سرویس: جهادومقاومت 09:25 - چهارشنبه 12 آبان 1395

یادواره شهدای دانش‌آموز در اصفهان

حضور در راهپیمایی 13 آبان به معنای هم‌رزم بودن با رزمندگان اسلام است/به کمال رساندن این ملت هدف بسیج است

آماده‌باش علمی و فکری دانش‌آموزان برای تداوم راه شهدای انقلاب اسلامی و توجه به وصیت‌نامه‌های شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی از مهم‌ترین نکات مطرح شده در یادواره شهدای دانش‌آموز دبیرستان ابن‌سینا اصفهان بود.

به گزارش اصفهان شرق، سردار نورالله کریمی، جانشین فرمانده قرارگاه سیدالشهدا(ع) اصفهان در یادواره 36 هزار شهید دانش‌آموز کشوری و شهدای دانش‌آموز دبیرستان ابن‌سینای اصفهان با اشاره به اهمیت توجه به نقش شهدای دانش‌آموز در ایام دفاع مقدس اظهار داشت: شهدای دانش‌آموزان عالم و عارف  بودند و سرمشق و الگوی همه دانش‌آموزان تلقی می‌شوند.

وی افزود: در زمان جنگ، دانش‌آموزان با همه وجود در صحنه حضور داشتند و هنرمندانه بیشتر دیده‌بان‌ها، شاعران و نقاش‌های این عرصه را دانش‌آموزان تشکیل می‌دادند.

رفتار و اعمال صدام به مراتب بدتر از داعش بود

جانشین فرمانده قرارگاه سیدالشهدا(ع) اصفهان با یادآوری خاطرات دوران دفاع مقدس و با بیان اینکه اعمال و صدام، در آن دوران بدتر از داعش بود، بیان کرد: رفتار و اعمال صدام در آن ایام، به مراتب بدتر از داعش بود، زیرا بسیاری از رزمندگان ما را زنده‌به‌گور کرد و سر برید، اما در آن دوران رزمندگان اسلام کوتاه نیامدند و با ایمان و تقوای الهی به مبارزه ادامه دادند.

وی با بیان اینکه جوانان سرمایه کشور هستند، تصریح کرد: در زمان جنگ مردم در اضطراب به سر می‌بردند و جوانانی که امام خمینی (ره) پرورش داده بود، نسبت به ولایت و رهبر شناخت کافی داشتند و همه قالب و وجودشان برای این چنین موقعیتی درست شده بود.

سردار کریمی با بیان اینکه امروز مادران شهدا، عزت کشور هستند، گفت: مادران شهید را باید بر روی چشم گذاشت زیرا آنان عزت کشور هستند و دانش‌آموزان وارث این افتخارات محسوب می‌شوند و باید همیشه آماده باشند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مادران شهید در گفت‌وگو با من بیان کرد” قبل از شهادت پسرم خواب شهادت او را دیدم و به همان‌گونه هم به شهادت رسید و در حال حاضر  در بسیاری از مسائل مرا راهنمایی می‌کند و حضور او را احساس می‌کنم”.

به کمال رساندن این ملت هدف بسیج است

دبیر یادواره شهدای دانش‌آموز دبیرستان ابن‌سینای اصفهان نیز در این جلسه اظهار داشت: بسیج دانش‌آموزی یک نهاد بوده که با برنامه‌های مدون و ایجاد پایگاه‌های علمی، سعی داد گام مؤثری در ارتقای توان علمی دانش‌آموزان داشته باشد.

اسماعیل خاشعی به کمال رساندن این ملت را هدف بسیج عنوان کرد و افزود: بسیج عبارت از مجموعه‌ای است که در آن پاک‌ترین، فداکارترین و آماده به کارترین جوانان کشور که در راه اهداف عالی این ملت و برای به کمال رساندن این ملت جمع شده‌اند.

وی تصریح کرد: بسیج در حقیقت مظهر یک وحدت مقدس میان افراد ملت بوده و دشمنان را بیمناک و دوستان را امیدوار می‌کند.

دبیر یادواره شهدای دانش‌آموز دبیرستان ابن‌سینای اصفهان خاطرنشان کرد: همه میدان‌هایی که بسیج در آن حضور دارد، میدان‌های ملی بود که مربوط به همه ملت است و کشور هیچ زمان از وجود این جوانان بی‌نیاز نیست.

وی بیان کرد: همه انسان‌های مؤمن، آگاه، بصیر، عاشق، متعهد و لایق در همه میدان‌ها کشور که برای ملت مفید بوده، جزء بسیج هستند.

دفاع همیشه با تفنگ نیست

خاشعی با بیان اینکه دفاع همیشه با تفنگ نیست، گفت: دفاع همیشه با آلات قهریه، مشت و  تفنگ نیست، گاهی دفاع با فهمیدن است، شاید یکی از بزرگ‌ترین خدماتی که انقلاب به ملت ایران کرد این بود که ذهن‌ها و چشم‌ها را باز کرد و همه را با مسائل کشور آشنا کرد به نظرم باید کاری کنیم که این آشنایی و بصیرت باید روز به‌روز بیشتر شود تا دشمن نتواند در این زمینه کاری از پیش ببرد.

رزمندگان اسلام آماده مبارزه با داعش هستند

مدیر منطقه 5 آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در این جلسه اظهار داشت: یکی از رموز موفقیت دانش‌آموزان مطالعه و عمل به وصایای شهدا بوده،  زیرا وصیت‌نامه بهترین الگوی عملی برای ما است.

محمد قندهاری با بیان اینکه رزمندگان اسلام آماده مبارزه با داعش هستند، افزود: اگر رزمندگان اسلام با داعش و دشمنان اسلام مبارزه نکنند به مرزهای ما نزدیک می‌شوند. امروز رزمندگان اسلام پرچم اسلام را به اهتزاز درآوردند و  ما در برابر آنان مسئولیت داریم تا در راه آنان قدم برداریم.

مدیر منطقه 5 آموزش و پرورش اصفهان با اشاره به ارج نهادن به شهدای دانش‌آموز افزود: ارج نهادن به شهدای دانش‌آموز یعنی اینکه در راه شهدا گام برداشته و رفتار و اهداف آنان را الگو قرار دهیم.

حضور باشکوه دانش‌آموزان در راهپیمایی 13 آبان

قندهاری با بیان اینکه دانش‌آموزان باید حضور باشکوهی در راهپیمایی 13 آبان داشته باشند، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان باید در راهپیمایی 13 آبان حضور باشکوه‌تری نسبت به سال‌های گذشته داشته باشند، زیرا این حضور به معنای هم‌رزم بودن و در کنار رزمندگان اسلام بودن است.

وی گفت: وقتی دشمن وحدت و همدلی دانش‌آموزان را ببیند، متوجه می‌شود که در ایران وحدت حاکم بوده و مردم برای پاسداری از اسلام آماده هستند.

در پایان این مراسم، مسئولان و دانش‌آموزان دبیرستان ابن‌سینا از مادر شهید “حسن حجاریان”، دانش‌آموز دبیرستان ابن‌سینا تجلیل شد و از خصوصیات شاخص، ایمان و اهداف این شهید دانش‌آموز یاد شد تا یاد و نام او زنده نگه‌داشته شود.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.