سرویس: فرهنگی 15:00 - چهارشنبه 28 مهر 1395

شهردار اصفهان:

مناطق جنوبی و شمالی اصفهان با کمبود مراکز فرهنگی مواجه است

شهردار اصفهان گفت: در شهر اصفهان رصدخانه فرهنگی احداث کردیم که محور آن شهرداری است و تمام مأموریت‌های فرهنگی دستگاه‌های مختلف را احصا می‌کند و در این رصدخانه هم راستا می‌شود؛ اگر هیأت‌ها هم بتوانند در همین جهت حرکت کنند یک هم‌افزایی ایجاد می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق، مهدی جمالی‌نژاد در حاشیه حضور در هیأت مکتب‌الصادق اصفهان در مورد نقش هیأت‌های مذهبی در مدیریت شهری جدید اظهار کرد: نقش مردم به صورت خودجوش در عرصه‌های فرهنگی بسیار ارزنده است و شهرداری باید از این هسته‌های خودجوش در نقاط مختلف شهر حمایت کند.

وی افزود: این حمایت آن‌ها را دل گرم می‌کند و آنان را در مسیری که قدم برداشته‌اند، استوارتر می‌کند.

شهردار اصفهان عنوان کرد: شهرداری نباید فقط در عرصه تصدی‌گری ورود کند و امیدواریم بتوانیم با معاونین فرهنگی که در مناطق شهرداری ایجاد کرده‌ایم، با این هسته‌های فرهنگی را در 200 محله اصفهان و مناطق 15 گانه یک توازن فرهنگی در شهر ایجاد کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در مناطق شمالی و جنوبی شهر کمبود مراکز فرهنگی داریم که در شمال به علت کم برخوردار بودن و در مناطق جنوبی شهر نیز به دلایلی حضور کانون‌های فرهنگی کم‌رنگ‌تر هستند که نیاز به پشتیبانی و حمایت دارند.

جمالی‌نژاد تصریح کرد: این موارد می‌تواند بسیار کمک کنده باشد، شهرداری باید نقش حامی را ایفا و حمایت کند.

وی در مورد انتظارات شهرداری اصفهان از مراکز فرهنگی و سازمان‌های مردم نهاد مثل هیأت‌های مذهبی، ابراز کرد: باید بتوانیم اهداف‌مان را هم راستا کنیم؛ در شهر اصفهان رصدخانه فرهنگی احداث کردیم که محور آن شهرداری است و تمام مأموریت‌های فرهنگی دستگاه‌های مختلف را احصا می‌کند و در این رصدخانه هم راستا می‌شود؛ اگر هیأت‌ها هم بتوانند در همین جهت حرکت کنند یک هم‌افزایی ایجاد می‌شود.

شهرداری اصفهان ادامه داد: اگر این هم‌افزایی نباشد، هرکس کار خود را انجام می‌دهد اما با این هم‌افزایی می‌توان همه را هدایت کنیم و همه در جهت ارتقا فرهنگ خانواده و در درجه بعدی ارتقای فرهنگ محلات، ارتقای فرهنگ مناطق و سرانجام ارتقای فرهنگ شهر قدم برداریم.

وی در مورد جلسه و نمایشگاه جانبی هیأت مکتب‌الصادق نیز گفت: به لحاظ آن که در منطقه جنوب اصفهان از لحاظ مراکز فرهنگی فقیر هستیم، این جلسات خیلی می‌تواند کمک کرده و این فرهنگ را به محلات جنوب شهر اصفهان تسری بخشد.

جمالی‌نژاد ادامه داد: کار این مجموعه ارزنده است و بر این باورم که کارهای نوآورانه‌ای در عرصه توسعه و ارتقای فرهنگ خانواده انجام داده‌اند.

 

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.