اصفهان شرق

لایک گرفتن از نامحرم عامل بسیاری از طلاق ها / راه اندازی و تقویت شبکه ملی اطلاعات ضروری است

کدخبر: 116362
1395/08/07 در ساعت 17:05

به گزارش اصفهان شرق، نفیسه پرورش در گفتگویی درباره انتشار تصاویر خانوادگی برخی از بانوان در صفحات فضای مجازی به ویژه اینستاگرام اظهار کرد: متاسفانه برخی از بانوان بدون در نظر گرفتن عواقب کار، تصاویری از زندگی خصوصی حتی سفره غذای خود در صفحات اینستاگرام منتشر می کنند.

* لایک گرفتن از نامحرم عامل بسیاری از طلاق ها

وی افزود: این در حالی است که بسیاری از خانواده ها به دلیل همین انعکاس تصاویر حتی غذا از هم گسسته شده است و بیشتر مردان هیچ تمایلی ندارند که همسرشان تصاویر زندگی خصوصیشان را بین عموم جامعه توزیع کند.

این کارشناس فضای مجازی با بیان اینکه قبلا آقایان می دانستند همسرشان غذا را برای شوهرش تزیین کرده است، ادامه داد: یکی از آقایان که زندگی مشترکشان به جدایی کشیده شده بود نقل می کرد از زمانی که برای همسرم گوشی موبایل اندروید خریدم زندگی ما روز به روز بدتر شد، چرا که همسرم غذای خود را به شکل زیبا تزیین می کرد تا در اینستاگرام از آقایان دیگر لایک بگیرد در حالی که هیچگاه برای من که همسر او بودم چنین سلایقی را به خرج نمی داد.

وی با بیان اینکه متاسفانه انتشار تصاویر خانوادگی و لایک گرفتن در بین خانم های مذهبی هم شایع شده و قبح آن شکسته است، اضافه کرد: در قدیم بزرگترهای ما اگر میوه یا آذوقه ای خریداری می کردند آن را در بقچه یا کیسه ای می گذاشتند تا چشم دیگران به آن نیفتد زیرا اعتقاد داشتند اگر کسی آن ماده غذایی را ببیند هم برکت سفره خانه شان از بین می رود و هم تاثیر مخربی برای سلامتی جسم و روحشان دارد و این موضوع در روایات نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

پرورش تاکید کرد: زمانی که ما غذای خود را در معرض دید عموم قرار می دهیم ممکن است خانواده ای که نتواند آن را تهیه کند، ببیند و علاوه بر اینکه تصاویر ما می تواند موجب سوء استفاده قرار گیرد، همان آسیب های جسمی و روحی که قدیمی ها به آن اعتقاد داشتند را برای ما به ارمغان آورد.

* امنیت خانواده ها با وجود فضای مجازی در معرض خطر

وی بیان کرد: بسیاری از خانم ها تصاویر خانه، لوازم خانه و حتی تصاویر خود را در این صفحات به نمایش می گذارند و تمام اصرار خانه خود را بیان می کنند، حال باید پرسید آن خانم دیگر چگونه می تواند در خانه خود احساس امنیت کند؟ اگر امنیت نباشد آرامش انسان گرفته می شود.

این کارشناس فضای مجازی افزود: همه مردم برای خانه خود قفل و کلید تهیه می کنند تا نامحرم و بیگانه ای نتواند وارد حریم خصوصی آن ها شود در حالی که بسیاری از همین افراد تصاویر خانه خود را در اختیار دیگران قرار می دهند که البته این موارد ریشه روانی دارد و کمبودهای شخصیتی افراد را نشان می دهد چرا که به نظر می رسد این افراد نیاز دارند تا دیگران آن ها را ببینند.

وی در واکنش به انتشار تصاویر چهره حتی با حجاب در صفحات اجتماعی گفت: آیا کسی حاضر است عکس پرسنلی خود که در آن حجاب اسلامی رعایت شده است را در اختیار مردان بیگانه قرار دهد، در حالی که همین افراد تصاویر خود را حتی با حجاب اسلامی در اینستاگرام به اشتراک می گذارند.

پرورش تاکید کرد: متاسفانه هزاران سوء استفاده از تصاویر حتی خانم های باحجاب در صفحات فضای مجازی می شود؛ این امر آفتی است که در جامعه نشر یافته و لایک گرفتن از نامحرم و … حتی برای افراد مذهبی هم شیوع پیدا کرده است.

* استفاده فضای مجازی خالی از اشکال نیست

وی با اشاره به سخنان حضرت آیت الله بهجت که صفحات فضای مجازی از قبیل تلگرام، اینستاگرام و … را ظروف نجس دانسته اند، گفت: استفاده از ظرف نجس عواقبی دارد و به حکم رهبر معظم انقلاب وارد شدن به اینستاگرام و … به علت تقویت دشمنان اسلام و مسلمین حرام است، کمک به رژیم صهیونیستی جایز نیست و استفاده از نرم افزارهای داخلی اولویت دارد و ما به عنوان مکلف باید تصمیم بگیریم که درباره این حکم فقهی میخواهیم چگونه عمل کنیم.

این کارشناس فضای مجازی با تاکید بر اینکه اینترنت باید در کشور ملی شود، اضافه کرد: فضای مجازی که ماهیت نجس دارد استفاده از آن خالی از اشکال نیست، ما باید طبق استفتاء رهبر معظم انقلاب از دولت مطالبه گری کنیم و محیطی سالم و پاک خالی از نرم افزارهای رژیم صهیونیستی برای فضای مجازی خود طلب کنبم.

* ضرورت راه اندازی و تقویت شبکه ملی اطلاعات

وی تاکید کرد: شورای عالی فضای مجازی که از دولت و وزارت اطلاعات و … تشکیل شده در این زمینه مسئولند ولی به نظر می رسد وزارت اطلاعات خودش را مسئول فرهنگ مردم نمی داند و خود دولت هم تمایلی ندارد که این شبکه های داخلی فعال شوند در حالی که نیاز است مردم از دولت مطالبه داشته باشند و آن را مجبور کنند تا این شبکه ها را تقویت کند که در این زمینه نقش رسانه ها و روشنگری افکار عمومی بسیار حائز اهمیت است.

پرورش بر ضرورت فرهنگسازی در زمینه استفاده از اینترنت ملی و نرم افزارهای داخلی تاکید کرد و گفت: تولید محتوای مناسب برای شبکه ملی اطلاعات در زمان حاضر نداریم و کسانی هم که کار می کنند دولتی نیستند و خودشان دغدغه کار دارند در حالی که اگر دولت پای کار بیاید مشکلات حل می شوند.

* هر کلیک گلوله ای از سوی رژیم صهیونیستی بر تن مسلمانان جهان

وی ابراز کرد: نصب و راه اندازی و حتی هر کلیک روی صفحات تلگرام و اینستاگرام ولو به صفحات آشپزی و آموزشی و … بین 35 تا 50 سنت به جیب اسرائیل وارد می کند، حال شما حساب کنید امت اسلامی در یک روز چه کمکی به صهیونیست ها می کنند لذا به همه افراد توصیه می شود که اگر کاری ندارید بیهوده وارد این فضاها نشوید.

این کارشناس فضای مجازی در پاسخ به این سوال که دلیل حضور افراد متدین در این شبکه ها چیست، گفت: این افراد در حالت اضطرار و برای روشنگری و تضعیف دشمن وارد این فضا می شوند اما سایرین که از کانال های آشپزی و … استفاده می کنند در حقیقت دشمن را تقویت می کنند.

انتهای پیام/صاحب نیوز