سرویس: فرهنگی 11:35 - چهارشنبه 12 آبان 1395

مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه پیام نور

ششمین دوره همایش شعر عاشورایی ۷۲ خط اشک در اصفهان برگزار می شود/ ۲۵ آبان آخرین مهلت ارسال آثار

ششمین همایش کشوری شعر آیینی ۷۲ خط اشک در هفتم آذرماه سال جاری با هدف ارتقای سطح شعر و ادبیات آیینی با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق، مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه پیام نور با اشاره به فرمایش و تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت هنرمند متعهد و تشویق و ترغیب هنرمندان برای ایجاد کارهای فاخر، اظهار کرد: همایش کشوری شعر عاشورایی 72 خط اشک برای ششمین دوره  برگزار می شود.

حجت الاسلام جعفر عمادی با بیان اینکه دو دوره ابتدایی این همایش به صورت استانی  و چهار دوره دیگر آن به صورت کشوری برگزار شده است، عنوان کرد: تربیت شاعر متعهد آیینی در سطح کشور و از نسل جوان دانشجویی مهمترین هدف از برگزاری این همایش کشوری است.

حجت الاسلام عمادی تصریح کرد: معتقدیم بهترین سن برای پرورش شاعران آیینی سن جوان و دانشجویی است، براین اساس با همکاری دفاتر نهاد رهبری استان اصفهان، اقدام به برگزاری همایش کشوری شعر عاشورایی 72 خط اشک برای سال ششم کرده ایم.

وی تاکید کرد: همایش کشور شعر آیینی، برای ششمین سال متوالی به میزبانی اصفهان هفتم آذر مصادف با شب شهادت پیامبر اکرم(ص) و ثامن الحجج  دهم ماه صفر در تالار شریعتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و با حضور اساتید و شاعران برجسته همچون علیرضا قزوه و سعید بیابانکی برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی ششمین همایش کشوری شعر آیینی 72 خط اشک با بیان اینکه این همایش کشوری با هدف ارتقای سطح شعر آیینی و ادبیات آیینی با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شود، عنوان کرد: نهاد رهبری بر این اساس وظیفه در این زمینه برنامه‌ریزی ویژه‌ای انجام داد.

وی افزود: تربیت شاعران متخصص و متدین را از اولویت‌های نخست خود می‌دانیم و بر این مبنا در سال‌های اخیر تصمیم گرفتیم جوانان مستعد و علاقه‌مند در این زمینه را در لوای برگزاری این همایش شناسایی کنیم که در نهایت موفق به شناسایی بیش از 600 شاعر آیینی در سطح کشور شدیم.

وی خاطر نشان کرد: محورهای اصلی این همایش تحت عناوینی همچون شعر عاشورایی و حماسه حسینی، مضمون‌هایی چون عاشورا و ترویج فرهنگ‌ها و ارزش‌های اسلامی، شیوه‌های تبلیغ و ارشاد در فرهنگ عاشورا است

عمادی اذعان کرد: بر این اساس شناسایی شاعران مستعد در زمینه شعر آیینی و تشویق و ترغیب جوانان علاقه‌مند به این سمت و سو از جمله اهداف برگزاری این همایش در سال‌های متمادی است.

دبیر اجرایی ششمین همایش کشوری شعر آیینی 72 خط اشک تصریح کرد:  این همایش در سه سطح  شعر نو، شعر کلاسیک و بخش ویژه  برگزار می شود، که علاقه مندان به شرکت دراین همایش کشوری باید آثار خود را نهایتا تا 25 آبان ماه در پورتال مخصوص طراحی شده راگذرای کنند تا داوران به بررسی آثار بپردازند.

وی ادامه داد: بخش ویژه  همایش امسال« اربعین جاذبه مغناطیسی حماسه حسینی» انتخاب شده است ، چاپ و توزیع  بیش از دو هزار پوستر در سطح کشور، راه اندازی سایت ششمین دوره  همایش و اراسل شش هزار پیامک برای شعاری آیینی دانشجو و برقرای ارتباط با 200 کانون ادبی در سطح کشور از جمله اقدامات است.

مسئول دفترنهاد رهبری دانشگاه پیام نور افزود: رونمایی از اپلیکیش و کتاب و چاپ آثار دوره های  گذشته در قاب یک کتاب و رونمایی از پوستر سال آینده با این فرض که یک تغییری اساسی در امتداد گسترش فعالیت از سطح شعر عاشورایی به سمت شعر آیینی انجام می شود.

13940706000463_photol

 

وی بیان کرد: در این همایش کشوری همه دانشجویان علاقه مند، کارمندان و اساتید دانشگاه می توانند ثبت نام کنند، از ابتدای مهرماه  شورای دبیرخانه تشکیل شد و از اول آبان ماه  تا 25 ماه مهلت ارسال آثار است که به هیچ عنوان تمدید نمی شود و زمان داوری و انتخاب آثار تا دوم آذرماه و زمان برگزاری  همایش هفتم آذر است.

عطیه السادات عبودتیان مسئول علمی همایش کشوری شعر عاشورایی در ادامه بیان کرد: علیرضا قزوه، سید مهدی حسینی، سیدمهدی موسوی از شاعران برجسته شعر آئینی کشور به عنوان داوران این دوره از همایش انتخاب شده اند.

وی افزود: داوری آثار در سه سطح  انجام می گیرد،  که ابتدا از دبیرخانه از میان آثار رسیده غربالگری کرده  و با بررسی محتواها و تطابق متنی و ارتباطی، مرحله دوم داوری آغاز می شود، سال گذشته رد این مرحله بالغ بر 200 اثر بررسی شد ودر مرحله سوم امتیاز بندی آثار صورت می گیرد که درنهایت با نظر داوران  72 اثر برتر و در اخر 20 اثر ویژه  به عنوان برگزیده معرفی می شوند.

صدیقه  اکبری مسئول دبیرخانه ششمین دوره همایش کشوری شعر عاشورایی 72 خط اشک، اظهار کرد: دبیرخانه کار دسته بندی آثار را از حیث نوع شعر، دانشجویی یا کارمندی و رده سنی از ابتدای آبان ماه آغاز کرده است.

وی یادآور شد: از همه علاقه مندان به شرکت در این همایش تقاضاداریم که مرحله ثبت نام و ارسال آثار خود را به روزهای پایانی مهلت ثبت نام موکول نکنند.

اکبری بیان کرد: تا به امروز حدود 70 نفر ثبت نام کرده اند که فقط 40 نفر از آنها آثار خود را ارسال کرده اند که بالغ بر 80 اثر است چرا که هر نفر می تواند حداکثر سه اثر به  دبیرخانه ارسال کند.

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.