سرویس: اجتماعی 13:54 - شنبه 08 آبان 1395

واکنش فرهنگیان جرقویه علیا به فساد مالی صندوق ذخیره فرهنگیان؛

با ميليارد ها تومانی که از جیب ميليون ها فرهنگی به سرقت رفت، برخورد کنید

فرهنگیان جرقویه علیا خواستار رسیدگی هر چه سریعتر به پرونده اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان شدند.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه علیا: این روزها با انتشار خبر اختلاس 8 هزار میلیاردی از صندوق ذخیره فرهنگیان، واژه های فساد مالی، دزدی و اختلاس و وام های نجومی توسط افرادی خاص در بین محافل رواج دارد.

بر همین اساس پای صحبت چند نفر از فرهنگیان نشستیم تا نظر انها را در این خصوص بشنویم.

یکی از فرهنگیان با اشاره به اختلاس اخیر در کشور گفت: ما معلمان چندین سال است که عضو این صندوق هستیم و هر ماه مبلغي از حقوقمان را به عنوان پشتوانه براي روزهاي سخت در اين صندوق پس انداز کرده تا از امکانات رفاهی آن استفاده کنیم ولی متاسفانه این پس انداز میلیونی در دام افرادی منحصر به فرد افتاده و فقط بیماری ها و مشکلات آن برای ما باقی ماند.

صادقی فرهنگی دیگر در این خصوص افزود: معلمان در اين صندوق پس انداز کرده اند تا از امکانات رفاهی آن استفاده کنند نه اینکه باعث رفاه و دستبرد بعضی از افراد خاص شوند.

وي بیان کرد: ضرورت دارد تا نمایندگان مجلس و مسئولان قضايي از شعار دادن بپرهیزند و وارد عمل شوند و با این افراد برخورد جدی شود چرا که عدم برخورد با این افراد در روحیه معلمان اثرات سوء دارد.

فرهنگی بازنشسته جرقویه ای اشاره ای به دوران بازنشستگی کرد و گفت: دوران بازنشستگي یکی از دوران سخت و مشقف بار است که به دلیل حقوق ناچيز و پرداخت نکردن مطالبات در موقع مقرر، این سختی دو چندان می شود، حال که ما در دوران خدمت از حقوق ناچيز خود، مبلغی را به سختی در این صندوق ذخیره کرده ايم تا در این دوران ارمغانی برای ما باشد و امروز شاهد اين اتفاق هستيم که از جیب میلیون ها فرهنگی، ميلياردها تومان دزدیده شده و تا کنون هیچ برخوردی جدی نيز صورت نگرفته است.

فرهنگی دیگری با اشاره به امکانات اين صندوق براي فرهنگيان اذعان کرد: این صندوق تا کنون هیچ امکاناتی در اختیار معلمان قرار نداده است و جا دارد رسیدگی جدی به این امر صورت گیرد.
وی افزود: صندوق ذخیره با این همه پول می توانست وام های با سود کم به اعضا دهد نه اینکه فقط وام های نجومی را به افراد خاص بدهد.

این معلم کویر جرقویه خاطرنشان کرد: با توجه به اتفاق روي داده، ضمن ضرورت برخورد با متخلفان، پيشنهاد مي شود در هر منطقه صندوقی را بعنوان صندوق ذخیره تشکیل دهند و هر ماه به چند نفر وام هايي با سود پايين تعلق گیرد.

انتهای پیام/ احمد صادقی

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.