سرویس: اجتماعی 13:26 - دوشنبه 10 آبان 1395

رئیس آموزش و پرورش کوهپایه:

حضور نوجوانان و جوانان در صحنه های انقلاب و استکبارستیزی ارزش فراوان دارد

سعید صدری گفت: ۱۳ آبان به دلیل تأثیر نوجوانان و جوانان در انقلاب و استکبارستیزی آنها اهمیت فراوانی دارد، به همین خاطر باید بیشتر به عمق بپردازیم و برنامه هایی طراحی کنیم که دانش آموزان با تاریخ انقلاب و فلسفه ۱۳ آبان آشنا شوند.

رئیس آموزش و پرورش کوهپایه در گفتگو با خبرنگار اصفهان شرق در خصوص گرامیداشت روز 13 آبان ماه گفت: سیزدهم آبان ماه در تقویم رسمی کشور ما جایگاه ویژه و ممتازی دارد که باید به درستی درک شود.

سعید صدری اظهار کرد: در ۱۳ آبان سه اتفاق مهم، شهادت دانش آموزان و دانشجویان پیرو خط امام، سالروز تبعید حضرت امام خمینی(ره) به ترکیه و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا اتفاق افتاد که هر یک در پیروزی انقلاب نیز نقش پررنگی داشتند و باید با شکوه تمام گرامی داشته شوند.

وی افزود: سیزدهم آبان همیشه زنده و جاودان بوده و خواهند ماند، زیرا در این روز بود که دانش‌آموزان فداکار به همه جهان نشان دادند با توکل به خدا، اتکا به نفس و ایستادگی و وحدت می‌توان در برابر هر طاغوتی ایستاد.

این مقام مسئول در بخش دیگری از صحبت های خود اضافه کرد: ۱۳ آبان به دلیل تأثیر نوجوانان و جوانان در انقلاب و استکبارستیزی آنها اهمیت فراوانی دارد، به همین خاطر باید بیشتر به عمق بپردازیم و برنامه هایی طراحی کنیم که دانش آموزان با تاریخ انقلاب و فلسفه ۱۳ آبان آشنا شوند.

سعید صدری با بیان اینکه 13 آبان، روزی برای نمایش توانمندی ها و روشنگری های دانش آموزان است، تصریح کرد: نوجوانان و جوانان در کشور هموراه نقش آفرینی کرده و حضور پررنگی داشته اند و 36 هزار دانش آموز شهید در دوران دفاع مقدس در کشور، سند این بیداری است.

رئیس آموزش و پرورش کوهپایه اظهار کرد: به دلیل تعطیلی مدارس در روز پنجشنبه ۱۳ آبان زنگ استکبارستیزی روز دانش آموز در روز چهارشنبه 12 آبان در تمام مدارس نواخته می شود ولی دانش آموزان و فرهنگیان در کنار سایر اقشار انقلابی استان روز پنجشنبه در راهمپیمایی ۱۳ آبان شرکت می کنند.

وی در ادامه به برنامه های این روز اشاره و گفت: ساماندهی دانش آموزان برای حضور در راهپیمایی روز ۱۳ آبان و فضاسازی مناسب جهت حضور همه مسئولان و مردم، برگزاری مسابقات دانش آموزی با موضوع 13 آبان، مسابقه نقاشی مرگ بر امریکا برای مقاطع ابتدایی و مسابقه کتابخوانی از جمله مهمترین فعالیت ها و برنامه های در نظر گرفته شده به مناسبت روز ۱۳ آبان هستند.

صدری با بیان اینکه تشکل های دانش آموزی با لباس ویژه در این راهپیمایی بزرگ شرکت خواهند کرد، افزود: در جلسه شورای هماهنگی بسیج دانش آموزی و تبلیغات اسلامی در مکان بخشداری کوهپایه مصوب شد، به دلیل تعطیلی مدارس در روز پنج شنبه دعوت از دانش آموزان به همراه والدین برای راهپیمایی انجام شود و در این خصوص به مدارس تودشک و سجزی هم بخش نامه ارسال شده است.

رئیس آموزش و پرورش کوهپایه خاطرنشان کرد: از اهداف گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان ﻣﺒﺎﺭﺯﻩ ﻋﻤﻠﻲ ﺑﺎ ﺍﺳــﺘﻜﺒﺎﺭ ﺟﻬﺎﻧﻲ ﻭ ﺗﺠﺪﻳﺪ ﺑﻴﻌﺖ ﺑﺎ ﺍﻣﺎﻡ ﻭ ﺷﻬﺪﺍﻱ ﮔﺮﺍﻧﻘﺪﺭ ﺍﻳﺮﺍﻥ است که دانش آموزان ما انزجار خود را  نسبت به استکبار با راهپیمای پرشور ۱۳ ابان نشان خواهند داد.

وی با بیان اینکه ریشه و منشا استکبارستیزی در دانش آموزان و آموزش و پروش بوده است، ادامه داد: حرکت ۱۳ آبان دانشجویان در سال 58 که منتج به تسخیر سفارت امریکا شد بواسطه سالگرد شهادت دانش آموزان در سال 43 بود.

سعید صدری با اشاره به سالروز شهادت حسین فهمیده تصریح کرد: ما اگر بتوانیم بحث ایثار و از خودگذشتگی را به درستی برای دانش آموزان خود تفهیم کنیم، می توانیم حسین فهمیده زمان خود را پرورش دهیم. درس خواندن و در صحنه بودن دانش آموزان نشانه های ایثار و مقاومت در زمان حاضر است.

رئیس آموزش و پرورش کوهپایه در پایان گفت: آينده سازان اين مرز و بوم با مطالعه و تحقيق پيرامون رويدادهاي مهمي كه در اين روز اتفاق افتاده ادامه دهنده راه دانش آموزان و دانشجويان شهيدي باشند كه جان خود را در اين روز و در راه مبارزه با استكبار جهاني تقديم اسلام و انقلاب نمودند.

انتهای پیام/ پروانه شریفی

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.