سرویس: اجتماعی 11:50 - چهارشنبه 28 مهر 1395

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان:

یکی از معضلات اصفهان بی میلی به مطالعه است/شهرداری حامی کتابخوانی در مدارس

نمایشگاه یار مهربان از یکم تا ششم آبان ماه، در محل ارگ جهان نما میزبان مدارس مقاطع ابتدایی و متوسطه خواهد بود و از بین 8 هزار عنوان کتاب با حضور اتحادیه ناشران استان، بن های تخفیف و بسته های اهدایی در نظر گرفته شده است.

 

به گزارش اصفهان شرق،  معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان در نشست خبری هشتمین نمایشگاه یار مهربان که در اصفهان  در محل ساختمان معاونت برگزار شد با اشاره به سرانه مطالعه در اصفهان، بی میلی به مطالعه کتاب و مطبوعات را یکی از معضلات مردم این شهر خواند و تصریح کرد: یکی از معضلات اصفهان بی میلی به مطالعه است یعنی مردم اصفهان میل به خواندن کتاب و مطالعه ندارند و در آسیب شناسی آن می توان دو علت را دخیل دانست یکی مشکل بیولوزیکی فرد و دیگری اینکه مردم اصفهان به فرهنگ شفاهی بیشتر از فرهنگ مکتوب اقبال نشان می دهند.

علی قاسم زاده به روند چاپ کتاب در اصفهان اشاره و عنوان کرد: زمانی که یک کتاب می خواهد به دست مخاطب برسد باید یک زنجیره را طی کند که اولین حلقه آن ایجاد انگیزه برای مولف است؛ یعنی مولف باید انگیزه نوشتن داشته باشد.

وی افزود: اساتید و مدیران ما اگر انگیزه داشتند وسوابق خدمتی خود را می نوشتند الان گنجینه نفیسی از تجارب مدیریتی داشتیم.

قاسم زاده کم توجهی به اهل قلم را عاملی دانست که انگیزه مدیران و اساتید را کاهش می دهد.

معاون فرهنگی شهرداری اصفهان پژوهش و نگارش را حلقه های دوم و سوم زنجیره نشر کتاب خواند و ادامه داد: مولف برای نشر کتاب باید کمی عمیق روی آن فکر کند و در کنار خود ،یک واسطه قرار دهند که از قلم شیوایی برخوردار باشد.

قاسم زاده استفاده از یک ویرایستار را در روند تالیف کتاب به عنوان حلقه چهارم ضروری خواند و تصریح کرد: خیلی از کتاب های ما از لحاظ محتوا پرمغز هستند ولی از لحاظ ادبی بسیار اشکال بر آنها وارد است.

وی اضافه کرد: آرایش و صفحه آرایی چرخه بعدی نشر است که باید به آن بها داده شود یعنی باید خود مولف بالای سر دستگاه چاپ یک کارشناس و ناظر کیفی چاپ قرار دهد.

وی در پایان از نمایشگاه یار مهربان به عنوان راهکاری برای بردن کتاب در مدارس یاد کرد و ادامه داد اگر یکی از این حلقه ها مشکل داشته باشد نمی تواند ذائقه ها را تحریک کند

*رشد سه برابری چتر حمایتی شهرداری از کتابخوانی در مدارس

مدیر امور اجتماعی و مشارکتهای مردمی معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان هم در این نشست با اشاره به برگزاری نمایشگاه یار مهربان گفت از یکم تا ششم آبان ماه، شهرداری اصفهان در محل ارگ جهان نما میزبان مدارس مقاطع ابتدایی و متوسطه خواهد بود و از بین 8 هزار عنوان کتاب با حضور اتحادیه ناشران استان، بن های تخفیف و بسته های اهدایی در نظر گرفته شده است.

مسعود مهدویان فر گفت آمار مساعدت های شهرداری سه برابر شده است و برای مقطع ابتدایی 7 میلیون ریال و مقطع متوسطه 9 میلیون ریال و برای مراکز فرهنگی 1 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد عموم شهروندان هم می توانند با تخفیف ۲۰ درصدی خرید کنند.

مهدویان فر هدف از برگزاری این نمایشگاه را ترویج فرهنگ مطالعه و حمایت های کمی و کیفی از مدارس در حوزه کتاب و ورزش خواند و گفت: مدارس می توانند با توجه به روزهای زوج و فرد در نظر گرفته شده به نمایشگاه مراجعه و کتابهای مورد نظرذ را تهیه کنند.

انتهای پیام/دانا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.