سرویس: دینی 12:43 - دوشنبه 03 آبان 1395

مدیرکل حج و زیارت اصفهان

۱۰۰۰ ویزا ویژه زائران اربعین حسینی در اصفهان صادر شد

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان با اشاره به استقرار دفتر موقت کنسولی عراق در اصفهان گفت: تا کنون برای یک هزار و ۱۲۰ زائر استان اصفهان ویزا صادر شده است.

به گزارش اصفهان شرق، غلامعلی زاهدی درباره آخرین آمار ثبت‌نام زائران ویژه شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی اظهار داشت: پس از استقرار دفتر موقت کنسولی عراق در اصفهان، یک هزار و 120 ویزا برای زائران استان اصفهان صادر شده و صدور ویزا برای زائران اربعین حسینی ادامه دارد.

وی افزود: تاکنون 30 هزار و 600 نفر در سراسر استان اصفهان با مراجعه به سامانه «سماح» به آدرس samah.haj.ir برای شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی ثبت‌نام کرده‌اند و روند ثبت‌نام تا 24 آبان ادامه دارد.

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان بیان کرد: همان‌گونه که قبلا اعلام شده همه زائران برای حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی باید در سامانه سماح ثبت‌نام کنند تا هیچ‌گونه مشکلی برای اعزام به عتبات عالیات نداشته باشند و پس از ثبت‌نام در این سامانه، برای صدور ویزا و سایر اقدامات لازم به دفاتر زیارتی مراجعه کنند.

وی با اشاره به هزینه صدور ویزا برای حضور در مراسم اربعین حسینی گفت: زائران باید برای صدور ویزا 40 دلار پرداخت کنند و افرادی که در سامانه سماح ثبت‌نام کنند، مشمول بیمه تا سقف 192 میلیون تومان می‌شوند.

سال گذشته حدود 80 هزار زائر از استان اصفهان با ثبت‌نام در سامانه سماح در مراسم اربعین حسینی شرکت کردند.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.