سرویس: اخبار شهرستان 16:50 - جمعه 07 آبان 1395

امام جمعه شهر ورزنه:

مسئولان برای لحظه ای خود را به جای کشاورزان قرار دهند

اسماعیل شامحمدی گفت: مسئولان برای لحظه ای خود را به جای کشاورزان قرار دهند تا بتوانند این قشر زحمت کش را درک کرده و مسائل را با سرعت پیگیری کنند.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل شامحمدی امام جمعه شهر ورزنه ظهر امروز در جمع نمازگزاران در محل مسجد جامع شهر ورزنه ضمن دعوت به تقوی الهی اظهار داشت: تقوی دیوار وحصاری است که انسان ها را گرفتاری های هوای نفس حفظ می کند و نزدیک به معبود می نماید.

خطیب جمعه ورزنه درادامه مباحث جامعه قرآنی تصریح کرد:جامعه قرآنی جامعه ای است در آن جامعه عدالت محور تمام کارها باشدعدل به معنای اینکه همه چیز سر جای خودش باشدپس جامعه ای که عدالت محور شد دیگر دران جامعه ظلم وستمی صورت نخواهد گرفت.

حجت الاسلام شامحمدی به آیه 90 سوره نحل اشاره و بیان داشت : خداوند متعال در این آیه شریفه مردم را به چند عنصر مهم توصیه می کند که یکی از آنها عدالت است پس در جامعه اگر ستم و ظلمی صورت گرفت وبخاطر نبود عدالت آن را نادیده بگیریم این کار بدور از تقوا می باشد.

وی درادامه گفت :یکی از اهداف پیامبران که خداوند متعال آنها راخلیفه وراهنمای مردم قرار داده اجرای عدل وعدالت در جامعه می باشد که دراین رابطه امام باقر(ع) می فرماید پیامبر گرامی اسلام رسم ورسوم دوران جاهلیترا منع می فرمودند وبامردم باعدل روبرومی شدند.

امام جمعه ورزنه به انواع واقسام عدالت درجامعه اشاره واظهار داشت: نفس بر انسان ها حقوقی دارد واگر به گناه وهواهای نفسانی آلوده شدیم بر نفس خود ظلم کرده ایم عدالت درخانواده وعدالت در جامعه جهانی ازدیگر اقسام عدالت است که امروز مستکبران جهان با خود برتر بینی نسبت به دیگران در دنیا ظلم وستم می کنند وپاخود را از حریم عدل فرا گذاشته اند.

حجت الاسلام شا محمدی در خطبه دوم نماز جمعه ضمن تبریک هفته بسیج دانش آموزی اظهار داشت : 8 آبان سالروز شهادت حسین فهمیده ،شخصیتی که حضرت امام (ره) اورا رهبر خود خطاب می کند می باشد این شهید بزرگوار به فرموده مقام معظم رهبری یکی از اصالت های دفاع مقدس می باشد که متاسفانه درس این مرد شجاع ودلیر از کتب درسی آموزش وپرورش حذف شده است که خیانت بزرگی به دلاوری ها وایثارگری های ملت ایران اسلامی می باشد واین حرکت مساویست باسقوط اصالت ازنظام آموزشی کشور وبالتبع سقوط اصالت کتاب درسی می باشد.

امام جمعه ورزنه به روز 13 آبان روز ملی استکبار ستیزی اشاره و بیان داشت: 13 آبان نماد استکبار ستیزی ملت ایران است ودر این روز لانه جاسوسی آمریکا که برعلیه نظام وانقلاب نقشه می کشید وبرنامه هایی برا ساقط کردن آن را داشت توسط دانشجویان پیرو خط امام تسخیر وپاک سازی شد آمریکااز کودتای 28 مردادماه بیش از25 نقشه در جهت مبارزه وسرنگونی نظام اسلامی پیاده نموده است که با هوشیاری مردم وتدبیر وهدایت های رهبری موفق به این کار نشده است.

وی به اهمیت شعار مرگ بر آمریکا اشاره وتصریح کرد: باید جوانان ونوجوانان را از جنایت های استکبار ودر راس آن آمریکا مطلع کنیم وشعار مرگ بر امریکا را همیشه زنده نگه داریم که این شعار باعث نفرت ملت ایران از جنایت های آمریکا می باشد.

حجت الاسلام شامحمدی  در ادامه بیان داشت : حضرت امام (ره) در ارتباط با رابطه با آمریکا فرمودند رابطه ایران و آمریکا و جهانخواران رابطه گرگ ومیش است ولی امروز عده ای به بهانه های مختلف دم از این ارتباط می زنند که رهبر انقلاب بارها فرمودند به آمریکا خوشبین نیستم وان بخاطر بدعهدی وروحیه استکباری آمریکاست.

خطیب جمعه ورزنه به رابطه مردم با نظام ونظام با مردم اشاره وبیان داشت: ملت بر نظام حقوقی دارد ومتقابلا نظام هم نسبت ملت حقوقی دارد مردم با جان ومال وآبروی خود از نظام وانقلاب دفاع کردند وحفظ نظام را برخود واجب می دانندونظام هم وظایفی نسبت به مردم دارد وآنحفظ اعتقادات اسلامی مردم، تامین معشیت و تامین بهداشت جسم وجان است که اگر در این موارد کوتاهی شود حقوق مردم پایمال شده است.

حجت الاسلام شا محمدی به حق آبه کشاورزان اشاره و اظهار داشت: یکی از حقوق مردم حق آبه ایست که از نظر شرع وقانون حق مسلم کشاورزان است که باید مسئولین در احقاق حق این عزیزان تلاش گسترده ای را انجام دهندباید از تلاش های به جد استاندار وفرماندار ومسئولین تشکر کنیم ولی از رئیس محترم جمهور وزیر نیرو ومسئولین استانی میخواهیم که در رفع مشکل کشاورزان به صورت ریشه ای تلاش کنند تا دیگر شاهد تجمعات کشاورزان بخاطر حق آبه نباشیم.

امام جمعه ورزنه در ادامه افزود: به کشاورزان عزیز هم توصیه می کنم که امروز دوربین های استکبار ودشمنان نظام نظاره گر تحولات کشور اسلامی ما می باشند وهر لحظه منتظرند با جرقه ای کشور را به آشوب بکشانند مواظب باشید در تجمعاتی که برای احقاق حق آبه خود دارید خدای ناکرده دشمن رخنه نکند واین اعتراضات صنفی را به اعتراضات سیاسی تبدیل کند این نظام ثمره خون هزاران جوان ،پیر،زن ومرد است وبه راحتی به دست نیامده است.

حجت الاسلام شا محمدی خطاب به نمایندگان کشاورزان در صنف بیان داشت : از اعضای صنف کشاورزان میخواهیم که به جد وارد میدان شود وپیگیر مطالبات کشاورزان از مسئولین باشندومسئولین هم باید به گونه ای در رفع مشکلات تلاش کنند که کشاورزان ازطی کردن  راه قانونی برای رسیدن به حق خود ناامید نشوند

امام جمعه ورزنه درخصوص شایعه تایید تجمعات ازطرف خود گفتند: بنده به هیچ وجه تجمعات راتایید نکرده ام هرچند تاپای جان ازحقوق شما دفاع می کنم وجرات وجسارت حمایت ازشماراهم دارم ولی این دلیل نمیشود که کارغیرقانونی راتایید کنم.

حجت الاسلام شامحمدی خطاب به مسولین گفتند: دررفع مشکل کشاورزان لازم است اول خودراکشاورزبدانید تابتوانید کشاورزان رادرک نموده ومسائل راباسرعت پیگیری نمایید.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.