سرویس: دین و اندیشه » هیئت 16:10 - دوشنبه 10 آبان 1395

جانشین قرارگاه راهیان نور دانش‌آموزی خبر داد؛

اعزام یک میلیون و 50 هزار دانش‌آموز به راهیان نور در سال تحصیلی جاری

جانشین قرارگاه راهیان نور دانش‌آموزی با بیان اینکه در سال قبل 700 هزار دانش‌آموز به راهیان نور اعزام شدند، گفت: برای سال تحصیلی 95 – 96 پیش‌بینی شده تا یک میلیون و 50 هزار دانش‌آموز به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شوند.

به گزارش اصفهان شرق، جانشین قرارگاه راهیان نور دانش‌آموزی با بیان اینکه در سال قبل 700 هزار دانش‌آموز به راهیان نور اعزام شدند، گفت: برای سال تحصیلی 95 – 96 پیش‌بینی شده تا یک میلیون و 50 هزار دانش‌آموز به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شوند.

حمیدرضا کفاش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در خصوص اعزام دانش‌آموزان به راهیان نور، اظهار کرد: در سال گذشته بیش از 700 هزار دانش‌آموز دوره متوسطه دوم به راهیان نور اعزام شدند که اصفهان هم جزو استان‌های برتر در این زمینه به چشم آمد.

وی افزود: قرارگاهی به نام قرارگاه راهیان نور دانش‌آموزی در آموزش و پرورش وجود دارد که فرماندهی آن بر عهده سردار فضلی است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: امیدواریم نسبت به سال گذشته هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی سطح برگزاری اردوهای راهیان نور ارتقا یابد و بتوانیم قدم‌های بهتری را برای این اعزام‌ها برداریم.

کفاش در خصوص جایگاه تربیت و پژوهش در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: تکیه سند تحول بنیادین بر توازن در ساحت‌های مختلف تربیت است.

وی ادامه داد: عمده‌ترین برنامه‌ای که در آموزش و پرورش ساماندهی می‌شود، هماهنگی ساحت‌های تربیت است که بین انواع تربیت‌ها تبعیض قائل نشویم.

جانشین قرارگاه راهیان نور دانش‌آموزی با اشاره به لزوم توازن در حوزه‌های مختلف تربیتی اذعان کرد: تربیت اخلاقی انتقادی، تربیت سیاسی – اجتماعی، تربیت‌بدنی، تربیت زیبایی‌شناسی، تربیت اقتصادی، تربیت علمی و فناوری در آموزش و پرورش باید متوازن باهم به جلو پیشروی کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: آنچه در نظام آموزش و پرورش به عنوان یک آسیب وجود دارد، این است که بخشی از انواع این تربیت‌ها در بین مردم قوی‌تر جلوه می‌کنند.

کفاش اضافه کرد: در سند تحول بنیادین پیش‌بینی تعادل بین تربیت‌ها شده است که توسعه ورزش‌های همگانی، فعالیت‌های پرورشی، اردوهای دانش‌آموزی، کانون‌ها و مراکز دارالقرآن در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفته است.

وی در ادامه در خصوص مهم‌ترین خبر در حوزه وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: جدیدترین و مهم‌ترین خبر در آموزش و پرورش معرفی وزیر جدید آموزش و پرورش است.

جانشین قرارگاه راهیان نور دانش‌آموزی تصریح کرد: در روز سه‌شنبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی بحث معرفی وزیر جدید آموزش و پرورش را پیگیری می‌کنند و 3 وزیر پیشنهادی را انتخاب خواهند کرد که بعد از آن کارها با جدیت بیشتر در وزارتخانه‌های سه‌گانه شروع خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در این بخش از وزارت آموزش و پرورش یکی از عمده‌ترین فعالیت‌ها، ارتقای سطح فعالیت‌های تشکل‌های دانش‌آموزی است به همین دلیل شورایی در معاونت پرورشی وزارتخانه که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است، تشکیل شده است.

کفاش بیان کرد: برای ارتقای فعالیت‌های بسیج دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی و جوانان جمعیت هلال‌احمر تلاش شده تا هم‌افزایی بین آن‌ها به وجود آید تا حضور این تشکل‌ها در برنامه‌های فرهنگی مدارس بیشتر شود که آموزش و پرورش در این زمینه رشد خوبی هم داشته است.

وی اظهار کرد: یکی از فعالیت‌هایی که برای این تشکل‌ها تعریف و مورد تأکید واقع می‌شود، بزرگداشت شهدای دانش‌آموز در مدارس است که در برنامه‌ها و مناسبت‌های مختلف مانند دهه فجر از خانواده شهدای دانش‌آموز محل دعوت کنند و نسبت به تشریح زندگی این شهدا به سایر دانش‌آموزان مراسمی را به صورت خودجوش برگزار کنند.

جانشین قرارگاه راهیان نور دانش‌آموزی در ادامه عنوان کرد: وزارت آموزش و پرورش کنگره‌هایی در سطح شهر، استان و کشور در قالب یادواره شهدای دانش‌آموز برگزار می‌کند که کنگره ملی آن 8 اسفند ماه برگزار می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش در پایان اضافه کرد: یکی از فعالیت‌های آموزش و پرورش، توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس است که آوردن زندگینامه و وصیت‌نامه این شهدا در کتب درسی و مجلات آموزش و پرورش یکی از اقداماتی است که در این وزارتخانه، نهادینه می‌شود.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.