سرویس: اخبار شهرستان 15:37 - جمعه 07 آبان 1395

امام جمعه شهر محمدآباد:

دشمن از وحدت بین مسلمانان جهان در هراس است

حجت الاسلام طباطبایی گفت: طرح دشمنان ما مطرح کردن چیزی خارج از اسلام است و از سال ها قبل به آموزش و آماده سازی نیرو از بین مسلمانان با فکر وهابی پرداختند.

به گزارش اصفهان شرق از جرقویه سفلی، خطیب جمعه شهر محمدآباد در خطبه های نماز جمعه این هفته، پس از توصیه به تقوای الهی و رعایت تقوا با اشاره به روایتی از امام جعفر صادق(ع) گفت: غیرت دینی نسبت به خانواده سبب آزادی فرد اسیری توسط پیامبر(ص) شد ولیکن برخی از مردان این رفتار را رها کرده و همین امر موجب بد حجابی و ناهنجاری های بسیاری در جامعه می شود.

حجت الاسلام هاشمی حسن خلق را از ویژگی هایی دانست که باعث نجات فرد خواهد شد و اظهار کرد: انسان وظیفه دارد که اخلاق نیکو را در خانواده و محیط جامعه به کار گیرد و این رفتار نشات گرفته از اخلاق الهی است.

وی افزود: راستگویی باعث نجات انسان در دنیا و آخرت خواهد شد و انسان باید چیزی خلاف واقع نگوید و در شجاعت نیز در بیان حق از کسی غیر از خدا نترسد.

خطیب جمعه شهر محمدآباد با توجه به در پیش بودن هفته پدافند غیر عامل بیان کرد: پدافند غیر عامل به مجموعه ای اقدامات غیر نظامی که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات طبیعی و غیر طبیعی اطلاق می شود.

وی با اشاره به اینجاد بسیج توسط امام خمینی(ره)، هدف از ایجاد بسیج را حفاظت و صیانت از اسلام و انقلاب عنوان کرد و گفت: هر کسی خود را بسیجی می داند باید معتقد به اسلام و نظام اسلامی باشد.

حجت الاسلام هاشمی به هراس دشمنان از اتحاد بین مسلمانان اشاره و تصریح کرد: پس از پیروزی حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه در سال 1385، حزب الله لبنان و رهبر آن در بین کشورهای عربی محبوبیت پیدا کرد و این حادثه منجر به نزدیک شدن شیعه و سنی در منطقه شد. دشمنان با توجه به سابقه تاریخی غرب آسیا و شکل گیری امپراطوری های اسلامی در این منطقه عثمانی و صفوی و اینکه این منطقه مستعد شکل گیری دوبارۀ یک حکومت قدرتمند است به هراس افتاده اند.

وی ادامه داد: طرح دشمن این است که با حربه ای همجنس به مبارزه با شکل گیری حکومت قدرتمند اسلامی برود. طرح دشمنان ما مطرح کردن چیزی خلاف اسلام ناب محمدی است و از سالها قبل به آموزش و آماده سازی نیرو از بین مسلمانان با فکر وهابی پرداختند.

امام جمعه شهر محمد آباد تصریح کرد: در راستای همین طرح و نقشه گروه های تکفیری به اشغال برخی از مناطق در سوریه پرداختند و هنگامی که جبهه مستحکمی در برابر ایشان ایجاد شد، به عراق روی آوردند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن با این تهاجم در پی ایجاد بحران و هرج و مرج در بین کشورهای اسلامی در پی مانع شدن از همبستگی آنها و ایجاد شدن یک قدرت اسلامی در جهت خلاف منافع آنها است.

انتهای پیام/ معتمدی

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.