سرویس: اجتماعی 15:02 - سه شنبه 04 آبان 1395

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر اصفهان گفت:

اعزام پزشکان به مناطق محروم استان اصفهان

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر اصفهان گفت: در 6 ماهه نخست امسال ۱۷ کاروان متشکل از ۴۵ پزشک به روستاهای محروم استان اصفهان اعزام و به ۲ هزار و ۲۰۰ نفر خدمات درمانی ارائه شد.

به گزارش اصفهان شرق، علیرضا سلیمی با اعلام این خبر افزود: پروژه‌های داوطلبی هلال احمر برای تامین اصلی‌ترین و مهم‌ترین نیاز نیازمندان جامعه اجرایی می‌شود، و در همین راستا ایجاد مشارکت داوطلبان با جمعیت هلال احمر و بهره‌مندی از توان آنان از ضرورت اجرای این پروژه‌ها در جمعیت هلال احمر است.

وی ادامه داد: افراد بهره‌ مند پروژه، اقشار نیازمندی هستند که امکان پاسخگویی به نیازهای درمانی، معیشتی و آموزشی‌شان در قالب دستورالعمل‌های حمایتی وجود نداشته یا نوع کمک‌های جمعیت پاسخگوی نیازشان نیست و در همین راستا با همت خیران و داوطلبان جمعیت هلال احمر در راستای رفع نیاز آنان برنامه‌هایی مانند کاروان سلامت اجرا می‌شود.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اصفهان اظهار داشت: این کاروان برای نخستین بار در سال 79 توسط هلال احمر استان پیشنهاد و در روستای محمدیه شهرستان شهرضا اجرا شد.

سلیمی با بیان اینکه کاروان سلامت متشکل از پزشک، پرستار، فیزیولوژیست، مشاور ، حقوقدان، دامپزشک و غیره است، تصریح کرد: در همین راستا این پروژه به عنوان پروژه برتر کشور معرفی و در بقیه استان‌های کشور هم اجرا شده است.

وی با بیان اینکه اکیپ‌های درمانی بر اساس نیاز در صعب‌العبورترین و محروم‌ترین مناطق روستایی مستقر می‌شوند، اشاره کرد: ارائه خدمات درمانی از جمله دندانپزشکی، جراحی‌های سر پائی و غیره برای مردم این مناطق انجام می‌شود.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اصفهان خاطرنشان کرد: اگر نیاز به عمل جراحی و یا سایر خدمات درمانی و نیاز به تجهیزات درمانی بیمارستانی باشد توسط پزشک به مراکز درمانی استان در محل خدمت خود پزشک معرفی و ادامه درمان به صورت داوطلبانه و رایگان در مرکز استان انجام می‌شود.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اصفهان افزود: سال گذشته 46 کاروان، 109 پزشک و سایر اکیپ‌ها به روستاهای محروم اعزام و به 7 هزار و 721 نفر خدمات درمانی ارائه کردند، در همین راستا در 6 ماهه اول سال جاری نیز 17 کاروان متشکل از 45 پزشک به روستاهای محروم شهرستان‌های تیران و کرون، خوانسار، فلاورجان، فریدونشهر، گلپایگان، نطنز، بادرود، برخوار و لنجان اعزام و به 2 هزار و 200 نفر خدمات درمانی ارائه کردند .

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.