 8 ساعته، 24 ساعته و میادین تیر با هدف بالا بردن آمادگی و توان رزم خود انجام می‌دهند.

وی گفت: همه این اقدامات، نوید بخش این است که مردم و بسیجیان، پشت سر مقام معظم رهبری و همراه با نظام جمهوری اسلامی آماده حفظ، حراست و نگهبانی از دستاوردها، امنیت، آرامش، استقلال و عظمت جمهوری اسلامی هستند و با هدف تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و همچنین تجدید بیعت با مقام معظم رهبری در رزمایش شرکت می‌کنند، همچنین بخشی از بسیجیان به صورت منسجم همراه با همه آحاد مردم در مراسم روز 13 آبان روز مبارزه کلی مبارزه با استکبار جهانی شرکت می‌کنند.

جانشین فرماندهی سپاه صاحب‌الزمان(عج) با اشاره به رخدادهای روز 13 آبان بیان کرد: شهادت دانش‌آموزان در اعتراض به رژیم پهلوی در سال 56، تبعید امام خمینی(ره) در سال 42 و تسخیر لانه جاسوسی در سال 58، روز 13 آبان را به عنوان یک روز ملی و یوم الله در خاطر ملت ایران ترسیم کرده است.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های مقابله با آمریکا  و نظام استکبار حفظ آمادگی نیروهای مسلح به ویژه بسیج است، گفت: با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب درباره جهاد کبیر و ایستادگی در مقابل دشمن، روز 13 آبان امسال، ویژگی‌های خاصی دارد.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.