اصفهان شرق

تیم کوهنوردی سیدالشهداء به قله شش هزار و ۱۸۹ متری آیلندپیک در کشور نپال صعود کرد

کدخبر: 116639
1395/08/11 در ساعت 12:47

به گزارش اصفهان شرق، رئیس بسیج ورزشکاران استان اصفهان پیرامون مراسم تجلیل از تیم کوهنوردی سیدالشهداء گفت: تیم منتخب گروه کوهنوردی سیدالشهداء موفق به صعود قله شش هزار و ۱۸۹ متری آیلندپیک در کشور نپال شدند که فردا مراسم تجلیل از این تیم برگزار خواهد شد.

وحید رجبی ضمن اشاره به اهمیت کوهنوردی و جایگاه آن، از تلاش اعضای تیم قدردانی کرد و افزود: تیم کوهنوردی سیدالشهداء، افتخار این صعود را در حضور مسئولان استانی، به شهدای مدافع حرم تیپ فاطمیون اهداء خواهند کرد.

وی همچنین تصریح کرد: «فاطمیون» نام انتخابی جمعی از افغانستانی‌ های دلاور است که با شنیدن خبر تهدید شدن حرم امن اهل‌ بیت(س) در سوریه، خانه و کاشانه‌ خود را رها کرده‌ و امروز مدافعان حرم شدند؛ مدافعان حرمی که ارادت و دلبستگی‌ شان به خاندان اهل‌بیت(ع) را با اهدای جان خود اثبات کرده‌اند.

رجبی در همین رابطه اضافه کرد: ورزشکاران بسیجی با این اقدام ارزنده خود در صدد ترویج فرهنگ شهادت در جامعه ورزشی کشور هستند و امیدواریم ورزشکاران، شهدای مدافع حرم را الگوی خود قرار بدهند.

رجبی اهمیت این کار ارزنده را بسیار بالا دانست و اظهار کرد: جامعه بسیج ورزشکاران هیچ گاه خانواده شهدای مدافع حرم که آن ها هم به نوعی جهاد کردند را فراموش نخواهد کرد و قهرمانان مدال آور در کشوری که امنیت خود را مرهون به خون آنان است و باعث شده اند تا به راحتی به ورزش بپردازند را از یاد نخواهند برد.

رئیس بسیج ورزشکاران استان اصفهان خاطرنشان کرد: این تیم کوهنوردی را آقایان مهدی غزنوی، سید فرهاد روحانی، علی بخش بهمن زیاری، عباس عزیزی و  امین دهقان با سرپرستی حسین فرامرزی تشکیل داده اند.

این مسئول همچنین با اشاره به فعالیت های برگزاری این مراسم، تصریح کرد: مراسم تجلیل با عطرافشانی و تجدید میثاق با شهدای گرانقدر در گلستان شهدا آغاز و گروه موزیک نیز به هنروری خواهد پرداخت.

رجبی در پایان گفتگوی خود با میدان نیوز گفت: این صعودها علاوه بر انرژی بخشی و روحیه سازی ورزشکاران، مشوقی برای حضور علاقمندان در این گونه برنامه های ورزشی و ترویج فرهنگ ورزشی در بین جوانان خواهد بود.

انتهای پیام/دانا