سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 17:05 - دوشنبه 03 آبان 1395

علائم کلیدی بیماری های قلبی را بشناسید

علائم کمی هستند که به اندازه‌ی درد قفسه‌ی سینه هشداردهنده باشند. در ذهن بسیاری از افراد درد قفسه‌ی سینه با قلب درد یکی است. با وجودی که این مشکل می‌تواند علامت بیماری‌های دیگری نیز باشد اما مشکلات قلبی عروقی نیز رایج و خطرناک است. درد سینه را هیچ‌گاه نباید نادیده گرفت.

به گزارش اصفهان شرق، علائم کلیدی متداولی برای بسیاری از بیماری‌های قلبی وجود دارد. بنابراین اگر هر یک از این‌ها را تجربه کردید باید نزد پزشک بروید.

درد یا ناراحتی در قفسه‌ی سینه
علائم کمی هستند که به اندازه‌ی درد قفسه‌ی سینه هشداردهنده باشند. در ذهن بسیاری از افراد درد قفسه‌ی سینه با قلب درد یکی است. با وجودی که این مشکل می‌تواند علامت بیماری‌های دیگری نیز باشد اما مشکلات قلبی عروقی نیز رایج و خطرناک است. درد سینه را هیچ‌گاه نباید نادیده گرفت.

درد قفسه‌ی سینه اصطلاحی مبهم است. اغلب این کلمه برای توصیف هرگونه درد، فشار، بی‌حسی، فشردگی و حس خفگی در قفسه‌ی سینه، گردن و بالای  شکم استفاده می‌شود و اغلب با درد در فک، دست‌ها و بازوها همراه است.

تپش قلب

تپش قلب، احساس غیرعادی بودن ضربان قلب، نشانه‌ای متداول است. بیشتر افرادی دچار تپش قلب آن را به صورت توقفاتی در ضربان قلب توصیف می‌کنند ( یک توقف که با ضربان های قوی دنبال می‌شود ) و یا مدتی ضربان های سریع و غیرعادی. بیشتر افراد دچار نوعی از آریتمی  قلب هستند  – نوعی ضربان قلب غیرعادی. انواع  دیگری از آریتمی قلب نیز وجود دارد که باعث بروز تپش قلب می‌شود.

سبکی در سر یا سرگیجه
سرگیجه می‌تواند علل متعددی داشته باشد از جمله کم خونی و دیگر اختلالات خونی، کم آبی، بیماری‌های قلبی، استراحت ناکافی، دیابت، مشکلات تیروئید، بیماری‌های کبدی و …

از آنجایی که شرایط مختلف می‌تواند باعث بروز این علائم شود هر فردی که سرگیجه را تجربه می‌کند باید تست کاملی نزد پزشک انجام دهد. از آنجایی که اختلالات بسیاری از اعضای بدن می‌تواند باعث بروز این علامت شود بهتر است از یک متخصص داخلی شروع کنید.

سنکوپ

سنکوپ از دست دادن ناگهانی و موقت هشیاری یا غش  کردن است. این نشانه برای افراد زیادی ممکن است یک بار در زندگی آن‌ها اتفاق افتاده باشد و دچار مشکل خاصی نباشند. با این وجود گاه سنکوپ می‌تواند نشان‌دهنده‌ی یک مشکل خطرناک و حتی تهدیدکننده برای زندگی فرد باشد. بنابراین بهتر است پیگیر باشید تا علت را متوجه شوید.

خستگی و خواب‌آلودگی در روز

خستگی یا بی حالی اغلب باعث می‌شوند در طول روز نتوانید عملکردی خوب و عادی داشته باشید. شما دچار حالت خواب و بیداری شده و میل زیادی به خواب دارید و یا بدتر از آن، ناگهان در حین کار خوابتان می‌برد.

با وجودی که خستگی و بی‌حالی می‌توانند نشانه‌ی بیماری‌های قلبی باشند این علائم رایج و نامشخص لزوماً معنی مشکلات قلبی یا اختلال در اعضای داخلی بدن را نمی‌دهند. بهتر است با دیدن آن‌ها برای تشخیص علت نزد پزشک بروید.

تنگی نفس
تنگی نفس اغلب نشانه‌ی متداولی از بیماری‌های قلبی یا اختلالات ریوی است. کم کاری قلب یا بیماری عروق کرونر می‌تواند باعث تنگی نفس شود. بیماران قلبی اغلب تجربه‌ی تنگی نفس در زمان تلاش زیاد یا وقتی به پشت می‌خوابند را دارند. تنگی نفس اغلب نشانه‌ی یک مشکل در  سلامت است و باید همیشه توسط پزشک ارزیابی شود.

انتهای پیام/خبرفارسی

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.