سرویس: دینی 13:05 - شنبه 01 آبان 1395

کارشناس برنامه تلویزیونی آفتاب شرقی:

برای انتقال محبت اهل بیت(ع) به فرزندانمان هزینه کنیم/هیچ یک از دولت ها در زمینه فرهنگ به وظایف خود عمل نکردند

حجت الاسلام محمدرضا برادران با اشاره به اینکه هیچ یک از دولت‌ها در زمینه فرهنگ به وظایف خود عمل نکردند خاطرنشان کرد: اگر همانطور که رهبر انقلاب فرمودند عمل می‌کردند و در ازای هر ریال که در اقتصاد هزینه می‌شود یک ریال هم در فرهنگ هزینه می‌شد وضع ما مثل امروز نمی‌شد که ۱۰ ریال به نفع دشمن شود.

به گزارش اصفهان شرق، حجت الاسلام محمدرضا برادران  در هیئت رزمندگان اسلام کاشان در محل سالن ورزشی شهدای بسیج این شهرستان اظهار کرد: مهمترین سرمایه ما محبت اهل بیت علیهم السلام است که نسبت به انتقال آن به فرزندانمان مسئول هستیم و باید در این راه هزینه کنیم.

وی با اشاره به اینکه هیچ یک از دولت‌ها در زمینه فرهنگ به وظایف خود عمل نکردند خاطرنشان کرد: اگر همانطور که رهبر انقلاب فرمودند عمل می‌کردند و در ازای هر ریال که در اقتصاد هزینه می‌شود یک ریال هم در فرهنگ هزینه می‌شد وضع ما مثل امروز نمی‌شد که ۱۰ ریال به نفع دشمن شود.

برادران افزود: دولت برای گسترش شبکه‌های ارتباطی هزینه کرد اما به همان اندازه در زمینه فرهنگ خرج نکردند و نتیجه‌اش آن شد که رئیس جمهور اسرائیل در کنار آن دو برادر روسی سازنده تلگرام می‌ایستد و می‌گوید نسبت به ایران نگرانی ندارد چرا که دیگر در همه خانه‌ها حضور دارند.

کارشناس برنامه آفتاب شرقی در ادامه عنوان کرد: به نظر من ارزش کار آن جوان بسیجی که در مسجد وقت می‌گذارد و کار فرهنگی می‌کند کمتر از برجستگان دانشگاهی نیست اما متاسفانه جامعه به آن دانشگاهی احترام می‌گذارد ولی آن جوان بسیجی را بی‌کار تلقی می‌کند.

وی نسبت به احترام گذاشتن به کار فعالان فرهنگی تاکید کرد و گفت: باید برای تقویت فرهنگ و انتقال آن به نسل‌های آینده هزینه کنیم و با صرفنظر از مخارج زائد و تجملاتی زندگی می‌توان خیلی از فعالان فرهنگی را تشویق کرد که مبادا به خاطر بی‌پولی توان فعالیت نداشته باشند.

حجت الاسلام برادران با اشاره به سیره ائمه معصوم علیهم السلام در رابطه با احترام و تکریم فعالان فرهنگی بیان کرد: امام حسین (ع) دهان معلم فرزندش جعفر را که به او سوره حمد را آموخته پر از طلا می‌کند و عبایش را زیر پای او پهن می‌کند که به تعبیر من حضرت این کار را کردند تا به ما بفهمانند باید در کجا هزینه کنیم.

به گفته این سخنران مذهبی پدرها و مادرها برای کلاس زبان و دانشگاه بچه خود هزینه می‌کنند اما برای دین او هزینه نمی‌کنند در حالی که اگر آنها به این موضوع اهمیت می‌دانند و حضوری فعال در مساجد و مجالس فرهنگی داشتند امروز مساجد ما از جوانان خالی نبود.

کارشناس برنامه آفتاب شرقی با بیان اینکه برای ۱۱۷ هزار مدرسه موجود در کشور روحانی و مبلغ قوی نداریم از والدین خواست تا اگر فرزندان آنها استعداد و علاقه دارند تشویق به طلبه شدن شوند و آنها را برای تحصیل علوم دینی از لحاظ مالی تامین کنند.

حجت الاسلام برادران تاکید کرد: برجسته‌ترین ویژگی‌ای که می‌توانیم با خود در قیامت داشته باشیم محبت اهل بیت (ع) است که از پدران و گذشتگان خود به ارث برده‌ایم و حال نسبت به فرزندان و نسل جدید مسئولیت داریم اما متاسفانه عده‌ای در این برهه از انقلاب اسلامی که به جنگ احد شباهت دارد آنقدر مشغول به جمع‌آوری غنائم و دنیاطلبی شده‌اند که نسل جدید انقلاب را فراموش کرده‌اند.

انتهای پیام/دانا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.