سرویس: اجتماعی 17:00 - شنبه 08 آبان 1395

استاندار اصفهان:

نظارت از برداشت‌های حوضه آبریز زاینده‌رود به نظام صنفی کشاورزان استان واگذار شود

استاندار اصفهان واگذاری امر نظارت و حفاظت از برداشت‌های حوضه آبریز زاینده‌رود به نظام صنفی کشاورزان استان را امری بسیار مهم و اثربخش خواند و گفت: این امر از مطالبات جدی کشاورزان بوده و برای آنان بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش اصفهان شرق، رسول زرگرپور در جلسه مدیریت بحران شهرستان اصفهان با بررسی آخرین وضعیت منابع آب استان اصفهان اظهار داشت: در سال آبی گذشته میزان کاهش بارش در شرق اصفهان تا 85 درصد‌، در مرکز استان تا 50 درصد و در سرشاخه‌های زاینده‌رود تا 25 درصد گزارش شده است.

وی با بیان اینکه حجم آب پشت سد به میزان 160 میلیون متر مکعب رسیده است، افزود: این موضوع شرایط نگران‌کننده‌‌ای را رقم زده و به علاوه با گذشت نزدیک به 40 روز از فصل پاییز بارشی در استان صورت نگرفته است.

استاندار اصفهان با تشریح آخرین اقدامات صورت پذیرفته در زمینه احیای حوضه آبریز زاینده‌رود بیان کرد: جلسات و پیگیری‌هایی که در طول یک ماه گذشته با ریاست جمهور، معاون اول رئیس جمهور و وزرای کشور و جهاد کشاورزی صورت پذیرفته امید‌بخش است.

وی واگذاری امر نظارت و حفاظت از برداشت‌های جلسه مدیریت بحران به نظام صنفی کشاورزان استان را امری بسیار مهم و اثربخش خواند و گفت: این امر از مطالبات جدی کشاورزان بوده و برای آنان بسیار حائز اهمیت است.

زرگرپور خاطرنشان کرد: واگذاری امر ساماندهی رودخانه زاینده‌رود در استان اصفهان به نظام صنفی کشاورزی نهایی شده و اعضای نظام هرچه سریع‌تر برای اجرای این فعالیت مهم آماده شوند.

وی اظهارداشت: پیشنهاد نظام صنفی کشاورزان استان برای توزیع آبی سال جدید توسط مدیرحوضه به شورای هماهنگی حوضه آبریز ارائه شده و امیدوار هستم که مورد تائید قرار گرفته و ابلاغ شود.

استاندار اصفهان بیان کرد: موافقت کلی با پرداخت خسارت نکشت به عنوان یکی از اقدامات موثر صورت پذیرفته در یک ماه اخیر است.

در این جلسه اعضای نظام صنفی کشاورزان شهرستان انتظارات کشاورزان و مشکلات و مسائل آن‌ها را به تفضیل بیان کردند و روشن نبودن وضعیت کشت پاییزه اول، عدم پرداخت کلیه همه طلب فروش گندم کشاورزان به آن ‌ها و نیز طلب از بیمه کشاورزی را از جمله مشکلات عنوان و خواستار برخورد قانونی و منطقی برای رفع آن شدند.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.