سرویس: اجتماعی 12:50 - دوشنبه 10 آبان 1395

رئيس پليس فتای فرماندهي انتظامي استان اصفهان گفت:

سرقت اطلاعات و برداشت از حساب ها، در صدر جرائم سايبري استان اصفهان

رئيس پليس فتای فرماندهي انتظامي استان اصفهان گفت: مهمترين علل موفقيت مجرمان سايبري آسان بودن، گستردگي و در دسترس بودن فضاي مجازي است که نیاز به دانش و ابزار پیشرفته ای ندارد.

به گزارش اصفهان شرق، سرهنگ سيد مصطفي مرتضوي رئيس پليس فتای فرماندهي انتظامي استان اصفهان گفت: سرقت اطلاعات و برداشت از حساب ها، در صدر جرائم سايبري استان  اصفهان قرار دارند و بيشترين انگيزه مجرمان اينترنتي نيز سوء استفاده هاي مالي است.
وی افزود: حسن اعتماد زياد کاربران فضاي مجازي و رعايت نکردن نکات امنيتي توسط شهروندان هنگام استفاده از کارت‌هاي بانکي، اينترنت بانک، فناوري‌هاي جديد بانکداري و تجارت الکترونيک باعث شده برداشت‌هاي غيرمجاز به علت خطاي انساني و ناآشنايي کاربران به ابزارهاي جديد رخ دهد.
وی روند صعودي جرايم اخلاقي در فضاي مجازي در سطح استان را مورداشاره قرار داد و اظهار داشت: در روند جرائم اينترنتي جرائم اخلاقي نيز يکي ديگر از جرائمي هستند که وقوع اين جرم نسبت به گذشته روند صعودي پيدا كرده است و دليل آن را مي‌توان در به وجود آمدن شبکه‌هاي اجتماعي و عدم رعايت نکات ايمني لازم در اين شبکه‌ها و اشتراک گذاري محتواها دانست.
اين مقام انتظامي در خصوص مهمترين علل موفقيت مجرمان سايبري گفت: آسان بودن ، گستردگي و در دسترس بودن فضاي مجازي از جمله دلايل موفقيت مجرمان در اين فضا به شمار مي آيد چرا كه در حال حاضر ديگر نيازي به داشتن دانش فني و تخصص زيادي نيست فقط کافي است کمي دانش با ابزارهاي جديد آميخته شده تا يک جرم سايبري رخ ‌دهد.
اين مقام مسئول بيان داشت: در حقيقت نمي‌توان مجرمان سايبري را موفق دانست بلکه سهل انگاري و حسن اعتماد بيش از حد کاربران و هم استاني‌ها است که زمينه وقوع جرائم سايبري را فراهم مي کند.
رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان اصفهان در ادامه افزود: اگر كاربران عزيز کارهاي خود را با کمي دقت و حساسيت بيشتر دنبال نمايند، جرائم سايبري کاهش پيدا خواهد کرد.
وي تصريح كرد: بر اساس آمار موجود قريب به اتفاق بسياري از کلاهبرداري‌هاي رخ داده در فضاي مجازي به علت سهل انگاري قربانيان بوده است.
سرهنگ مرتضوي با طرح اين سوال كه اگر کاربران نکات ايمني را بيشتر رعايت نمايند به نظر شما مجرمان سايبري موفق خواهند بود؟ عنوان داشت: توصيه ما به كاربران اينترنت اين است كه به سايت‌هاي غير‌مجاز و نا‌معتبر به هيچ عنوان مراجعه نکنند،اطلاعات دريافتي خود را از منابع معلوم و داراي مجوز دانلود نكرده، قبل از نصب هرگونه نرم‌افزار بر روي دستگاه خود، نسبت به دسترسي‌هاي ايجاد شده حساسيت داشته
رئيس پليس فتاي استان با بيان اينكه استفاده از آنتي ويروس به روز و مناسب راهکاري مطمئن در جهت جلوگيري از ورود بدافزارها به سيستم است گفت: نكته ديگري لازم است به دارندگان گوشي هاي هوشمند توصيه كنيم اين است كه با مراجعه به قسمت تنظيمات گوشي هوشمند نسبت به فعال سازي محدوديت تماس‌هاي بين المللي خود اقدام كنند.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.