سرویس: اجتماعی » علمی 11:45 - جمعه 30 مهر 1395

با هدف گسترش نفوذ مفاهیم شبکه هوشمند انرژی در جامعه

دومین دوره مسابقات شبکه هوشمند انرژی ایران در اصفهان آغاز شد

دومین دوره مسابقات شبکه هوشمند انرژی ایران روز پنجشنبه در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز شد.

به گزارش اصفهان شرق، این رقابت ها زیر نظر انجمن شبکه هوشمند انرژی ایران و با هدف گسترش نفوذ مفاهیم شبکه هوشمند انرژی در جامعه و شناسایی نخبگان علمی به مدت 2 روزو تا فردا جمعه، 30 مهر برگزار می شود.
این مسابقه دارای سه محور طراحی بهینه منابع تولید پراکنده در شبکه هوشمند، طراحی و ساخت دستگاه تحلیلگر توان و مدیریت انرژی در خانه های هوشمند است.
این دوره از مسابقات، 96 متقاضی در قالب 32 تیم از دانشگاه های سراسر کشور داشت که پس از ارائه گزارش طراحی اولیه و داوری های صورت گرفته 14 تیم به رقابت های نهایی راه یافتند.
دبیر برگزاری مسابقات شبکه هوشمند انرژی روز پنجشنبه در مراسم افتتاحیه این رویداد گفت: تیم های راه یافته به مرحله نهایی در مدت 2 روز آزمون عملیاتی طرح های خود را انجام می دهند تا از بین آنها، برترین طرح ها انتخاب شود.
محمد امین لطیفی افزود: در هر محور، سه تیم به عنوان تیم برتر انتخاب خواهند شد.
عضو کمیته آموزش و تحقیقات انجمن شبکه هوشمند انرژی ایران با بیان اینکه بیشتر دانشجویان شرکت کننده در این رقابت ها از رشته های مهندسی برق و الکترونیک و مهندسی کامپیوتر هستند، اظهار کرد: بیشتر طرح های رسیده به مسابقات نیز درباره خانه های هوشمند است.
وی با بیان اینکه تیم های شرکت کننده با روند انجام کامل یک پروژه علمی و تحقیقاتی آشنا می شوند ، گفت: همچنین یک کارگاه آموزشی با عنوان ‘ ایده پردازی و نوآوری در خلق کسب و کارهای دانش بنیان ‘ بعدازظهر امروز پنجشنبه در کنار این رویداد برگزار می شود.
لطیفی افزود: برخی مراکز مانند دفتر توسعه سرمایه گذاری اتاق بازرگانی استان اصفهان نیز از تیم های برگزیده این دوره از مسابقات برای ایجاد شرکت ها و محصول های دانش بنیان حمایت می کنند.
دبیر جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی نیز در مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات گفت: لازم است دانشجویان با چگونگی تجاری سازی طرح های نوآورانه خود و ایجاد کسب و کار از طریق آنها آشنا شوند.
کوروش خسروی با اشاره به انواع مدل های کسب و کار دانشجویی افزود: برگزاری رویدادهایی مانند مسابقات شبکه هوشمند انرژی برای آشنایی عملی دانشجویان با تجاری سازی طرح ها، موثر است.
وی به جشنواره طرح کسب و کار دانشجویی نیز اشاره و اظهار کرد: سومین دوره این جشنواره همزمان با سیزدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی اردیبهشت سال آینده برگزار می شود.
وی افزود: در این جشنواره، ایده های نو مبتنی بر فناوری که قابلیت تجاری سازی آن به اثبات رسیده باشد در قالب یک نقشه راه تجاری سازی مورد داوری قرار می گیرد.
خسروی تاکید کرد: موفقیت در جشنواره کسب و کار دانشجویی باعث ایجاد اعتماد به نفس در جوانان خلاق و نوآور شده و انگیزه آنها برای راه اندازی یک شرکت دانش بنیان را تقویت می کند.
نخستین دوره مسابقات شبکه هوشمند انرژی ایران آذر 93 در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.
شبکه هوشمند انرژی با هدف ایجاد قابلیت مدیریت غیر متمرکز و توزیع شده در سیستم تأمین انرژی و کاهش شکنندگی و ارتقای سطح امنیت آن پیاده سازی می شود.

انتهای پیام/ایرنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.