سرویس: اجتماعی 13:00 - جمعه 30 مهر 1395

در كارگاه «بانوان ياوران اقتصاد» مطرح شد

زنان کارآفرین در ایجاد ارزش‌ها پیش قدم باشند / فرزندان را طوری تربیت کنید که مصرف کننده نباشند

عضو بنیاد ملی نخبگان گفت: بانوان باید با تربیت اقتصادی فرزندان کاری کنند که فرزند تنها مصرف کننده نباشد، این کاری است که از سالیان سال در بسیاری از کشورهای غربی آغاز شده و ادامه دارد.

به گزارش اصفهان شرق، نقش زنان در رفع مشکلات اقتصادی به عنوان نقشی غیرقابل انکار، امروز در جوامع مختلف مورد بررسی و توجه قرار دارد و این مسأله، موضوع اصلی کارگاه‌های آموزشی مرکز تخصصی بانوان آفتاب شده است.

شهریورماه سال جاری مرکز تخصصی بانوان آفتاب میزبان کارگاه آموزشی «بانوان یاوران اقتصاد» بود، این برنامه به منظور توانمندسازی مربیان آموزشی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برگزار شد که در پاییز 95 نیز در دومین دوره برگزار خواهد شد.

این کارگاه در چهار فصل زندگی ارزش آفرین، بانوی کارآفرین و نبایدهای کسب و کار، نقش زنان در رفاه و مدرسه و ثروت‌آفرینی و در نهایت تجربه منحصر به فرد زن بودن برنامه‌ریزی شده است.

به گفته لیلا لندی، مدیر مرکز تخصصی بانوان آفتاب، کارگاه آموزشی «بانوان، یاوران اقتصاد» به منظور احصاء نیازهای بانوان شاغل در نظرسنجی‌های انجام شده صورت می‌گیرد. رویکرد اصلی این کارگاه توجه به مسائل مختلف اقتصادی و نقش زنان در این حوزه بوده و تلاش می‌شود که در این زمینه اقدامات مؤثری انجام شود.

وی افزود: این کارگاه در سه موضوع پذیرش نقش مادری، مسأله اقتصاد و خلاقیت آغاز به کار کرده که در حال حاضر بر مسائل اقتصادی تمرکز دارد.

زهرا داورپناه، نماینده بنیاد ملی نخبگان با حضور در این کارگاه و با اشاره به نقش پررنگ زنان در مسائل اقتصادی، گفت: برای راه‌اندازی این کارگاه‌ها به این نتیجه رسیدیم تا با دعوت از کارآفرینان برتر در بخش زنان، ضمن آشنایی زنان با مدیریت شرایط و امکان‌های موجود آنان برای ورود به بازار کار آماده کنیم.

خلق ارزش؛ ایجاد چیزی که قبل‌ها وجود نداشته

وی با اشاره به کلمه «خلق ارزش» بیان داشت: زنان کارآفرین باید در ایجاد ارزش‌ها پیش قدم باشند، به عبارتی چیزی را خلق کنند که قبل‌ها وجود داشته و از این کالا برای رفاه بهتر و ایجاد آسایش در زندگی استفاده کنند.

به طور حتم خلق ارزش زمانی رخ می‌دهد که آن کالا، جدید، اقتصادی و از ماندگاری بسیار بالایی برخوردار باشد؛ البته ماندگار بودن کالا زمانی تضمین می‌شود که منافع دیگران در آن مد نظر قرار داده شود.

نقش زنان در ایجاد کودکان کارآفرین

داورپناه با اشاره به نقش بی‌نظیر بانوان در تربیت فرزندان و تاثیر آنان در اقتصاد کشور، افزود: بانوان باید با تربیت اقتصادی فرزندان کاری کنند که فرزند تنها مصرف کننده نباشد، این کاری است که از سالیان سال در بسیاری از کشورهای غربی آغاز شده و ادامه دارد.

به گفته وی، در این آموزش‌ها به کودک یاد می‌دهند که هر چیزی که مصرف می‌کند در حال صدمه زدن به محیط زیست بوده و در نهایت از او می‌خواهند که با ایجاد راهکارهای مختلف زمینه را برای کارآفرینی فراهم کند.

تفکر و عمل، دو عنصر اصلی ارزش‌آفرینی

نماینده بنیاد ملی نخبگان تفکر و عمل را دو عنصر زمینه برای خلق ارزش معرفی کرد و بیان داشت: قبل از انجام هر کاری در ابتدا باید روی مسئله تفکر کرد که این تفکر شامل 5 مرحله بوده که شامل ذهن نظام‌مند (کسب تخصص در یک حرفه خاص)، ذهن ترکیبی (استفاده از منابع مختلف اطلاعاتی برای راه اندازی کسب و کار)، ذهن خلاق (ایجاد پیوند بین اطلاعات کسب کرده و موارد مورد نیاز در جامعه یا به عبارتی خلق ایده) است.

وی ادامه داد: همچنین تفکر احترام‌گذار (احترام به دیگران در حین رقابت) و ذهن اخلاقی (برخورداری از اخلاق در یک فعالیت اقتصادی) از دیگر مراحل این تفکر به شمار می‌رود که در آن، فرد تنها با گذراندن این مراحل به تفکر کلی رسیده و قادر به ارزش‌گذاری کار خود است.

کارگاه «بانوان یاوران اقتصاد» در دومین بخش خود در پاییز 95 از سوی مرکز تخصصی بانوان آفتاب سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.