سرویس: تولیدی » مصاحبه تفصیلی 09:33 - یکشنبه 13 بهمن 1392

دکتر شریعتی

آنهایی که زبان ما را نمی فهمیدند مُداوایمان می کردند

نایب رئیس شورای شهر اصفهان با نگاهی به دستاورد های انقلاب اسلامی گفت: با نگاهی به شرق اصفهان امروز می توان فهمید که انقلاب اسلامی چه دستاوردهایی را برایمان به ارمغان آورده است، نگذاریم مشکلات امروز بر پیشرفت هایمان سایه بیندازد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شرق اصفهان: دکتر شریعتی نایب رئیس شورای شهر اصفهان با توجه به اینکه خود از خطه ی شرق اصفهان بوده است به دستاوردهای انقلاب اسلامی و پیشرفت های بدست آمده کشور اشاره و اظهار داشت: می بایست دستاوردهای بدست آمده در راستای انقلاب و ولایت فقیه را به جوانان نشان دهیم تا بدانند با وجود مشکلات و کمبودهای قبل، جوانانی به مانند خودشان با تلاش و همت به جایگاه بالایی رسیده اند و همه مرهوم انقلاب است، پیشرفت هایی که با وجود تحریم ها در همه ابعاد توسعه پُتکی برای ابرقدرت ها است.

وی با توجه به برخی دید گاهها مبنی بر مطرح نکردن دستاوردهای انقلاب گفت: می بایست واقعیت ها را به جوانان بگوییم تا برخی مشکلات امروزی که در شرق اصفهان بیشتر مشهود است سایه ای بر این پیشرفت ها و دستاوردها نیندازد.

حضور پزشکان بنگلادشی در قبل از انقلاب

دکتر شریعتی جنگ را با وجود تمام سختی هایش عاملی در جهت محکم کردن قدم های کشور دانست و افزود: باید دید که قبل از انقلاب کجا بودیم و حال در چه جایگاهی سیر می کنیم زمانی که در شرق اصفهان جاده ها نامناسب بود و عدم امکانات خود عاملی در جهت مهاجرت روستاییان به شهر می شد یا اینکه پزشکان بنگلادشی در روستاها حضور داشتند و بیماران را مداوا میکردند که حتی زبان ما را هم متوجه نمی شدند و حال با خدمت مسئولین و عدالت محوری امکانات رفاهی زندگی را در دورترین روستاهای شرق اصفهان به وضوح مشاهده می کنیم.

نایب رئیس شورای شهر اصفهان با توجه کافی به دستاورد های انقلاب از مسئولین خواست تا با توجه به مشکلات زندگی در شرق اصفهان کمک شایانی را در جهت آسایش بیشتر مردم داشته باشند و تصریح نمود: تشکر ویژه ای از استاندار اصفهان به خاطر توجه خاص به شرق اصفهان داریم ولی باید توجه به این نکته داشت که پروژه های نیمه تمام در شرق اصفهان وجود دارد که ارتباط چندانی با مسائل خشکسالی ندارد و می بایست در فکر چاره جویی پروژه ها باشیم و مشکلات را باز گو کنیم تا دیدگاه های دیگران را در این رابطه دریافت کرده تا در رفع این مشکلات چاره جویی شود.

دکتر شریعتی در ادامه ی گفتگو با مهم خواندن دستاوردها از سوی افرادی که خود شاهد پیشرفت های کشور بوده اند خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی در اواخر قرن 20 جهان را با هم به لرزه در آورد و امیدی در دل مسلمانان جهان روشن ساخت، دستاوردهایی که می توان به دو محور داخلی و خارجی تقسیم کرد.

 دستاورد های داخلی از زبان دکتر شریعتی

تا کنون کشور ما با وجود رهبریت سیاسی و مذهبی که امام خمینی(ره ) داشته اند تاثیر خاصی را در منطقه گذاشت به طوری که بیش از سی و پنج سال که از انقلاب می گذرد نظام ما روز به روز قوی تر و محکم تر می شود و کشورهای هم جوار و اسلامی، بیداری اسلامی امروز را نشئت گرفته از انقلاب اسلامی ایران می دانند.

سر کوبی استبداد 2500 ساله شاهنشاهی که زمانی راس نظام برای از بین بردن آرمان های اسلامی بود با درایت و فرماندهی مقام ولایت برای همیشه از بین رفت به طوری که ارتقا مشارکت سیاسی آحاد مردم را در سرنوشت خود به وجود آورد که در هیچ کجای دنیا نمی توان دموکراسی اسلامی و مردم سالاری دینی را تا این اندازه مشاهده کرد.

دکتر شریعتی با اشاره به جمله ای از امام خمینی(ره) گفت: امام فرمودند نقطه ی روشنی که در اواخر عمر برای من امید بخش است همین آگاهی مردم و نهضت روشنفکران است و حال با استناد به این سخن گهربار می توان گفت که با استقلال و آزادی که مردم پیدا کردند، وابستگی به استکبار را برای همیشه پایان دادند.

وی راه نجات کشور های وابسته به استکبار را استقلال خواند و افزود: همانطور که استقلال برای فرد مهم و ضروری است برای جامعه مهم تر می باشد و در بررسی نقشه ی سیاسی جهان برخی از کشورها فرمانده و برخی فرمانبردار هستند که در این زمینه با فرماندهی ولایت پذیری در کشور ما توانستیم به اصل استقلال برسیم تا اندازه ای که زمانی که سرتاسر دنیا را کمونیست و غرب احاطه کرده بود شعار نه شرقی، نه غربی سر داده و شعار مرگ بر آمریکا را بعد از نماز با صلابت خاصی سر دهیم.

نایب رئیس شورای شهر اصفهان با ذکر دستاورد ها ی دیگر انقلاب اسلامی به جایگاه امروزی کشور پرداخت و تصریح کرد: در بحث دستاورد های فرهنگی انقلاب می توان به مبارزه با تهاجمات فرهنگی اشاره داشت. انقلاب ایران جایگاه زنان و مسئولیت آنها در جامعه را به وجود آورد به طوری که می توان دید که در برخی کشورهای عربی زنان جایگاهی ندارند.

وی با توجه به ایجاد واحدهای دانشگاهی در شهرهای حاشیه ی شرق اصفهان اشاره و افزود: عمومی شدن آموزش و ارتقا سطح علمی جامعه برای همیشه بی سوادی را ریشه کن کرد و امروزه در عین اینکه باورمان نمی شد که در شرق اصفهان دانشگاه وارد شود و مشاهده کنیم که جوانان در نزدیک محل سکونت خود به تحصیل بپردازند به طوری که امنیت خاطر خانواده ها را به همراه داشته باشد.

دکتر شریعتی در پایان به دستاوردهای دیگر انقلاب اشاره و خاطر نشان کرد: اگر به دستاوردهای اقتصادی کشور نگاهی اجمالی بیندازیم خواهیم دید که زمانی درآمد ما را فروش نفت شامل میشد و حال در بحث کشاورزی و پیشرفت های علمی و صنعتی و دستاوردهای بزرگ علمی از قبیل( درمان ایمنی بر سرطان، شبیه سازی، سلول بنیادی و حتی تسلیحات نظامی و …. ) به جایگاه بالایی در جهان دست پیدا کرده ایم که می بایست همه ی اینها را به نسل جدید انقلاب انتقال داد.

 

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “آنهایی که زبان ما را نمی فهمیدند مُداوایمان می کردند”

  1. مرتضی گفت:

    درود بر دکتر شریعتی که من قلبا دوستش دارم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.