سرویس: سیاسی » بین الملل 16:05 - شنبه 08 آبان 1395

تحولات سوریه

دفع حملات پنج هزار نفری تروریست ها توسط رزمندگان مقاومت در جبهه حلب

نیروهای مقاومت موفق شدند حملات هزارن تن از عناصر تروریستی را در جبهه حلب دفع کنند و ده ها تن از تروریست ها را به هلاکت برسانند.

به گزارش اصفهان شرق، گروه های تروریستی مستقر در جبهه حلب طی دو روز اخیر عملیات بزرگی را به منظور شکستن محاصره همقطارانشان در شرق شهر حلب آغاز کردند.

در ابتدا تروریست ها حملاتی را در حومه جنوب غربی شهر حلب و با هدف اشغال مجدد ارتفاع های «احد و بازو» آغاز کردند که نیروهای مستقر در ارتفاع ها بدلیل اشراف کامل بر منطقه به خوبی موفق شدند علاوه بر دفع حملات ده ها تن از تروریست ها را به هلاکت برسانند.

به گفته یک منبع میدانی از عصر روز گذشته تروریست های مستقر در محور غربی شهر حلب که تعدادشان به پنج هزار تن می رسید و در بین آن ها صدها انتحاری وجود داشت، با استفاده از تانک ها و خودروهای بمب گذاری شده حملاتی را علیه مواضع نیروهای سوری و مقاومت در مناطق «ضاحیه الاسد، کارخانه کارتن سازی، جمعیه الزهراء، فامیلی هاوس و ایستگاه الصوره» آغاز کردند.

تروریست ها در ابتدای حملات خود چند عنصر انتحاری دارای تابعیت «مصری، سعودی و ترکی» را به سه خودرو و تانک بمب گذاری شده به همراه ده ها انتحاری روانه محله «ضاحیه الاسد» کردند. نیروهای سوری مستقر در منطقه موفق شدند سه خودرو و تانک را منهدم کنند و تعدادی از انتحاری ها را به هلاکت برسانند. دو خودروی انتحاری در محیط «کارخانه کارتن سازی و ایستگاه الصوره» منهدم گردید. اما به دلیل حجم شدید حملات و بمب های منفجر شده تروریست ها توانستند وارد بخش غربی محله شوند و نیروهای سوری را مجبور کنند از بخش غربی عقب نشینی کنند.

در محورهای دیگر از جمله «جمعیه الزهراء، فامیلی هاوس» حملات تروریست ها دفع شده و تنها در محله ضاحیه الاسد موفق شدند به بخش غربی محله نفوذ کنند.

تروریست ها درمحور جنوبی شهر نیز موفق شدند تعدادی ساختمان را در مجتمع «1070» به اشغال خود دربیاورند.

تروریست ها همزمان با حملات خود صدها خمپاره و موشک را به محله های مسکونی از جمله مجتمع «3000» پرتاب کردند که در اثر آن علاوه بر خسارت مالی تعدادی از شهروندان شهید و زخمی شدند.

با رسیدن نیروهای مقاومت به محله « ضاحیه الاسد» ورق به سود نیروهای سوری برگشت و نیروهای جبهه مقاومت با پشتیبانی توپخانه ارتش موفق شدند پیشروی تروریست ها را به طرف مرکز محله متوقف کنند و آن ها را در بخش غربی محله فلج کردند.



تروریست ها طی حملات خود در محور حلب، ده ها تن از عناصر خود از جمله تعدادی فرمانده ارشد بنام های «بسام حمود حلوانی سرکرده نظامی حرکه نورالدین  الزنکی، ضرار ابوعمر الشامی از سرکردگان جبهه النصره، ابو یاسین الموحد از سرکردگان جبهه النصره » را در درگیری با نیروهای مقاومت از دست دادند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده تروریست ها با استفاده از حداقل 20 تانک، ده ها خودروی نظامی و عناصر انتحاری عملیات خود را آغاز کرد که با توجه به حجم وسیع حملات مشخص است که شکست خورده اند.

به گزارش صاحب نیوز، در زمان حاضر درگیری ها بشدت در بخش غربی محله همچنان در جریان می باشد و نیروها در حال بازپس گیری منطقه هستند.

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.