سرویس: اجتماعی 10:35 - پنجشنبه 06 آبان 1395

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان خبر داد

افزایش 180 درصدی کشفیات در پرونده‌های بالای 5 میلیارد ریال / زائران اربعین برای ثبت نام در سامانه سماح مراقب باشند

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: در طول 7 ماهه اول سال، ميزان کشفيات از نظر ارزش ريالی 80 درصد افزایش نسبت به سال گذشته داشته، پرونده‌های بالای يک ميليارد ريال 84 درصد و پرونده‌های بالای 5 ميليارد ريال 180 درصد افزايش داشته است.

ستار خسروی اظهار کرد: مجموعه پلیس اصفهان در راستای اجرای برنامه‌های اصلی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران شش اولویت مهم مبارزه با قاچاق را در اولویت اصلی برنامه‌های خود قرار داده است.

وی تصریح کرد: در این خصوص طی هفت ماهه اول امسال میزان کشفیات از نظر ارزش ریالی در مقایسه با سال قبل 80 درصد رشد داشته، به طوری که پرونده‌های بالای یک میلیارد ریال 84 درصد و پرونده‌های بالای پنج میلیارد ریال 180 درصد افزایش داشته که این مهم حاکی از تمرکز پلیس اصفهان بر روی دانه درشت‌های قاچاق و حاملان قاچاق کلان کالا بوده است.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه تعداد هفت باند در سال جاری در حوزه مبارزه با قاچاق منهدم شده، ادامه داد: در این مدت تعداد 492 دستگاه خودروی حامل کالای قاچاق توقیف و تعداد 445 انبار کنترل شده است.

خسروی اذعان کرد: بیشترین حجم ورودی کالای قاچاق به استان اصفهان لوازم صوتی – تصویری، خانگی، بلوریجات، لوازم‌ آرایشی و بهداشتی، کیف، کفش و البسه، لوازم یدکی استوک، مواد غذایی و سیگار بوده است.

وی در پایان مقابله با قاچاق از طریق تخلیه و دپوی کالای قاچاق در انبارها همراه با شناسنامه‌دار کردن انبارها را به عنوان یک برنامه مهم یاد کرد و گفت: مبارزه با قاچاق کماکان به عنوان یکی از اولویت‌های کاری ناجا در دستور کار قرار دارد و پلیس این استان در این خصوص با قاطعیت اقدام می‌کند.

* زائران اربعین برای ثبت نام در سامانه سماح مراقب باشند

سید مصطفی مرتضوی با اشاره به نزدیکی ایام اربعین حسینی، اظهار کرد: در این ایام که عزاداران حسینی به دنبال فراهم کردن مقدمات ثبت نام در سایت سماح برای شرکت در همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین هستند، احتمال اینکه عده‌ای نیز از این موقعیت سوء استفاده کرده و با راه‌اندازی سایت‌های جعلی به نام وب سایت مذکور اقدام به کلاه‌برداری و سرقت اطلاعات و برداشت‌های غیر مجاز از حساب آن‌ها کنند، وجود دارد.

وی افزود: در این خصوص به زائران اربعین حسینی که می‌خواهند در این وب سایت ثبت‌ نام کنند، توصیه می‌کنیم حتماً به آدرس آن که در نوار ابزار آمده توجه کنند که در آن از پروتکل https استفاده‌ شده باشد، در غیر این صورت سایت مذکور جعلی است.

پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان عنوان کرد: همچنین در نوار آدرس این وب سایت یک علامت قفل شکل است که تمام الزامات و مشخصات سازمان حج و زیارت قابل مشاهده است که اگر اطلاعاتی غیر از اطلاعات این سازمان در آن وجود داشت، حاکی از جعلی بودن این سایت بوده و کاربران باید از ثبت نام در آن خودداری کنند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: واحد مشاوره پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان به صورت روزانه با شماره تلفن 2184355 در خدمت شهروندان است و کاربران می‌توانند هرگونه ابهام و سؤالی که در حوزه فضای مجازی دارند، می‌توانند با کارشناسان این حوزه در میان بگذارند.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.