سرویس: تولیدی 12:42 - چهارشنبه 12 آبان 1395

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی:

خوش بینی به آمریکا نتیجه مثبتی نداشت/ بازگشایی دفتر حقوق بشر اروپا در ایران تحقیر یک ملت است

معلمی گفت: اروپاییان با کمال بی حیایگی درخواست بازگشایی دفتر حقوق بشر اروپا در ایران را دارند که به طور شبانه روز حقوق بشر را در ایران رصد کنند.

کارشناس و تحلیل گر مسائل سیاسی در گفتگو با اصفهان شرق، ۱۳ آبان را روز ملی مبارزه با استکبار جهانی خواند و گفت: روز13  آبان که در تقویم به عنوان روز مبارزه با استکبار نام‌گذاری شده یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده است.

محمود معلمی با بیان اینکه امروز هم سفارت انگلیس یک لانه جاسوسی است، اظهار کرد: اروپاییان با کمال بی حیایی درخواست بازگشایی دفتر حقوق بشر اروپا در ایران را دارند که به طور شبانه روز حقوق بشر را در ایران رصد کنند. این تحقیر یک ملت است و معنایش این است که ما خودمان توانایی این کار را نداریم.

معلمی در این خصوص ادامه داد: گلایه ما از مسئولان کشوری است که چرا اجازه دادند قبل از واقعه مهم انتخابات سفارت انگلیس باز شود، همانگونه که در فتنه 88 چهارده سفارتخانه نقش داشتند که انگلیس، ایتالیا، فرانسه و آلمان باز بود و فتنه گران مدام تغذیه می شدند.

وی با اشاره به نقش دانش آموزان در راهپیمایی 13 آبان تصریح کرد: به هیچ عنوان نباید از عظمت راهپیمایی 13 آبان کم شود. آموزش و پرورش و دانش آموزان ما باید حتی نسبت به سالهای گذشته فریاد مرگ بر امریکا را شعار دهند تا آنها بدانند با حرکت هایی مثل برجام یا مذاکرات نتواستند ذره ای از دیدگاه ها و اصول ما کم کند.

تحلیل گر مسائل سیاسی با تأکید بر هوشیاری و آگاهی مردم از تاریخ انقلاب اسلامی گفت: یکی از روزهایی که هیچگاه نباید فراموش شود روز 13 آبان، روز مرگ آمریکا و روز استکبارستیزی ملت ایران اسلامی است.

وی اذعان کرد: امریکا با سیاست گام به گامی حرکت می کند و چیزی در حدود هفت برجام برای ما در نظر گرفته اند که متاسفانه برخی مسئولان هنوز خوش بین هستند که مقام معظم رهبری در دیدار نخبگان اشاره کردند که بعضی حتی از لفظ دشمن هم بدشان می آید.

معلمی در توضیح پیامدهای برجام در کشور بیان کرد: برجام هیچ پیامد مثبتی تا به حال نداشته است؛ بازار ما قفل شده است، رکود بیداد می کند، 65 درصد کشورهای تولیدی ما تعطیل شده و کارگرانش بیکار شده اند و صدها مورد دیگر که هر کدام باید به درستی بررسی شود.

وی خاطرنشان کرد: آقایان باید از این خوش بینی دست بردارند و بدانند تا وقتی نگاهشان به دست آمریکاست چیزی درست نمی شود. جاهایی که ما گفته ایم می توانیم و به نظرات رهبری عمل کرده ایم پیشرفت داشته ایم که نمونه بارز آن پیشرفت علمی و یا بحث های دفاعی است.

معلمی در بخش دیگری از سخنان خود اشاره کرد: حذف درس حسین فهمیده یکی از اشتباهات آموزش و پرورش بود که متاسفانه چندی پیش یکی از نشریات اسرائیلی گفته بود باید درسهایی که نشر شهادت می دهد حذف شوند، که اینگونه برداشت شد که نکند پیرو آن بوده که ما امیدواریم فقط یک غفلت باشد.

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی گفت: دانش آموزان ما باید درس مقاومت را از امثال شهید فهمیده بگیرند. شهید فهمیده یک دانش آموز بود که با یک ایثار و از خودگذشتگی برای حفظ جان همرزمانش به شهادت رسید. این موضوع نشان می دهد که دانش آموزان ما باید در مسائل درسی و پیشرفت برای آینده الگوگیری کنند تا آینده ساز ایران اسلامی باشند.

انتهای پیام/ پروانه شریفی

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.