سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 16:06 - دوشنبه 03 آبان 1395

عضو کمیسیون حفظ و گسترش فضای سبز شهر اصفهان:

در برخی حواشی زاینده‌رود فاضلاب مستقیم به رودخانه ریخته می‌شود/ جدای از آب شرب این مسئله دارای اثرات منفی زیست‌محیطی است

باقر بیگی تصریح کرد: مشخص نیست به دلیل بی‌کفایتی یا تنبلی برخی از مسئولان هست که این‌گونه این لوله‌های فاضلاب به سمت رودخانه کار گذاشته‌شده و مستقیم به رودخانه ریخته می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق، نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی پیرامون مشکلات زیست‌محیطی شهر اصفهان، اظهار کرد: متأسفانه شهر اصفهان تبدیل به شهری تک فصل شده است.

مهدی باقر بیگی با اشاره به بازدیدی که از حاشیه رودخانه زاینده‌رود در باغبهادران داشته است، گفت: زمانی که به حاشیه زاینده‌رود مراجعه می‌کنید با بیشه‌هایی برخورد می‌کنید که در آن لوله‌های فاضلاب روستاها و شهرهای حاشیه آن مستقیم به آب ریخته می‌شود.

وی بابیان اینکه این لوله‌های تخلیه فاضلاب دارای قطر بالاست و مشخص هست که کار دولتی بوده نه مردم، تصریح کرد: مشخص نیست به دلیل بی‌کفایتی یا تنبلی برخی از مسئولان است که این‌گونه این لوله‌های فاضلاب به سمت رودخانه کار گذاشته‌شده و مستقیم به رودخانه ریخته می‌شود، درصورتی‌که فاصله آن با اداره آب و فاضلاب آن ناحیه کمتر از 100 تا 150 متر است.

* ایجاد موج‌شکن با لاستیک؛ مصداق ریختن سطل سم به رودخانه

عضو کمیسیون حفظ و گسترش فضای سبز شهر اصفهان با اشاره به انجام برنامه‌ای توسط شهرداری باغبهادران اظهار کرد: آن‌ها به‌وسیله لاستیک‌های فرسوده اقدام به ایجاد موج‌شکن در حاشیه رودخانه کرده‌اند تا از فرسایش ساحل رودخانه جلوگیری کنند درصورتی‌که به‌نوعی این رفتار گویای این مسئله هست که سطل سم را دومرتبه به رودخانه واریز کنیم.

باقر بیگی بابیان اینکه این رفتارهای مخرب به‌جز تأثیرات بر آب شرب دارای اثرات زیست‌محیطی منفی است، گفت: به‌طور مثال اگر به باتلاق گاوخونی نگاه نکنید تبدیل به یک صحرای بی‌آب‌وعلف گسترده شده است که با اندک وزیدن بادی خاک مرده به سمت ریه‌های شهروندان هجوم می‌آورد و ین گردوغبار برای ریه‌های مردم مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

وی این مشکلات را عامل ایجاد بیماری‌های صعب‌العلاج عنوان کرد و افزود: چرا دولت به‌جای اینکه در حوزه پیشگیری هزینه کند می‌خواهد برای درمان مردم هزاران دلار هزینه کند؟

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به آب آلوده، گردوغبار و خشک شدن بیش از موعد درختان سطح شهر، تصریح کرد: ما دیگر در اصفهان فصل پاییزی نداریم، زمستان هم که نداریم، کل سال را که نگاه کنیم فقط یک‌فصل تابستان راداریم.

انتهای پیام/صاحب

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.