اصفهان شرق

دشمن هر روز به بهانه ای تعهداتش را عملی نمی کند

کدخبر: 115888
1395/07/30 در ساعت 14:54

به گزارش اصفهان شرق از جرقویه سفلی، در آخرین جمعه اولین ماه نیمه دوم سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، در شهر نصرآباد جرقویه اصفهان ، حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقاکمال دشتی به ایراد خطبه و اقامه نماز پرداخت.
حجت الاسلام و المسلمین دشتی بعد از توصیه خود و برادران و خواهران دینی و نمازگزار به پیشه کردن تقوای الهی؛ گفت: تقوا زمینه ساز ظهور و نازل کننده برکات است ؛ یکی از بهترین راه های کسب تقوا ارتباط با امام زمان علیه السلام است؛ که لازمه این ارتباط و اتصال سلام همراه با معرفت است.
وی با قرائت فراز ششم از سلام های زیارت آل یاسین ( السلام علیک یا تالی کتاب الله و ترجمانه : سلام بر تو ای تلاوت کننده قرآن و ترجمان آن )،گفت: تلاوت به معنای خواندن و قرائت، و همچنین حرکت کردن پست سر کسی یا همراه بودن با چیزی ؛ و ترجمان به معنای مترجم و مفسر قرآن است ؛ و منظور از تالی و ترجمان قرآن بودن امام زمان علیه السلام این است، که قرآن همچون الگو و آیینه می باشد،که امام زمان علیه السلام همراه آن حرکت می کند ، و وجود مقدس نورانی آن حضرت مفسر واقعی قرآن و رفتارش مطابق با آیات این کتاب شریف است.
نامبرده در ادامه در پاسخ به این سوال که چرا گفته می شود وقتی امام زمان ارواحنا فداه ظهور می کند مردم فکر می کنند ، کتاب جدیدی آورده است ؟ آیا قرآن تحریف شده است ؟ گفت: از محتوای سایر کتب آسمانی و برخی صفاتی که به خداوند و اولیای الهی داده شده متوجه می شویم که این کتاب ها تحریف شده است ؛ اما قرآن کریم به دلایل مختلف از تحریف مصون است ؛ از جمله از بعد به روز بودن و علمی دانشمندان فعلی اعم از مسلمان و غیر مسلمان در مقابل قرآنی که در دستان من و شماست، زانوی ادب می زنند و استفاده می کنند. مطلب دیگر این که قرآن آخرین کتاب آسمانی و اسلام کاملترین دین است؛ و ما اعتقاد داریم تا روز قیامت دیگر دین جدیدی نخواهد آمد ، و کتاب دیگری هم نخواهد بود؛ بنابر این اگر قرار باشد تا روز قیامت این کتاب به عنوان راهنما و چراغ راه مردم باشد ، باید به صورتی باشد که تحریف نشده باشد؛ چرا که اگر قرار باشد قرآن هم کم و زیاد و تحریف بشود، با مقصود خدا که تا روز قیامت باید به عنوان یک کتابی آسمانی و روشنگر باشد ، منافات دارد و نمی تواند چنین جایگاهی داشته باشد ؛ همچنین از منظر درون دینی هم خود قرآن درآیه 9 سوره حجر صراحت دارد ،که همانا ما قرآن را نازل کردیم ، و به یقین ما نگهبان آن ( از تحریف و زوال ) هستیم. بنابر این قرآن قابل تحریف نیست.
خطیب مذکور در تبیین بیشتر این موضوع افزود: امام زمانی که الان زنده هستند و ان شاء الله به زودی شاهد ظهورشان خواهیم بود، همان قرآنی را تلاوت می کنند ،که بر حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم نازل شده است ؛ اما چون در طول این مدت ؛ تا موقع ظهور ، به بسیاری از آیات قرآن عمل نشده و خیلی از احکام الهی تعطیل شده ، و در زمان ظهور به همه احکام الهی عمل می شود ، ضمن این که حضرت اختلاف قرائت ها را تصحیح و قرآن را همان گونه که بر پیامبر نازل شده تلاوت می کنند؛ مردم گمان می کنند که کتاب جدیدی است در صورتی که این همان قرآنی است که بر پیامبر نازل شده است.
نامبرده با بیان حدیثی از پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله که فرموده اند: ( چه بسا تلاوت کننده قرآن، که قرآن او را لعنت می کند.) گفت: ویژگی امام زمان علیه السلام این است که آن حضرت همراه با تلاوت قرآن به قرآن هم عمل می کند؛ اما ما قرآن را فقط به نیت ثواب می خوانیم. وقتی کسی قرآن بخواند و عکس قرآن و بر خلاف احکام آن عمل کند؛ آیات حرمت ربا و مذمت غیبت را بخواند، ولی اهل ربا و غیبت باشد ؛ مشمول لعن قرآن می شود.
وی در پایان خطبه اول با توجه به مباحث مطرح شده؛ گفت: اگر می خواهیم سلام ما با معرفت و زمینه ساز ارتباط با امام زمان علیه السلام و عامل افزایش تقوا و باعث ترک گناه باشد؛ باید تا جایی که می توانیم قرآن بخوانیم و به آن عمل کنیم.
خطیب مذکور خطبه دوم را نیز با سفارش به تقوا ، و قرائت و عمل به قرآن آغاز نمود، و با اشاره به سالروز شهادت حاج آقا مصطفی فرزند بزرگوار امام خمینی ( ره) در سال56 نجف اشرف گفت:
اگر هدف انسان الهی باشد ، هیچ مانعی نمی تواند او را از رسیدن به هدفش باز دارد؛ همان گونه که امام حسین علیه السلام برای رسیدن به هدفش از همه چیز خود گذشت؛ و رهبرکبیر انقلاب اسلامی ایران نیز با الگو گرفتن از سرور آزادگان عالم قیام خود را شروع ، و هیچ مانعی از جمله شهادت فرزند برومندش نتوانست ذره ای در اراده او تزلزل ایجاد کند.
وی همچنین با اشاره به روز آمار ، ضمن تشکر از همه خانواده هایی که در سرشماری اینترنتی شرکت کردند، گفت: ارائه آمار صادقانه و به موقع برای برنامه ریزی مناسب و اختصاص اعتبارات مورد نیاز ضروری است و مشارکت فعال و دادن اطلاعات صحیح سودش به همه مردم می رسد.

حجت الاسلام کمال دشتی با بیان این که 3 آبان سالروز تاسیس سازمان ملل متحد است؛ گفت: بعد از جنگ های جهانی سازمان ملل متحد برای حل اختلافات و مشکلات بین ملت ها و دولت های مختلف تشکیل شد؛ اما همان گونه که حضرت امام خمینی (ره) فرموده اند : ( سازمان ملل خادم و مجری مقاصد ابر قدرتهاست.) و حق وتو یکی از مصادیق بارز خارج شدن این سازمان از هدف اولیه تشکیل آن است؛ چرا که وقتی یکی از این چندکشور دارای حق ظالمانه وتو مصوبه ای را به نفع مصالح خود نداند، مانع اجرای آن می شود؛ کما این که بارها سازمان ملل قطعنامه ها و مصوباتی بر ضد رژیم صهیونیستی داشته؛ اما امریکا این شیطان بزرگ آن را وتو کرده است.
نامبرده در ادامه با بیان فرازی از فرمایشات مقام معظم رهبری درباره آثار رابطه با امریکا که فرموده اند : ( هیچ خیری از ارتباط با دولت مستکبر امریکا عاید ملت نمی شود.) افزود: چند روز پیش مقامات امریکایی برداشتن تحریم ها را منوط به دست برداشتن ایران از حمایت حزب الله و محور مقاومت کرد. شما بروید ببینید آن تعهداتی که ما انجام دادیم ، ربطی به این موضوع دارد. دفاع از مظلوم وظیفه اسلامی ، انسانی و فرموده پیامبر و ائمه معصومین و جزء عقاید ماست. قرار بود مذاکرات در زمینه مسائل هسته ای باشد و بس. بعد آمدند موشک ها را مطرح کردند؛ در حالی که مقام معظم رهبری فرمودند ما در مذاکرات کاری به موشک و صنایع دفاعی نداریم. اینها بعد هم حقوق بشر را مستمسک قرار می دهند. هر روز بهانه ای می آورند که به تعهداتشان عمل نکنند ، آنها پای نابودی کامل ما نشسته اند.به کمتر از نبود ما راضی نمی شوند؛ اما تا زمانی که من و شما در صحنه هستیم ، بدانند که چنین نخواهد شد.
کمال دشتی با اشاره به 4 آبان سالروزر افشاگری و اعتراض امام (ره) در سال 1343 به تصویب قانون کاپیتولاسیون گفت: وقتی رهبر آگاه و بیدار ، و چشمان ما به اشارات ایشان باشد ،کشور ما سرزنده و مقتدر خواهد بود.
خطیب مذکور با بیان این که به روایتی 25 محرم سالروز شهادت امام زین العابدین علیه السلام است ، عبادت پر محتوا و پر مغز و آگاهانه را از ویژگی های این امام همام برشمرد و تصریح کرد: معرفت و بصیرت نسبت به خدا و دل خوش نکردن به الهه های درون وجود و فعالیت فرهنگی متناسب با زمان از جمله درس هایی است، که همه ما باید از مکتب این امام بزرگوار بیاموزیم. همان گونه که حضرت پس از واقعه عاشورا و خفقان حاکم بر جامعه، فعالیت تبلیغی خود را در قالب دعا انجام دادند، که نمونه ارزنده اش صحیفه سجادیه است که دارای پیام و اشارات بسیار آموزنده است.
وی در بخشی از سخنان خود به تبیین و تشریح فرازهایی از بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در دیدار با نخبگان؛ موضوعاتی همچون لزوم پیشرفت علمی کشور ، نیازمندی جهان به حرف نو ، رقابت نامزدهای امریکا و نبود معنویت و ایمان در آن ، تکرار کلمه دشمن به عنوان هشدار و شناخت توطئه پرداخت و با مقایسه فتنه 88 و مسابقه فوتبال شب عاشورا گفت: در آن فتنه به ساحت مقدس امام حسین علیه السلام و نمادهای عزاداری آن حضرت هتک حرمت شد؛ اما در عاشورای 95 مردم مسلمان ایران ورزشگاه را به خیمه و عزاخانه امام حسین علیه السلام تبدیل کردند؛ که واکنش برخی دشمنان از جمله عربستان را در پی داشت.
ابلاغ سیاست های کلی انتخابات از سوی مقام معظم رهبری و تاکید بر ضرورت ارتقاء سلامت انتخابات و منتخبین ، عدالت محوری ، افزایش رای دادن آگاهانه ، ثبات در زمان انتخابات ، قانون گرایی و شفاف سازی مالی ، و … از جمله دیگر موضوعاتی بود که امام جمعه نصرآباد به تبیین و تشریح آن پرداخت.
نامبرده در بخش دیگری از صحبت های خود به مسائل منطقه و نبرد حلب و موصل اشاره کرد، و افزود: نکته قابل توجه در این موارد دست شیطان بزرگ در حمایت از گروه های تروریستی است، که وقتی می بیند این گروه های تکفیری دارند نابود می شوند، بحث آتش بس را پیش می کشند تا فضا و فرصتی در اختیار داشته باشندتا آنها را جابجا کنند. اما وقتی بحث مردم مظلوم یمن می شود، چندین بار بحث آتش بس اعلام می شود ، ولی توسط وهابیت و آل سقوط نقض می شود، هیچ کس هیچ چیز نمی گوید، چرا اینجا به نفعشان است که سکوت کنند. بحث موصل هم همین طور که الان اقوام مختلف خود عراق دست به دست هم دادند که انشاء الله شاهد آزادی موصل ازچنگال تکفیری ها خواهیم شد.
رزمایش فداییان حریم ولایت آخرین موضوعی بود که خطیب مذکور به تشریح آن پرداخت و توضیح داد: این رزمایش که توسط نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی انجام می شودتجلی گاه شجاعت و رشادت و اقتدار فرزندان سلحشور ایران اسلامی است. این رزمایش ها در هر زمان و مکانی، چه در زمین، چه در آسمان ، چه برروی آب باشد، همه اش نشانه اقتدار استا و جنبه این دارد که دشمن بداند ما بیدار و آگاه هستیم و فعالیت های دشمن را رصد می کنیم و اجازه تجاوز به حریم آسمان و هوا و آب و زمین خودمان را به آنها نخواهیم داد.