سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 15:03 - دوشنبه 03 آبان 1395

رئیس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان:

میزان بارش مهرماه در شهر اصفهان کمتر از یک دهم میلیمتر بود

رئیس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: مهرماه میزان بارش ها در شهر اصفهان کمتر از یک دهم میلیمتر بوده که براساس پیش بینی ها باید به ۲.۱ دهم می رسید.

به گزارش اصفهان شرق، در مهرماه میزان بارندگی‌ها در تمام نقاط استان اصفهان بسیار کمتر از حد نرمال بود و میزان بارندگی‌ها در مهرماه دور از انتظار است.

وی بیان داشت: میزان بارندگی‌ها از اول مهر تا حالا در اردستان ۱.۲ ، داران ۱.۴ میلیمتر، خوانسار ۱۲.۶ میلیمتر، گلپایگان شش میلیمتر، فریدونشهر ۱.۶ میلیمتر، کاشان ۱.۱ میلی‌متر، میمه ۲.۲ میلیمتر بوده است.

رئیس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان اعلام کرد: میزان بارندگی‌ها در چادگان ۶ دهم میلی‌متر، شهرضا کمتر از یک دهم، علویجه چهار دهم میلی‌متر، بویین و میاندشت سه میلی‌متر و نایین ۲ دهم، نطنز یک میلی‌متر، ورزنه ۱.۳ میلی‌متر و خور و بیابانک هم نیم میلمتر در مهرماه بوده است.

وی با اظهار اینکه در فریدونشهر که سرچشمه آب وجود دارد انتظار می‌رفت ۱۱ میلیمتر بارندگی داشته باشیم که تنها ۱.۶ میلیمتر بارندگی داشتیم، اضافه کرد: در اردستان و گلپایگان میزان بارندگی‌ها در حد نرمال بوده است.

خدابخش با اشاره به اینکه در اکثر نقاط استان اصفهان میزان بارندگی‌ها دور از انتظار بود، افزود: مثلا داران انتظار داشتیم که مهرماه حدود ۵ میلی متر بارش باشد، که کمتر از ۱.۵ میلیمتر بود و بیشتر نقاط اصفهان از نرمال بسیار کمتر بوده است.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی شده که در آبان ماه بارش آنچنانی نداشته باشیم کماکان مثل قبل برای سه شنبه در غرب بارش ضعیف یا خفیف داریم.

رئیس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: میزان بارندگی‌ها در زمستان امسال بیشتر از زمستان سال گذشته است اما باز هم به حد نرمال نیست.

وی با اعلام اینکه در غرب استان در فصل زمستان شاهد بارش برف سنگین خواهیم بود، افزود: پوشش برف خوب خواهیم داشت اما ذخایر آبی کم هست و جبران کننده خشکسالی ها نخواهد بود.

خدابخش با اشاره به اینکه در شهر اصفهان نیز شاهد بارش برف خواهیم بود، ادامه داد: از اواسط آذرماه شاهد بارش باران و برف در سطح استان اصفهان خواهیم بود.

انتهای پیام/مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.