سرویس: اجتماعی 11:44 - دوشنبه 10 آبان 1395

رئیس شبکه بهداشت اصفهان مطرح کرد:

۱۸۷ پایگاه سلامت در کلان‌شهر اصفهان فعالیت می‌کنند

رئیس شبکه بهداشت و درمان استان اصفهان از ۱۸۷ پایگاه سلامت در کلان‌شهر اصفهان خبر داد و گفت: یک هزار و ۴۶۷ پزشک و کارشناس بهداشتی و درمانی در سراسر شهرستان‌های استان در اجرای طرح تحول سلامت حضور دارند.

به گزارش اصفهان شرق،  رضا خدیوی  با حضور در افتتاحیه طرح تحول سلامت در اصفهان اظهار داشت: مطابق اصل 29 قانون اساسی و تأکید مقام معظم رهبری در بند 8 سیاست‌های کلی سلامت، برای افزایش و بهبود کیفیت و ایمنی خدمات و مراقبت‌های جامع سلامت باید تلاش شود.

وی افزود: با توجه به اینکه بیماری‌های واگیردار در حال افزایش هستند برنامه تأمین و ارتقای مراقبت‌های سلامت در قالب برنامه‌های تحول حوزه بهداشت از سال 93 در شهرهای بزرگ شروع و در آبان ماه 95 با استقرار در کلان‌شهر اصفهان تکمیل شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان استان اصفهان از فعالیت 187 پایگاه  سلامت در کلان‌شهر اصفهان خبر داد و افزود: 187 پایگاه سلامت و 56 مرکز خدمات جامع سلامت در کلان‌شهر اصفهان و 469 پایگاه و 208 مرکز خدمات جامع سلامت در سراسر شهرستان‌های استان اصفهان مشغول فعالیت هستند.

وی بیان کرد: 683 مراقب سلامت، 675 پزشک و کارشناس بهداشتی در اصفهان، یک هزار و 404 مراقب سلامت و یک هزار و 467 پزشک و کارشناس بهداشتی و درمانی در سراسر شهرستان‌های استان در اجرای طرح تحول سلامت حضور دارند.

خدیوی از 31 میلیارد تومان هزینه در اجرای طرح تحول سلامت در کلان‌شهر اصفهان خبر داد و گفت: در سال‌های 93 تا 95، 138 میلیارد تومان از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای فعال کردن این طرح هزینه شد.

وی از جذب 187 میلیارد ریال در اجرای این طرح خبر داد و خاطرنشان کرد: 138 میلیارد تومان در راستای ساخت‌وساز و تعمیر  34 پایگاه سلامت و 57 مرکز خدمات جامع سلامت شهری تخصیص یافت.

رئیس شبکه بهداشت و درمان استان اصفهان تصریح کرد: در 595 واحد پروژه سیب انجام شد و در حال حاضر شهرهای فریدون‌شهر و سمیرم در این راستا مشکل دارند.

افتتاح 27 مرکز سلامت در اصفهان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با حضور در این جلسه با اشاره به افتتاح 27 مرکز سلامت در اصفهان گفت: روزانه هر پایگاه سلامت 72 نفر را معاینه کرده و تشکیل پرونده می‌دهد که 8 ماه آینده وضعیت سلامتی مردم اصفهان مشخص می‌شود.

غلامرضا اصغری افزود: ارائه خدمات در اجرای طرح تحول سلامت در کلان‌شهر اصفهان گسترش یافته و این پوشش از محروم‌ترین مناطق شروع شد و بعد شهرهای 200 هزار نفری، 50 هزار نفر و 20 هزار نفر را تحت پوشش قرارداد و در آخرین گام در کلان‌شهر اصفهان اجرا شد.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح افرادی که ریسک بیماری دارند شناسایی شده و اقدامات لازم صورت می‌گیرد و پرونده الکترونیک برای همه افراد تشکیل می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: با ورود مشخصات افراد در سامانه “سیب” از خدماتی که از سوی وزارتخانه و استان اصفهان بهره‌مند می‌شوند و تشکیل پرونده سلامت خانوار کمک می‌کند که افراد با پیگیری و آموزش‌های ضروری از سلامت خود و خودمراقبتی بهره‌مند شوند.

وی اظهار داشت: آموزش‌های لازم، ساخت‌وسازها و اجاره برخی از مراکز بهداشتی به همت دولت انجام شده و سعی داریم که نگاه به درمان و اتاق عمل به سمت پیشگیری از بیماری برود.

انتهای پیام/تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.