سرویس: اجتماعی 15:48 - چهارشنبه 12 آبان 1395

استاد حوزه و دانشگاه گفت:

مذاکره امام حسین (ع) با یزید نظر شخصی رئیس‌جمهور است/امکان مشاهده تمام ویژگی‌های لازم برای نه گفتن به استکبار جهانی

استاد حوزه و دانشگاه گفت: رئیس‌جمهور در رابطه با مذاکره امام حسین (ع) و یزید صحبت‌هایی انجام دادند، ایشان نظر شخصی خودشان را به‌ عنوان نظر جمهوری اسلامی مطرح می‌کنند، نظر جمهوری اسلامی همان نظر رهبر انقلاب اسلامی و مردم است.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام احمد پناهیان، در یادواره شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: اتفاقی که بعد از کربلا افتاد، دقیقاً همان اتفاقی است که باید در کشور ما بعد از دفاع مقدس رخ می‌داد؛ فعالیت‌های امام سجاد (ع) باعث شد اربعین به‌ عنوان یک نماد بسیار روشن در تاریخ، امتداد کربلا باشد.

وی با اشاره به اهمیت احیای نام امام حسین (ع) و احیای خون امام افزود: حضرت زینب (س) بعد از واقعه عاشورا به یزید فرمود به خدا قسم تو نمی‌توانی یاد ما را از بین ببری، بعد از 1400 سال مشاهده می‌کنیم که ذکر امام حسین (ع) در جامعه ما محو نشده است و پیاده‌روی اربعین هرساله با جمعیت میلیونی برگزار می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: نام شهدا هم مانند یاد امام حسین (ع) باقی است، در دوران اصلاحات تلاش بسیاری برای نابود کردن فرهنگ جهاد و شهادت و حتی حذف عناوین شهدا از کوچه خیابان‌ها شد اما علی‌رغم اینکه مقاومت چندانی هم در برابر آن‌ها نشد، آن‌ها نتوانستند به نتیجه برسند.

وی با یادآوری جمله مقام معظم رهبری در رابطه با شهادت بیان کرد: گاهی رنج و سختی زنده نگه‌داشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست، زنده نگه‌داشتن خون شهید با زنده نگه‌داشتن یاد شهید متفاوت است.

پناهیان تصریح کرد: یک مثال واضح از این مسئله رنج و سختی امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) برای زنده نگه‌داشتن خون امام حسین (ع) است، امام حسین (ع) در روز عاشورا خطاب به امام سجاد (ع) گفت خون من تا ظهور فرزندم و کشتن 70 هزار منافق، از جوشش نمی‌افتد.

وی خون شهدا را در حال جوشش دانست و ادامه داد: اگر خون شهدا و امام حسین (ع) در حال جوشش نبود با انتقام مختار، همه چیز تمام می‌شد اما این‌طور نشد، یا در مورد دفاع مقدس با به درک واصل شدن صدام، باید همه‌چیز فراموش می‌شد، اما این‌گونه نشد.

این کارشناس مذهبی عنوان داشت: در زمان جنگ ایران و عراق یکی از عوامل نزدیک صدام به او می‌گوید، تلفات ارتش ما بسیار بیشتر از ایران است و در پاسخ به او صدام از این مسأله ابراز خوشحالی می‌کند؛ چراکه شیعیان زیادی در ارتش عراق وجود دارند و مأموریت من نابود کردن شیعیان عراق است.

وی اظهار کرد: در بعضی دانشگاه‌های ما اساتیدی در رابطه با عقلانیت در عاشورا صحبت می‌کنند و این عقلانیت را این‌گونه تفسیر می‌کنند که امام حسین (ع) دنبال تعامل و مصالحه با یزید بود؛ این موضوع توسط رئیس‌جمهور ما هم بارها مطرح‌شده است.

پناهیان اضافه کرد: ایشان در سفر اخیر خود در سازمان ملل و در نشست کشورهای عضو جنبش عدم تعهدها در مالزی صحبت مفصلی در این رابطه انجام دادند که متأسفانه این نظر شخصی خودشان را به‌ عنوان نظر جمهوری اسلامی مطرح می‌کنند، نظر جمهوری اسلامی همان نظر رهبر انقلاب اسلامی و مردم است.

وی بیان داشت: عقلانیتی که در اسلام ما و در بیانات رهبر انقلاب اسلامی وجود دارد نرمش با کسی که ریشه ما را می‌زند را نمی‌پذیرد؛ امام حسین (ع) در جواب فردی که نامه عبیدالله را برای امام آورده است، نامه را پاره می‌کند و می‌گوید جواب من به این نامه همین است، این رفتار در اسلام جایی ندارد.

این استاد حوزه و دانشگاه با مقایسه یزید و استکبار جهانی تصریح کرد: امام حسین (ع) علت عدم بیعت با یزید را در فسق علنی، قتل و با عداوت فرماندهی کردن او دانست، امروز در مناظره‌های انتخابات آمریکا شاهد به رخ کشیدن فساد اخلاقی کاندیدا هستیم که نشان از فسق علنی آنان دارد، در این سال‌ها آمریکا در کشورهای منطقه حدود 12 تا 15 میلیون انسان را به خاک و خون کشیده است.

وی اذعان داشت: امروز تمام ویژگی‌های لازم برای نه گفتن به استکبار جهانی را می‌بینیم، اما به‌ راحتی در مجامع سیاسی و کتب علمی بحث تعامل و مذاکره ایشان با یزید مطرح می‌شود، باید توجه کنیم خون امام حسین (ع) برای چه هدفی ریخته شده است.

پناهیان گفت: هر امام در هرزمانی یک مأموریت داشته است و مأموریت امام حسین (ع) هم قیام کردن و حرکت به سمت شهادت بود، خون امام حسین (ع) به زمین ریخته شد چون یک نه عظیم به حاکمیت طاغوت گفت، امام برای همین حاضر به تسلیم نشد و جانش را فدا کرد؛ حالا امروز می‌گویند درس عاشورا، مذاکره است.

وی افزود: رئیس جمهور در سازمان ملل با قرائت آیه‌ای از قرآن گفته‌اند خدای متعال وعده کرده است صلح‌طلبان و اهل تعامل حتی با شیطان بزرگ را یاری می‌کند، اما با تحقیق و پیگیری در مورد این آیه متوجه شدیم مقام معظم رهبری بارها این آیه را در سال‌های اخیر برای موضوع مقاومت در مبارزه خوانده‌اند.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: یکی از محققین دانشگاه آریزونا آمریکا بعد از فتنه 88 گفت نمی‌توانیم ملت ایران را از حسین بن علی (ع) جدا کنیم، برای نابودی انقلاب اسلامی باید داستان کربلا را عوض کنیم؛ شما نمی‌توانید جریان استکبارستیزی را از شیعه بگیرید چراکه آنان حسین بن علی (ع) را دارند.

وی ادامه داد: این محقق آمریکایی پیشنهاد می‌دهد برای نابودی انقلاب اسلامی، مصادیق یزید و امام حسین (ع) را به‌ روز عوض کنید، یعنی کاری کنید مردم، حاکمیت اسلامی را حکومت بنی‌امیه ببینند و آمریکا را یزید نبینند؛ برای این جریان ساختگی یک حسین جعلی هم نیاز است که پیشنهاد می‌کند سراغ جریان شیرازی‌ها بروید.

پناهیان در پایان صحبت‌های خود اظهار داشت: در دفاع مقدس حضرت امام (ره) یک جمله گفتند تکلیف ما را سیدالشهدا (ع) مشخص کرده است، یعنی امام حسین (ع) قرار بود یک نفی کامل استکبار را انجام دهد و مردم را برای اقامه امر حاکم حق تحریک کند؛ به عبارتی یعنی وقتی ما حسینی شدیم باید نه‌ تنها از صدام که عاملی دست‌پرورده است، بلکه از 63 کشوری که به ما حمله کرده است عبور کنیم.

وی اضافه کرد: در ادامه باید عراق و قدس را از دست استکبار آزاد کنیم و در نهایت خود را به لشکر امام زمان (عج) برسانیم، در این صورت می‌توانیم ادعا کنیم در زمینهٔ سازی برای ظهور ایشان شرکت داشته‌ایم.

 در این برنامه از خانواده شهدای مدافع حرم این شهرستان تقدیر به عمل آمده و سید رضا نریمانی در پایان به مداحی اهل­بیت پرداخت.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.