سرویس: غیر تولیدی 14:45 - چهارشنبه 12 آبان 1395

رئیس تربیت‌بدنی سپاه صاحب‌الزمان(عج)؛

استعدادهای ورزشی در ۹ پایگاه‌ ‌بسیج استان اصفهان شناسایی می‌شوند

رئیس تربیت‌بدنی سپاه صاحب‌الزمان(عج) گفت: ۹ پایگاه‌ استعدادیابی بسیج استان اصفهان به شناسایی و تربیت استعدادهای ورزشی از سنین پایه تا ۱۸ سالگی می‌پردازند.

به گزارش اصفهان شرق، سرهنگ علی پیمان صفت با اشاره به فعالیت پایگاه‌های استعدادیابی بسیج از سال 1391 اظهار داشت: پایگاه‌های استعدادیابی بسیج استان اصفهان از 3 پایگاه در سال 1394 به 9 پایگاه افزایش پیدا کرد و استعدادهای ورزشی به صورت آکادمیک در این پایگاه‌ها شناسایی می‌شود.

وی افزود: پایگاه استعدادیابی والیبال در کاشان، جودو در لنجان، ووشو در خمینی‌شهر، فوتبال در مبارکه، تیر و کمان در ناحیه امام رضا(ع) اصفهان، تیراندازی در ناحیه امام صادق(ع) اصفهان و شنا و واترپلو در مرکز تربیت‌بدنی سپاه صاحب‌الزمان(عج) به شناسایی استعدادهای ورزشی خواهر و برادر می‌پردازند.

رئیس تربیت‌بدنی سپاه صاحب‌الزمان(عج) با اشاره به چگونگی فعالیت این پایگاه‌ها بیان کرد: داوطلبان و علاقه‌مندان از سن 8 و 9 سالگی با مراجعه به این پایگاه‌ها در چرخه غربالگری قرار می‌گیرند و تست‌های ذهنی، حرکتی، رفتاری، پزشکی و غیره برای سنجش صلاحیت ورود داوطلب به رشته ورزشی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: تست‌های مختلفی توسط متخصصان و مربیان با حضور اساتید دانشگاه‌ها به صورت علمی و آکادمیک انجام شده و پس از تأیید، داوطلبان به صورت رسمی به تمرین می‌پردازند.

پیمان صفت با بیان اینکه ورزشکاران هر هفته 3 نوبت به تمرین می‌پردازند، گفت: پس از شناسایی استعدادهای ورزشی در پایگاه‌های استعدادیابی و کسب آمادگی لازم، در مسابقات ورزشی بسیج شرکت داده می‌شوند.

وی تصریح کرد: در گذشته مسابقات ورزشی بسیج به گونه‌ای بود که افرادی که سابقه حضور در بسیج داشتند حتی با آمادگی کم می‌توانستند در مسابقات شرکت کنند اما این مسابقات در سال‌های اخیر به المپیادها و جشنواره‌های استعدادیابی بسیج تبدیل شده و تنها افرادی که فرآیند پایگاه‌های استعدادیابی را پشت سر گذاشته باشند می‌توانند در مسابقات ورزشی بسیج شرکت کنند.

رئیس تربیت‌بدنی سپاه صاحب‌الزمان(عج) گفت: امسال، المپیاد کشوری استعدادیابی بسیج در بخش برادران در رشته‌های کاراته، تکواندو، جودو، تیراندازی، تیر و کمان و ووشو به میزبانی تبریز و این المپیاد در بخش خواهران در رشته‌های تیر و کمان، تیراندازی، دوومیدانی و کاراته به میزبانی اصفهان برگزار شد.

وی با اشاره به استقبال خوب مردمی از پایگاه‌های استعدادیابی بسیج بیان کرد: قهرمانان و استعدادهایی برتر مسابقات بسیج، وارد چرخه ورزش کشور می‌شوند و با وجود اینکه پایگاه‌های استعدادیابی استان اصفهان چند سالی است که فعالیت می‌کند قهرمانانی در رشته‌های ووشو و تیر و کمان را از دل پایگاه‌های استعدادیابی در سطح ملی تربیت کرده است.

پیمان صفت گفت: تلاش می‌شود تا از بدنه ورزش بسیج در رشته‌های مختلف استعدادهای ورزشی وارد چرخه قهرمانی ورزش کشور شوند چراکه پایگاه‌های استعدادیابی بسیج به صورت علمی و تخصصی فعالیت دارند و افراد از سنین پایه تا سن 18 در یک فرآیند علمی شرکت کرده و به بخش قهرمانی وارد می‌شوند.

انتهای پیام/تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.