سرویس: اجتماعی 09:25 - دوشنبه 03 آبان 1395

استاندار اصفهان گفت:

پدافند غیرعامل براساس تاکیدات موکد مقام معظم رهبری ایجاد شده است

استاندار اصفهان گفت : سازمان پدافند غیرعامل براساس تاکیدات موکد مقام معظم رهبری مطرح شد و جزء معدود سازمان هایی است که اساسنامه ی آن به تایید مقام معظم رهبری رسیده و رئیس این سازمان نیز توسط ایشان منصوب شده است.

به گزارش اصفهان شرق، رسول زرگر پور در همایش ویژه ی نکوداشت هفته ی پدافند غیرعامل که با حضور فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی استان در استانداری اصفهان برگزار شد، اظهارداشت: تا چند سال گذشته موضوع پدافند غیر عامل به شکل امروز مطرح نبود و مدیریت بحران بنحوی به ایمن سازی مناطق در راستای مقابله با حوادث طبیعی، انسانی و مسائل زیست محیطی می پرداخت.
استانداراصفهان با اشاره به نامگذاری هفته ی پدافند غیرعامل، گفت: در این هفته باید مردم در جریان کامل عملکرد و چشم اندازهای آتی این سازمان قرار گیرند و مقوله ی پدافتد غیرعامل باید در تمام ابعاد برای مردم تشریح شود.
وی افزود: مردم باید بدانند که چه اقداماتی در طول یکسال گذشته در راستای ایمن سازی تاسیسات و امکانات استان انجام شده و چه سیاست ها و برنامه هایی برای سال آینده پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه سازمان پدافند غیرعامل براساس تاکیدات موکد مقام معظم رهبری مطرح شد گفت: این سازمان جزء معدود سازمان هایی است که اساسنامه ی آن به تایید مقام معظم رهبری رسیده و رئیس این سازمان نیز توسط ایشان منصوب شده است.
زرگرپور با بیان اینکه اهمیت جایگاه پدافند غیرعامل به سه دلیل مورد تاکید است، گفت: تاکیدات مقام معظم رهبری نشان دهنده ی اهمیت جایگاه این سازمان از ابعاد مختلف است.
استانداراصفهان ادامه داد: در کشور ۸۰ میلیونی ایران حجم وسیعی از امکانات، تجهیزات و منابع وجود دارد و حفظ، حراست و صیانت از آن ها جزء وظایف دستگاه های مختلف است که در حوزه ی پدافند غیر عامل باید به آن توجه شود و در خصوص تمامی تهدیدات باید آسیب های ممکن شناسایی و راهکاهای لازم ارائه و ایمن سازی صورت گیرد.
وی با بیان اینکه دشمنان بالقوه و بالفعل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران لحظه ای از توطئه های خود برای تخریب و ضربه زدن و ایجاد خسارت کوتاهی نمی کنند، اظهارداشت: برای مقابله با اقدامات تروریستی و همچنین ایضایی بایستی به مقوله ی پدافند غیرعامل به خوبی پرداخته شود.
استاندار اصفهان افزود: تنوع آسیب ها هر روز چند برابر می شود و مدیران ملزم هستند که در مقابل این آسیب ها دستگاه های خود را ایمن نمایند.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.