اصفهان شرق

آغاز سرشماری نفوس و مسکن حضوری در استان اصفهان/ یک هزار و ۴۴۰ مأمور آمارگیر کار سرشماری را انجام می‌دهند

کدخبر: 115694
1395/07/28 در ساعت 13:50

به گزارش اصفهان شرق، مدیر اجرایی ستاد سرشماری نفوس و مسکن استان اصفهان اظهار کرد: در استان اصفهان تا پایان روز دوشنبه بیش از 20 درصد از مردم در سرشماری اینترنتی حضور پیداکرده بودند.

نعمت‌الله اکبری بابیان اینکه انتظارمان از استان به‌ویژه شهر اصفهان بیشتر از این مقدار بوده است،‌گفت: از فرمانداری‌ها و آموزش‌وپرورش به دلیل همکاری آن‌ها تشکر می‌کنیم ولی متأسفانه یکسری از دستگاه‌ها که باید همکاری بیشتری در تشویق مردم به حضور در سرشماری اینترنتی می‌کردند همکاری لازم صورت نگرفته است.

وی با اظهار بر اینکه درمجموع به هدف‌گذاری که در این موضوع کرده بودیم به‌صورت تقریبی دست پیدا کردیم، تصریح کرد: باوجود اینکه جمعیت شهرستان اصفهان 46 درصد کل جمعیت استان را تشکیل می‌دهد ولی جزء پنج شهرستان اول آمار مشارکت‌کنندگان در سرشماری نفوس و مسکن اینترنتی قرار نگرفت.

مدیر اجرایی ستاد سرشماری نفوس و مسکن استان اصفهان با اشاره به استقبال خوب مردم از سرشماری اینترنتی تأکید کرد: وضعیت ما به نسبت اینکه برای اولین بار سرشماری به‌صورت اینترنتی انجام می‌گرفت از برخی از کشورهای توسعه‌یافته در این موضوع بهتر بوده است.

اکبری بابیان اینکه بیش از یک هزار و 440 نفر به‌عنوان مأمور سرشماری در سطح استان اصفهان از چهارشنبه 28 مهرماه به منازل مراجعه می‌کنند، گفت: این افراد جلسات آموزشی خوبی را پشت سر گذاشته‌اند و به‌صورت کامل توجیه هستند و آمادگی کامل برای سرشماری حضوری وجود دارد.

وی از مردم تقاضا کرد: با آمارگیرها همکاری لازم را به عمل‌آورند، ضمن اینکه آمارگیرها دارای کارت شناسایی و جلیقه مخصوص هستند.

مدیر اجرایی ستاد سرشماری نفوس و مسکن استان اصفهان کد ملی و کد پستی را تنها موارد لازم برای ارائه به مأمور های سرشماری حضوری عنوان کرد و توضیح داد: این دو مورد جزء الزامات فرم‌های سرشماری است.

اکبری ادامه داد: آن خانوارهایی که سرشماری را از طریق اینترنتی انجام داده‌اند فقط کد رهگیری را تحویل بدهند.

وی در خصوص اینکه اگر مأمور سرشماری به منزلی مراجعه کرد ولی فرد در آن زمان پاسخگو یا اصلاً حضور نداشت، چه اتفاقی رخ می‌دهد، گفت: هیچ جای نگرانی نیست و ماموران ما در زمان دیگر مجدداً به آن مکان مراجعه می‌کنند.

انتهای پیام/دانا