سرویس: اجتماعی 08:00 - جمعه 07 آبان 1395

امام جمعه اصفهان عنوان کرد:

معضل بیکاری، نتیجه بی‌تدبیری مسئولان است/کمیته امداد باید در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گام بردارد

امام جمعه اصفهان ‌با بیان اینکه بیکاری امروز گریبان‌گیر مردم شده ‌‌است، گفت: ‌متاسفانه این مشکل نتیجه بی‌تدبیری مسئولان بوده و این بی‌تدبیری‌ها حتی از آمریکا هم بیشتر به مردم ضربه می‌زند.

به گزارش اصفهان شرق، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار با پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد کشور اظهار داشت: انتظار داریم در کمیته امداد روحیه کار و تعاون افزایش یابد به گونه‌ای که همه اقشار زیرپوشش این نهاد با آموزش‌های کارآفرینی آشنا شوند.

وی تصریح کرد: سالمندانی که زیرپوشش کمیته امداد هستند نباید رویه کار و تولید را فراموش کنند ودچار یاس وناامیدی شوند که نمی‌توانند پس از سن بازنشستگی مثمر‌ثمر واقع شوند.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: مسئولان و مددکاران کمیته امداد موظفند با افزایش روحیه خودباوری دربین شهروندان ارشد جامعه، از تجربیات این افراد در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بهره گیرند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد با ایجاد سالن‌های بزرگ برای زنان می‌تواند زمینه کارآفرینی مددجویان را در روستاها فراهم کند، تصریح کرد: با خلاقیت و ترویج بسیاری از هنرهای دستی و قدیمی مانند قالی‌بافی، دوزندگی، خدماتی و موارد دیگر در بین مددجویان امداد می‌توان فرهنگ کارو تولید ملی را در کشور افزایش داد.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد بیان کرد: البته کمیته امداد هم باید شرایط فروش محصولات تولیدی مددجویان امداد را در بازارهای اقتصادی فراهم کند تا بدین وسیله انگیزه کار و تولید در مردم افزایش یابد.

وی سپس به سراغ اقداماتی که توسط کمیته امداد بعد از به ثمر نشستن انقلاب اسلامی در کشور به اجرا رسیده‌ سخن گفت  و تصریح کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره)،همواره سفارش فقرا را کرده و می‌فرمودند “هیچ کس حق گرفتن ریالی پول از فقرا را ندارد حتی اگر برای کارهای بزرگ باشد”.

امام جمعه اصفهان خطاب به رئیس کمیته امداد گفت: یکی از مشکلاتی که امروز گریبان‌گیر مردم شده ‌معضل بیکاری است که متاسفانه این مشکل نتیجه بی‌تدبیری مسئولان بوده و این بی‌تدبیری‌هاست که حتی از آمریکا هم بیشتر به مردم ضربه وارد می‌کند.

وی گفت: خدارا شاکریم که شما برای مردم بسیار زحمت کشیده‌اید و از شما برای انجام برنامه‌های خوبی که برای مددجویان کمیته امداد به اجرا رسانده اید تشکر می‌کنم‌.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد در ارتباط با اعزام مددجویان به سفرهای زیارتی افزود: امیدواریم که این اقدامات شایسته در کمیته امداد به همراه ایجاد روحیه نظم و خودباوری افزایش یابد و شاهد شکوفایی هرچه بیشتر این نهاد باشیم.

سید‌پرویز فتاح‌ رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این دیدار با اشاره به رویکرد این نهاد در محرومیت‌زدایی‌ اظهار داشت: کمیته امداد تلاش کرده تا با توانمندسازی خانواده‌های محروم و نیازمند باعث خودکفایی اقتصادی آنان شود.

وی با اعلام اینکه در سال گذشته 80 هزار مددجو زیارت اولی به مشهد مقدس  مشرف شده‌اند، افزود: برنامه‌ریزی لازم برای اعزام 120 هزار زائر مددجو در سال جاری انجام شده است. البته با تغییرات و تحولات اخیر در آستان قدس رضوی، این نهاد جلوتر از کمیته امداد حرکت می‌کند که با این اقدام آمار مددجویان اعزامی افزایش خواهد یافت.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) زیارت امام رضا (ع) را بالاترین هدیه به مددجویان عنوان و خاطرنشان کرد: در کنار اعزام زائران به مشهد، برنامه‌های فرهنگی هم برای توانمندسازی فکری آنان تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه مسکن اولویت اصلی در سبد خانوار مددجو‌ست، ادامه داد: چنانچه مسکن مددجویان تامین شود مسائل دیگر‌، بهتر قابل حل خواهد بود، برای این امر با استفاده از تمام امکانات گام‌هایی برداشته شده و بر خروج بیشتر نسبت به ورود مددجو تاکید داریم.

فتاح با بیان اینکه تقویت زکات موجب آبادانی کشور می‌شود، تصریح کرد: در شورای مرکزی زکات پیگیر هزینه‌کرد زکات برای امور عمرانی محرومان هستیم.

وی به زیرپوشش قرار داشتن بیمه تکمیلی مددجویان و تخصصی شدن خدمات کمیته امداد اشاره کرد و افزود: این نهاد 3 هزار میلیارد ریال برای امور درمانی مددجویان در سال گذشته هزینه کرده است.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.