سرویس: جهادومقاومت 10:37 - دوشنبه 10 آبان 1395

امام جمعه اصفهان:

منشأ بیداری و انقلابی شدن مردم روحانیت بود/آمار شهدای روحانی در زمان جنگ یک هفتم جمعیت روحانیون کل کشور بود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: اگر میان مردم ایران بیداری صورت گرفت و انگیزه قیام علیه رژیم طاغوت در آن‌ها شکل گرفت به دلیل تأثیر روحانیت بود و منشأ بیداری و انقلابی شدن مردم روحانیت است.

به گزارش اصفهان شرق،  آیت‌الله سید یوسف طباطبا‌یی‌نژاد در هفتمین یادواره شهدای روحانی و طلبه شهرستان خمینی‌شهر اظهار کرد: منشأ بیداری و انقلابی شدن مردم روحانیت بود.

وی افزود: روحانیون در هیچ مذهبی افتخار جنگیدن و شهید شدن در راه خدا را ندارند و این تنها افتخار مذهب تشیع است که روحانیونی دارد که در راه خدا جنگیده و به شهادت رسیده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: روحانیون شیعه در همه ابعاد جامعه پیشتاز بوده و هستند، پیش از به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی در صف اول تظاهرات مبارزه با طاغوت حضور داشتند و در دوره دفاع مقدس نیز حضوری پررنگ داشتند.

وی تصریح کرد: گاهی یک طلبه برای انتقال اعلامیه‌های امام(ره) از شهر قم به شهر بندرعباس، برگه اعلامیه را میان آستر و رویه قبای خود پنهان می‌کرد و روی آن را می‌دوخت که در حقیقت جان خود را بر کف دستش می‌گذاشت تا این اعلامیه‌ها منتقل شوند.

طباطبا‌یی‌نژاد با اشاره به دیگر روش‌های مبارزاتی روحانیون با رژیم ستمگر پهلوی عنوان داشت: گاهی اعلامیه‌های امام(ره) را لابلای جلد رساله‌های احکام علما و مراجع تقلید پنهان می‌کردند تا کسی متوجه نشود و اعلامیه‌های امام(ره) به این شکل توزیع می‌شد.

وی با اشاره به تأثیر روحانیت در انقلابی‌گری خاطرنشان کرد: اگر میان مردم ایران بیداری صورت گرفت و انگیزه قیام علیه رژیم طاغوت در آن‌ها شکل گرفت به دلیل تأثیر روحانیت بود و منشأ بیداری و انقلابی شدن مردم روحانیت است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان یادآور شد: بالای 4 هزار و 500 روحانی در راه انقلاب اسلامی به شهادت رسیده‌اند که این میزان برابر با یک هفتم جمعیت کل روحانیون کشور در زمان خود بود.

وی با تأکید بر لزوم زنده نگه داشتن یاد شهدای روحانی اضافه کرد: برخی از روحانیون 2 تا 3 فرزند خود را نیز تقدیم انقلاب اسلامی کردند که این موضوع نیز نشان از پیشتازی این قشر در عرصه عملی مبارزه است.

طباطبا‌یی‌نژاد عنوان داشت: از 7 سال گذشته تاکنون یادواره‌ای به مناسبت شهدای روحانی برگزار می‌شود که امسال نیز تصمیم به برگزاری کنگره شهدای روحانی در شهرستان خمینی‌شهر شد تا مردم با این شهدا بیشتر آشنا شوند و بدانند که رهروان آن‌ها نیز همواره در جبهه‌ها حضور داشته‌اند.

وی در پایان متذکر شد: همان‌گونه که همه ساله با برپایی مراسم عزاداری و سوگواری اباعبدالله‌الحسین(ع) نهضت عاشورا را زنده نگه می‌داریم باید یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را نیز زنده نگه داریم چراکه آن‌ها ادامه‌دهنده راه امام حسین(ع) بودند.

 شهرستان خمینی‌شهر 42 طلبه و روحانی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.