سرویس: اجتماعی 13:38 - دوشنبه 10 آبان 1395

وقتی ریختن آبرو، مثل آب خوردن در جامعه رواج می یابد؛

سیاه و سفید پروندۀ فرد متهم؛ معاونت در جرم به سبک شاکیان

به راستی وقتی حکم نهایی صادر نشده و انتشار برخی گمانه زنی ها و حتی برخی اطلاعات در فضای عمومی مردم در نوع خود معاونت در جرم محسوب میشود حال چگونه است که برخی رسانه های مجازی از تیترهایی هم چون از سیر تا پیاز پروندۀ متهم دم می زنند؟

اصفهان شرق _ مهدی نجفی/ در روزهای اخیر پروندۀ اتهام غیر اخلاقی یکی از قاریان قرآن در رأس اخبار شبکه های اجتماعی و فضای جامعه قرار گرفته است، تراژدی تلخ و البته مبهم که به اذعان سخنگوی قوه قضاییه در خصوص مسئله خلاف عفت عمومی و سوءاستفاده اخلاقی قرار منع تعقیب صادر و قطعی شده و متهم در این زمینه تبرئه شده است و در مورد تشویق به فساد رسیدگی ادامه دارد و هنوز نهایی نشده است.

بدیهی است میلیون‌ها پرونده در سال مورد رسیدگی قرار می گیرد و ممکن است برخی پرونده‌ها نیز مربوط به مسائل خلاف عفت و سوءاستفاده اخلاقی باشد؛ اما به راستی چه تعداد از این پرونده‌ها اطلاع رسانی می‌شود و بی‌بی‌سی و صدای آمریکا چرا در یک مورد خاص این همه موضوع را دنبال می‌کنند.

به راستی وقتی حکم نهایی صادر نشده و انتشار برخی گمانه زنی ها و حتی برخی اطلاعات در فضای عمومی مردم در نوع خود معاونت در جرم محسوب میشود حال چگونه است که برخی رسانه های مجازی از تیترهایی هم چون از سیر تا پیاز پروندۀ متهم دم می زنند؟

از سوی دیگر آیا عجیب و مضحک نیست که رسانه های مروج ناهنجاری های اخلاقی خود را به عنوان وکیل مدافع و دایه دلسوز تر از مادر برای احقاق حقوق شاکیان این پرونده جا زده اند؟

چگونه است رسانه هایی هم چون صدای آمریکا و بی بی سی فارسی که بودجۀ مالی خود را از طریق متنفذین و لابی صهیونیسم در آمریکا و انگلیس تأمین می کنند و به دفعات از اعمال شنیع جنسی و مغایر اخلاقی نیزحمایت کرده اند به یک باره حامی اخلاق و انسانیت شده اند آن هم سینه چاک پرونده ای که هنور رأی نهایی صادر نشده و صرفاً برخی اتهامات اثبات نشده، مرجع قضاوت و داوری در مورد فرد متهم واقع شده است؟

شکی نیست که ماهیت پلید این رسانه ها بر هر فرد سلیم النفسی واضح و مبرهن است لیکن بازی شاکیان این پرونده در زمین دشمن و معاونت و همکاری با رسانه های ضد اسلامی با پوشش اظهار گله مندی و شکایت نسبت به فرد متهم، خبط سنگین و گناه نابخشودنی این افراد در عدم تفکیک میان رسانه های متعهدومعاند را آشکار کرد.

*یک طرفه به قاضی نرویم

بی تردید یک طرفه به قاضی رفتن قبل از صدور حکم نهایی از سوی برخی توده های مردم به ویژه در فضای مجازی حاکی از عمق نادانی و گناه عظیم این افراد در ریختن آبروی یک مومن است که در روایات گناهش بیشتر از تخریب خانه خدا است.

لذا تأسف آور است که موج استیکرسازی در فضای مجازی علیه فرد متهم به شدت رواج پیدا کرده است و اینگونه ریختن آبروی  با تمسخر و استهزاء و توهین عجین شده است و اینچنین حلقۀ گناهان کبیره در فضای مجازی و در میان برخی اقشار از مردم تکمیل شده است.

حال آنکه رسانه های غربی را باید مصداق کامل خبررسانی از سوی بنگاه های خبری فاسق در نظر گرفت که با هر اهرمی برای تضعیف نظام اسلامی و تخریب مقدسات اسلام به ویژه قرآن استفاده می کنند، حال آیا می توان به ادعاهای رسانه های فاسق اعتماد نمود یا اینکه باید منتظر رأی دادگاه ماند؟

لذا نباید از نظر دور داشت که توهین به مقدسات به ویژه قران و نیز تخریب جامعۀ قرانی کشور و از همه مهمتر تضعیف و تخریب ولی فقیه جامعۀ اسلامی به عنوان رکن رکین نظام اسلامی از جمله اهداف اصلی و عینی سوژه سازی اخیر رسانه های غربی در این مسأله است، در حالی که در قران کریم می خوانیم:« «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِن جَاءكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَأٍ فَتَبَيَّنُوا أَن تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَى مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ؛[1]اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد، اگر فاسقى براى شما خبرى آورد بررسى و تحقيق كنيد تا مبادا گروهى را به نادانى آسيب رسانيد، آن گاه از كرده خود پشيمان گرديد».

هم چنین باید گفت خداوند پوشنده گناهان و عیب هاى افراد است،دستور داده مردم غیبت نکنند، تهمت نزنند و آبروى همدیگر را نریزند.

*صدای آمریکا پازلی قوی از سوی دشمن

بنابراین وقتی خداوند متعال علیرغم تخلفات قطعی انسان ها عیوب آنها را می پوشاند آیا روا است برخی مردم علیرغم جهالت نسبت به ابعاد دقیق و کامل این پرونده، آن را در هر کوی و برزن اعلام کنند؟ و یا شاکیان این پرونده علیرغم بررسی دقیق این پرونده در پروسۀ 5 ساله، دل گویه های خود را با یکی از مهمترین رسانه های ضد اسلامی یعنی صدای آمریکا در میان بگذراند و از این طریق راه را برای توهین به نظام اسلامی و  قرآن و جامعۀ قرآنی هموار سازند؟ البته در روزهای اخیر این شبکه آمریکایی بنا بر ادعای خود مصاحبه ای با فرد متهم ترتیب داده است که در صورت صحت این مدعا، باید گفت اینگونه رسانه های غربی نه برای شفافیت در موضوع پرونده بلکه برای تداوم هتاکی خود علیه ارکان عالی نظام اسلامی به ویژه ولی فقیه جامعۀ اسلامی و قبح زدایی روز افزون از توهین به مقدسات اسلامی، به برقراری ارتباط کور رسانه ای با متهم و شاکی اقدام می کنند.لذا باید به فرد متهم نیز عتاب نمود که پاسخگویی به درخواست مصاحبه مجری هتاک و شبکه ضد اسلامی صدای آمریکا  به نوعی اعتبار بخشی به آن محسوب می شود و این رویکرد به نوبۀ خود خطای نابخشودنی است که پازل بازی در زمین دشمن را تکمیل می سازد، حال آنکه لزوم بصیرت در این گونه موارد مقتضی عدم پاسخگویی به شبکه های هتاک خارجی و جلوگیری از تسهیل سوء استفاده دشمنان نظام اسلامی است.

گفتنی است شاکیان این پرونده از یک سو بیانیه صادر کرده و ضمن اعلام برائت از تبلیغات سوء رسانه های غربی در این پرونده، لزوم بررسی پرونده توسط قوه قضاییه را اعلام می کند اما شکواییه های تخریبی خود را در رسانه های آمریکایی اعلام می کنند حال با این اوصاف آیا دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را؟

شکی نیست که کلام نگارنده ناظر به روش شناسی نادرست در پیگیری یک پرونده توسط شاکیان ونیز نقد مواجهه نادرست و گناه آلود برخی اقشار جامعه در این مسأله است، بلکه نتیجه این پرونده از سوی دستگاه محترم قضا هر چه باشد همگان به ویژه فرد متهم و شاکیان این پرونده باید بدان تمکین کنند، از این رو  اثبات یا عدم اثبات جرم فرد متهم، نافی  ضرورت رعایت اخلاق مداری و اجتناب از ریختن آبروی افراد در جامعه نیست، بلکه انتظار از همگان این است که از هر گونه پیش داوری در این پرونده  اجتناب نمایند و منتظر رأی نهایی دادگاه بمانند تا از این طریق دستان پلید رسانه های فاسق غربی از ساحت پاک و مقدس نظام اسلامی قطع گردد و تبلیغات مسموم و مزورانۀ تلویزیون صدای امریکا و بی بی سی فارسی خنثی شود که تحقق این مهم می تواند در نهایت به عدالت قضایی کشور، به دور از هر گونه حاشیه آفرینی ها منتهی شود.

 

[1]  سورۀ حجرات؛ آیۀ6.

انتهای پیام/ اصفهان شرق

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “سیاه و سفید پروندۀ فرد متهم؛ معاونت در جرم به سبک شاکیان”

  1. امید گفت:

    آینه چون نقش تو بنمود راست؛ خود شکن آیینه شکستن خطاست

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.