سرویس: اجتماعی 10:37 - دوشنبه 03 آبان 1395

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان گفت:

دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری زندان در دستور کار دادسرای اصفهان قرار گرفت

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان گفت: دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری زندان در دستور کار دادسرا قرار گرفت و قضات باید برای اجرا شدن آن همت گمارند.

به گزارش اصفهان شرق، حسن رحیمی در نشست مشترک با حضور قضات اجرای احکام کیفری دادسرای اصفهان افزود: آثار مُخرب حبس و اثرات منفی آن در جامعه بر کسی پوشیده نیست.
وی گفت: با عنایت به رویکرد جدید قانون مجازات اسلامی مبنی بر جایگزینی مجازات های متناسب با جرائم به جای حبس،سیاست های کلان قوه قضاییه و تأکیدات رییس قوه در باره حبس زدایی و کاهش آمار کیفری زندان ها، ضروریست قضات دادسرا با رویکرد جدی بر اجرایی شدن دستورالعمل مربوطه همت کنند.
دادستادن عمومی و انقلاب اصفهان افزود: مجازات حبس بعنوان آخرین ابزار و آن هم صرفا بمنظور برخورد با جرائم خشن و نگهداری و بازپروری مجرمان خطرناک باید مورد استفاده قرار گیرد.
وی تصریح کرد: تراکم جمعیت زندان ضمن اینکه ذاتا پدیده ای بحرانساز است، اثرات مخرب و نامطلوبی بر زندانی، خانواده اش و اجتماع دارد و از بازدارندگی لازم در حوزه پیشگیری نیز برخوردار نیست.
رحیمی در ادامه بازدیدهای مستمر و دوره ای قضات از زندان را مورد تأکید قرار داد و گفت: ملاحظه مشکلات زندان و زندانیان و احوال شخصی آنها توسط قضات از نزدیک، در تصمیم گیری های قضایی و در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان ها، راهگشاست.
در این نشست راهکارهای لازم در زمینه حبس زدایی، طرح و بررسی شد و مصوباتی به تصویب رسید.

انتهای پیام/ایرنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.