سرویس: اجتماعی 13:00 - پنجشنبه 29 مهر 1395

معاون فرهنگی کمیته امداد اصفهان مطرح کرد

اعزام ۱۰۰ هزار نفری مددجویان کمیته امداد به مشهد مقدس و عتبات عالیات

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) از اعزام ۱۰۰ هزارنفری مددجویان کمیته امداد به مشهد مقدس و عتبات عالیات تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام حسین احمدیان در همایش یک‌روزه کارگزاران فرهنگی کمیته امداد استان اصفهان مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی این نهاد در سال جاری را پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بین خانواده‌های امداد، اجرا و تقویت طرح فلاح  (آموزش خانواده‌ها)، توجه به مناطق محروم و پشتیبانی از طرح‌های اجتماعی برای خانواده‌های با بضاعت پایین در مناطق محروم عنوان کرد.

وی از اعزام 100 هزارنفری مددجویان این کمیته در سال جاری به مشهد مقدس و عتبات و عالیات خبر داد و گفت: بیش از 50 درصد این اعزام‌ها به دانش آموزان و دانشجویان اختصاص دارد.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 3 هزار نفری از مددجویان امداد به اردوهای زیارتی اعزام‌ شده‌اند، افزود: در راستای نهادینه‌سازی برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در بین خانواده‌های کمیته امداد، امسال و همزمان با مراسم باشکوه پیاده‌روی اربعین حسینی، طرح اعزام مددجویانی که توانایی جسمانی جهت مشرف شدن به این سفر معنوی داشته باشند را در سرفصل برنامه‌های معاونت فرهنگی کمیته امداد قرار داده‌اند.

وی تأکید کرد: اعزام مددجویان کمیته امداد برای شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) بدون محدودیت است و همه مددجویانی که به لحاظ جسمانی بتوانند در این مراسم حضور یابند می‌توانند اعلام آمادگی کنند.

احمدیان افزود: از سهمیه 100 هزارنفری اعزام مددجویان به مشهد مقدس و عتبات عالیات در سال جاری، 50 درصد به دانشجویان و دانش آموزان اختصاص دارد.

وی تقویت برنامه‌های فرهنگی و سرمایه‌گذاری محتوایی را از مهم‌ترین برنامه‌های این معاونت در سال جاری دانست و گفت: در زمینه تقویت اردوهای دانشجویی و دانش‌آموزی به مشهد مقدس و عتبات و عالیات همچنین انجام برنامه‌های فرهنگی در بین کارکنان سرفصل‌های بسیاری در نظر گرفته‌شده است که تا پایان سال به اجرا می‌رسد.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) تقویت برنامه‌های فرهنگی در اردوگاه‌ها، کانون‌ها و خوابگاه‌های تحت پوشش کمیته امداد را از برنامه‌های پیش روی این معاونت عنوان کرد و گفت: از دیگر برنامه‌های کمیته امداد در بخش اجرای برنامه‌های فرهنگی شامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بین خانواده‌های امداد، اجرا و تقویت طرح فلاح (آموزش خانواده‌ها)، توجه به مناطق محروم، پشتیبانی از طرح‌های اجتماعی برای خانواده‌های با بضاعت پایین در مناطق محروم است.

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان همواره به جهت دارا بودن قطب‌های علمی، مذهبی و دینی در کشور موردتوجه بوده است افزود: استان اصفهان به دلیل وجود حوزه‌های علمیه متعدد، روحانیون و طلاب سرآمد، امامزادگان بی‌شمار و مردم متدین و مذهبی می‌تواند در زمینه اجرای برنامه‌های فرهنگی، کاهش آسیب‌های اجتماعی و کمک به مناطق محروم با موفقیت عمل کند.

احمدیان خاطرنشان کرد: انتظارمان این است که برنامه‌های فرهنگی در شهرهایی چون مشهد مقدس، قم و اصفهان که از جنبه‌های عظیم فرهنگی و مذهبی برخوردار هستند با قوت پیگیری شود تا اقداماتشان برای سایر استان‌ها و شهرستان‌ها نیز به‌عنوان سرمشق قرار گیرد.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.