اصفهان شرق

حذف «شهید فهمیده»‌ از کتاب درسی ششم، کار ناشایستی بود/ وضعیت شرق اصفهان نگران کننده است

کدخبر: 116307
1395/08/06 در ساعت 20:59

به گزارش اصفهان شرق، عصر امروز شورای شهرستان اصفهان با حضور اعضای ستاد و نماینده مردم اصفهان در مجلس برگزار شد.

ریس شورای شهر اصفهان در ابتدای جلسه با تسلیت ایام شهادت دانش آموز شهید حسین فهمیده و گرامی داشت هفته بسیج دانش آموزی گفت: حذف درس شهید فهمیده از کتاب درسی پایه ششم، کار ناشایستی بود و جا داشت مسئولان جواب قانع کننده ای می دادند.

عدنان زادهوش اظهار کرد: هر کس متصدی وزارت آموزش و پرورش می شود باید مسئول پاسداشت خون شهدا باشد و برای حفظ فرهنگ شهادت، نسل های آینده را در این میسر رشد دهد.

وی با توجه به حذف معلمان پرورشی طی سال ها قبل، افزود: حذف معلمان پرورشی، کم شدن اقتدار پرورش در آموزش و پرورش بود و این در حالی است که باید پرورش جوانان و نوجوانان را مد نظر قرار دهیم.

این عضو شورای شهر اصفهان با تاکید بر حفظ روحیه استکبار ستیزی خاطرنشان کرد: نباید اجازه داد روحیه استکبار ستیزی کم رنگ شود و باید در سراسر جهان، مناسبت هایی نظیر 13 آبان را مانند برند حفظ،کنیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به اینکه سیاست های رهبر معظم انقلاب از اولویت های برنامه ششم توسعه است، گفت: آب، محیط زیست، حاشیه نشینی و مبارزه با مفاسد اقتصادی از جمله اولویت های ششم توسعه است که مد نظر قرار میگیرد.

حجت الاسلام سالک تصریح کرد: در مساله آب بحث اساسی وجود دارد و نکته مهم درگیری 14 استان کشور با مساله خشکسالی است ولیکن این موضوع در اصفهان اشد است.

وی توزیع عادلانه آب را از جمله اشکالات اول این حوضه عنوان کرد و افزود: اشکال اول در بحث توزیع عادلانه آب به مدیریت وزیر نیرو است و در این بین موظف است طبق برنامه در سراسر کشور انجام دهد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تصریح کرد: جلوگیری از برداشت های بی رویه در استان های بالا دست، جلوگیری از بارگزاری جدید آب و همچنین مساله حقابه، سهم آبه و مشارکتی از جمله موارد هم در مصوبه نُه ماده ای شورای عالی آب به شمار می رود.

وی متذکر شد: مصوبات شورای عالی آب بعد از تصویب به وزیر نیرو ابلاغ کرد ولی در اجرا کُند پیش رفت.

حجت الاسلام سالک کاهش بارش نزولات آسمانی را مشکل دوم در مباحث زاینده رود نامید و گفت: اگر بارندگی به میزان کافی طی ماه های آینده باشد و یا انتقال آب به درستی انجام شود، می توان آب برای کشت پاییزه اختصاص داد ولیکن کاهش نزولات آسمانی و انتقال آب مشکل دوم حول مباحث آب است.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت خشکسالی در شرق اصفهان، اذعان کرد: وضیعت نگران کننده ای در کل منطقه شرق اصفهان وجود دارد و آثار خشکسالی در این مناطق به چشم می خورد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم با بیان اینکه خشکسالی تبعات منفی در مناطق ایجاد می کند، افزود: توقف ازدواج، توقف اشتغال و آسیب های اجتماعی از جمله مواردی است که به واسطه خشکسالی دامنگیر مردم می شود و در این خصوص رهبر معظم انقلاب سه سال قبل دستور کار بر روی آسیب های فرهنگی اجتماعی را دادند.

در این جلسه هر یک از نماینده های شورا از بخش های شش گانه شرق اصفهان به بیان نظرات و مشکلات موجود پرداختند.

خشکسالی و حقابه ها، وضعیت اسفناک شرق اصفهان و همچنین مشکلات درمان در بخش کوهپایه از نکات مهمی بود که مطرح شد.

انتهای پیام/ زهرا شجاعی