سرویس: اجتماعی 11:45 - یکشنبه 02 آبان 1395

مدیرکل پست استان اصفهان:

ایران خاستگاه پست در جهان/ ۱۸ درصد معابر شهر اصفهان بدون نام هستند

رجالی ۱۸ درصد معابر شهر اصفهان را بدون نام بیان کرد و افزود: ۵۵ درصد اماکن فاقد پلاک آبی شهرداری هستند.

به گزارش اصفهان شرق،  مدیرکل پست استان اصفهان پیش از ظهر امروز با حضور در صحن علنی شورای شهر اصفهان اظهار کرد: با حضور در کمیسیون عمران و شهرسازی مسائل مختلف در رابطه با پلاک‌های شهرداری و کد پستی را مورد بحث و تبادل ‌نظر قرار دادیم.

* ایران خاستگاه پست در جهان

سید سعید رجالی بابیان اینکه 9 اکتبر روز جهانی پست نام‌گذاری شده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران ازجمله کشورهای مهم و تأثیرگذار در اتحادیه جهانی پست است که اخیراً به‌عنوان عضو شورای راهبری اتحادیه پذیرفته‌شده است.

وی ایران را خاستگاه پست در جهان عنوان کرد و توضیح داد: فعالیت پست در ایران از دو هزار و 500 سال پیش شکل گرفت و از زمان امیرکبیر به‌صورت رسمی‌تر امروزی فعالیت خود را انجام داد.

مدیرکل پست استان اصفهان بابیان اینکه اساسنامه جدید شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در 26 مردادماه سال جاری ابلاغ شد، اظهار کرد: طبق این اساسنامه شرکت پست به‌عنوان یک‌نهاد دولتی شناخته‌شده است.

رجالی استان اصفهان را مرکز مبادله هفت استان بیان کرد و افزود: بیش از یک هزار و 50 واحد پستی و مبادله‌ای و 223 خط پستی در استان در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: بیش از هفت میلیون مرسوله در مدت شش‌ماهه اول سال به استان وارد و بیش از 8.5 میلیون از استان خارج‌شده است و بر همین اساس روزانه 40 هزار جابجایی مرسوله فیزیکی در استان انجام‌گرفته است.

مدیرکل پست استان اصفهان بابیان اینکه شرکت پست یک‌نهاد ملی و حاکمیتی است، گفت: این شرکت در حال حاضر با سازمان‌های مختلف قراردادهایی را منعقد کرده و بر اساس آن در حوزه حمل‌ونقل بار در سطح شهر و بین‌شهری، درون و برون‌استانی، تجارت و ارائه خدمات الکترونیکی فعال است.

رجالی با اشاره به اجرای پروژه GNAF (یکسان‌سازی نشانی در سراسر کشور) توسط پست به‌عنوان نهاد مجری آن، اظهار کرد: ایجاد سامانه‌ای یکپارچه توسط پست سهولت دسترسی به نشانی یک محل با دقت بالا فراهم می‌شود.

* برخی اهداف کلی اجرای پروژه GNAF در کشور

وی، استانداردسازی نشانی املاک در کشور، سهولت دسترسی به نشانی اماکن از طریق سامانه تحت وب، ارائه سرویس‌های مبتنی بر نقشه، بهره‌برداری کلیه دستگاه‌های اجرایی از نشانی استاندارد را ازجمله اهداف کلی اجرای پروژه GNAF در کشور برشمرد.

مدیرکل پست استان اصفهان گفت: بر اساس ماده 27 آیین‌نامه ضوابط اجرایی دولت الکترونیک «آیین‌نامه نظام ملی آدرس گذاری مکان محور کشور» مورد تصویب قرار گرفت.

* مشکلات پست در شهر اصفهان

رجالی وجود محلات و معابر بانام‌های تکراری و یا دارای تغییر متعدد در سطح شهر و نبودن پلاک‌های آبی شهرداری که تلفیقی از پلاک شهرداری برای هر ساختمان و کد پستی 10 رقمی است را ازجمله مشکلات در شهر اصفهان برای پست عنوان کرد.

وی 18 درصد معابر شهر اصفهان را بدون نام بیان کرد و افزود: 55 درصد اماکن فاقد پلاک آبی شهرداری هستند.

* میدان یا خیابانی را به نام «پست» نام‌گذاری کنید

مدیرکل پست استان اصفهان با اشاره به اقدامات برجسته پست اصفهان در سطح کشور و جایگاه پست در تاریخ از اعضای شورای اسلامی درخواست کرد: میدان یا خیابانی را به نام «پست» در اصفهان نام‌گذاری کنند.

انتهای پیام/دانا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.