اصفهان شرق

دشمن از وحدت بین مسلمانان جهان در هراس است

کدخبر: 116374
1395/08/07 در ساعت 15:37

به گزارش اصفهان شرق از جرقویه سفلی، خطیب جمعه شهر محمدآباد در خطبه های نماز جمعه این هفته، پس از توصیه به تقوای الهی و رعایت تقوا با اشاره به روایتی از امام جعفر صادق(ع) گفت: غیرت دینی نسبت به خانواده سبب آزادی فرد اسیری توسط پیامبر(ص) شد ولیکن برخی از مردان این رفتار را رها کرده و همین امر موجب بد حجابی و ناهنجاری های بسیاری در جامعه می شود.

حجت الاسلام هاشمی حسن خلق را از ویژگی هایی دانست که باعث نجات فرد خواهد شد و اظهار کرد: انسان وظیفه دارد که اخلاق نیکو را در خانواده و محیط جامعه به کار گیرد و این رفتار نشات گرفته از اخلاق الهی است.

وی افزود: راستگویی باعث نجات انسان در دنیا و آخرت خواهد شد و انسان باید چیزی خلاف واقع نگوید و در شجاعت نیز در بیان حق از کسی غیر از خدا نترسد.

خطیب جمعه شهر محمدآباد با توجه به در پیش بودن هفته پدافند غیر عامل بیان کرد: پدافند غیر عامل به مجموعه ای اقدامات غیر نظامی که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات طبیعی و غیر طبیعی اطلاق می شود.

وی با اشاره به اینجاد بسیج توسط امام خمینی(ره)، هدف از ایجاد بسیج را حفاظت و صیانت از اسلام و انقلاب عنوان کرد و گفت: هر کسی خود را بسیجی می داند باید معتقد به اسلام و نظام اسلامی باشد.

حجت الاسلام هاشمی به هراس دشمنان از اتحاد بین مسلمانان اشاره و تصریح کرد: پس از پیروزی حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه در سال 1385، حزب الله لبنان و رهبر آن در بین کشورهای عربی محبوبیت پیدا کرد و این حادثه منجر به نزدیک شدن شیعه و سنی در منطقه شد. دشمنان با توجه به سابقه تاریخی غرب آسیا و شکل گیری امپراطوری های اسلامی در این منطقه عثمانی و صفوی و اینکه این منطقه مستعد شکل گیری دوبارۀ یک حکومت قدرتمند است به هراس افتاده اند.

وی ادامه داد: طرح دشمن این است که با حربه ای همجنس به مبارزه با شکل گیری حکومت قدرتمند اسلامی برود. طرح دشمنان ما مطرح کردن چیزی خلاف اسلام ناب محمدی است و از سالها قبل به آموزش و آماده سازی نیرو از بین مسلمانان با فکر وهابی پرداختند.

امام جمعه شهر محمد آباد تصریح کرد: در راستای همین طرح و نقشه گروه های تکفیری به اشغال برخی از مناطق در سوریه پرداختند و هنگامی که جبهه مستحکمی در برابر ایشان ایجاد شد، به عراق روی آوردند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن با این تهاجم در پی ایجاد بحران و هرج و مرج در بین کشورهای اسلامی در پی مانع شدن از همبستگی آنها و ایجاد شدن یک قدرت اسلامی در جهت خلاف منافع آنها است.

انتهای پیام/ معتمدی