سرویس: دینی 18:00 - چهارشنبه 05 آبان 1395

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان :

ایستادگی مقابل استکبار یک وظیقه دینی و انقلابی است/ شعار مرگ بر امریکا در ایران یک عقبه و مبنای دینی دارد

روز ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامیده شده است و امروز در سطح جامعه اسلامی ایران و نهادها هیچ اختلاف سلیقه ای برای مقابله با استکبار جهانی را شاهد نیستیم، این در حالی است که دشمن به دنبال اختلاف افکنی در بین مردم است.

به گزارش اصفهان شرق، جعفر عسگری پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود به منظور تشریح اقدامات در کمیته های اجرایی تعیین شده برای برگزاری مراسم 13 آبان امسال اظهار کرد: روز 13 آبان روز و نماد مبارزه با استکبار  درایران است، ملت ایران به رهبری امام راحل  انقلابی اسلامی را  با اقتداء  به حضرت سیدالشهدا  که شعار هیهات من ذله را سر می داد، بنا کرد.

وی با بیان اینکه الگوی ملت ایران ابا عبد الله الحسین است که مرگ با عزت و سربلندی که همانا شهادت است را برگزید، گفت: مردم ایران و جامعه اسلامی اگر بخواهند انقلابی باقی بمانند و استکبار ستیز باشند باید براساس تاکیدات قرآنی  و مکتب عاشورایی  درمقابل ظلم وطاغوت بایستند.

عسگری عنوان کرد: براساس فرمایشات رهبری در مقابل استکبار ایستادن وظیفه دینی است که لازمه آن کسب معرفت و بصیرت نسبت به دشمن و تحرکات آن است.

وی با اشاره به اینکه دشمن شناسی  و استکبار ستیزی یکباره اتفاق نمی افتد و لازمه آن بصیرت افزایی و روشنگری است تصریح کرد: سیستم آموزش کشور و قشر نخبگان کشور و مبلغان دینی مکلف به بصیرت افزایی و رونگری در سطح جامعه هستند.

رئیس  شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان یادآور شد: 13 آبان یادآور چندین واقعه مهم در تاریخ ایران اسلامی است که نخست سالروز تبعید امام راحل در تقابل با قانون ننگین کاپیتولاسیون بود که امروز در آلمان، ژاپن و افغانستان هنوز جاری است و دوم واقعه کشتار دانش آموزان و دانشجویان در سال 57 توسط رژِم منحوس پهلوی  و در آخر تسخیر لانه جاسوسی است.

وی ادامه داد: روز 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامیده شده است و امروز به در سطح جامعه اسلامی ایران و نهادها هیچ اختلاف سلیقه ای برای مقابله با استکبار جهانی را شاهد نیستیم، این در حالی است که دشمن به دنبال اختلاف افکنی در بین مردم است.

عسگری با اشاره به بخشی از جنایت های خبیثانه آمریکا علیه ملت بزرگ ایران از جملهخ به راه انداختن جنگ های نیابتی  و حمایت از فتنه گران داخلی  و بدعهدی در برجام، گفت: شعار مرگ بر امریکا در ایران یک شعار احساسی نیست بلکه یک عقبه  و مبنای دینی دارد.

وی در ادامه از برنامه ریزی های صورت گرفته و تشکیل جلسات متعدد طی چند ماه اخیر به منظور برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم راهپیمایی و تجمع 13 آبان خبر داد و افزود: براین اساس 11 کمیته اجرایی اعم از کمیته های اطلاع رسانی، بانوان، تشکل های دینی، دانش اموزان و دانشجویان، امنیت و برنامه ریزی  و…تشکیل شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: استفاده از ظرفیت کارشناسان حوزه و دانشگاه، بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌های جمعی، اجرای برنامه‌های سازگار با ذائقه مخاطبان، تبیین جنایات آمریکا متناسب با هر یک از اقشار جامعه و هم‌افزایی دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف برای برگزاری باشکوه مراسم 13 آبان از جمله موضوعاتی است که توسط ستاد بزرگداشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در اصفهان پیگیری می‌شود

بر این اساس، نمایندگان هر یک از کمیته های ذکر شده به تشریح برنامه ها و اقدامات خود برای مراسم 13 آبان پرداختن. مراسم تجمع  و راهپیمایی 13آبان  همزرمان با این روز در میدان انقلاب  اصفهان و سپس مسیر خیابان کمال اسماعیل- خیابان باغ گلسته و خیابان آمادگاه برگزار می شود ، سخنران این مراسم آیت الله فرزانه امام جمعه موقت مشهد است.

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.